מו''מ מתקדם למנהלים בכירים
הרקע:
מו"מ מוגדר כתקשורת אסטרטגית. שני המרכיבים של ההגדרה ניתנים לפרשנות רחבה ביותר: מילולית ושאינה מילולית. אסטרטגיה - כל תוכנית או כוונה לטווח הקצר או הארוך, בין שבמודע ובין שאינה במודע. למעשה, כל ניסיון לשכנע או להשפיע, מהווה סוג של מו"מ, שכן הוא מחייב תקשורת למען השגת מטרה כלשהי. שני האלמנטים הם עולם ומלואו של ידע וכלים המהווים חלק בלתי נפרד מהיכולות והכישורים הבסיסיים להם נדרש כל מנהל.
מהו מו"מ מוצלח? כיצד מודדים הצלחה במו"מ?
כלכלית - רווח מול הפסד(אישי או משותף), יעילות , חיסכון במשאבים.
מהותית - שביעות רצון מהמהות, ההליך והתוצאה, אפקטיביות, אמון בשותף למו"מ, מוכנות ליזום המו"מ, נכונות ויכולת לעבוד יחד בעתיד.
מו"מ מתקדם - למה חשוב לדעת?
המתודות המוצעות מקדמות ומשכללות את היכולות הניהוליות, על מנת להגיע ליעדים בזמן קצר יותר, תוך הבנה מעמיקה של הסיטואציה ברגע נתון והשפעתה על הארגון ועל הסביבה בטווח הקצר והארוך. הכלים הניתנים להעצמת המנהלים בעבודתם עם ומול עובדים, ספקים, מתחרים, קולגות וכו', מאפשרים למזער הנובעים מפערים בהבנה או בתאום ולשפר את השימוש הנכון במשאבים אנושיים וטכנולוגיים.
הכלים המוצעים בקורס, פרי פיתוח מחקרי של התוכנית לניהול מו"מ באוניברסיטת הרווארד (Program On Negotiation) הם מהמתקדמים והמעודכנים ביותר בעולם בתחומי המו"מ, תיהלוך קונפליקטים, יישוב סכסוכים ופתרון בעיות.
באמצעות סדנאות אינטראקטיביות, המשלבות הצגת מתודות, תוך תרגול ויישום הכלים, סימולציות וניתוח ארועים, בדגש על ליווי ברמה האישית (Coaching). יקנה הקורס היכרות, התנסות ותרגול טכניקות וכלים עדכניים ביותר בתחום המו"מ ההולך ומתמקצע, תוך שימת דגש על האתגרים איתם נדרש המנהל להתמודד.
בין הנושאים :
§ מו''מ משלב Interest Based Negotiation.
§ Coopetition- מו''מ פוסט- Win-Win.
§ זיהוי כשלים במו''מ.
§ התמודדות עם התנגדויות.
§ ניהול שיחות קשות ''DiffoCon''
§ סגנונות ניהול מו''מ.
מו''מ בין תרבותי.
§ Partnering- מו''מ רב משתתפים.
§ מו"מ משברי.