ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

המלצה על ספר חדש ומהפכני בתחום ניהול עובדים

המלצה על ספר חדש ומהפכני בתחום ניהול עובדים -הספר "עקרון ההתקדמות"- איך נכון לנהל עובדים בעידן החדש


מאת: פרופ' תרזה אמבילה וד"ר סטיב קרמר

עובדים צריכים להפסיק לענות על אימיילים כל הזמן. הם צריכים לדעת ליהנות מהישגים קטנים. הם גם צריכים בוס שלא יושב להם מעבר לכתף, שסומך עליהם. הספר "עקרון ההתקדמות", שיצא באוגוסט וכבר נחשב לאחד מספרי הניהול הטובים אי פעם, מסביר איך עושים את זה.

לפני כחודש התפרסם הספר של אמבילה וקרמר, שנקרא "עקרון ההתקדמות" ("The Progress Principle"), ומיד עם צאתו כבר הוכרז כמהפכני. "ספר הניהול החשוב ביותר שקראתי בחיי", קרא לו פרופ' רוברט סאטון, כלכלן בעל שם מסטנפורד. "ספר שמספק מפת דרכים למה שמנהיגים גדולים עושים באופן אינטואיטיבי", הגדירה אותו אן מולקהיי, המנכ"לית לשעבר של זירוקס. "למחברים יש יכולת נדירה לפתח תובנות על המוח האנושי שיש להן השלכות עמוקות על האופן שבו מתנהלים כיום עסקים", הגדיר זאת קרייג וויינט, סגן נשיא פרוקטר אנד גמבל.

"הרבה מאוד עסקים ברחבי העולם דורשים מהעובדים שלהם להחזיק במטרות גדולות ונועזות. כך שהמסקנה שלנו היא בעצם ניפוץ של מיתוס ניהולי מקובל", אומרת אמבילה בראיון בלעדי ל"מוסף כלכליסט". "המחקר שלנו, שהוא אולי המקיף ביותר שנעשה בתחום, מגלה שמה שמשמעותי להנהלה אינו משמעותי לעובדים. למעשה, כדי שההנהלה תשיג את המטרות הגדולות והנועזות שלה היא צריכה להמיר אותן בניצחונות קטנים, יומיומיים, שהעובדים יוכלו להרגיש. המעסיקים צריכים להבין שכך הם ייצרו אצל העובדים יותר מחויבות, יותר מוטיבציה, יותר יצירתיות ואפילו יותר חברות במקום העבודה. הסיסמה המקובלת בביזנס העולמי היא 'חשוב בגדול', אבל אנחנו מוכיחים שצריך לחשוב בקטן כדי להשיג שביעות רצון בעבודה.

איתי להט, כלכליסט

22.09.11, 12:02


***