ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 
  • תיאור החברה
  • מוצרים ושירותים
  • מאמרים וקישורים
  • תמונות & וידאו
  • צור קשרצור קשר

איגוד הבנקים

איגוד הבנקים

 איגוד הבנקים   

איגוד הבנקים בישראל (ע"ר) נוסד בשנת 1959 כארגון גג לכל הבנקים המסחריים והבנקים למשכנתאות. הוא הוקם על ידי המגזר הבנקאי במטרה לקיים דיאלוג אפקטיבי בנושאים כלל מערכתיים עם זרועות השלטון ועם הסביבה הציבורית והפרטית. באיגוד חברות כל הקבוצות הבנקאיות הישראליות, בנקים עצמאיים וחלק ניכר מהבנקים הזרים הפעילים בישראל.
 
 
בעקבות מיזוגים ורכישות של מוסדות בנקאיים, עברה רשימת הבנקים החברים באיגוד שינויים, וכיום מונה הרשימה 18 בנקים, מתוכם שלושה בנקים זרים בעלי סניפים בישראל    (Citibank, HSBC ו-Barclays).


איגוד הבנקים פועל כעמותה רשומה ומטרתו המרכזית היא לסייע בקידום ענייניו של המגזר הבנקאי. פעילותו מתמקדת בתחומי ההסדרה והכלכלה ובייצוג הבנקים מול מוסדות השלטון, ובהם - משרדי הממשלה, הכנסת, בנק ישראל, רשות ניירות ערך, רשות ההגבלים העסקיים ועוד. במקביל, פועל איגוד הבנקים בתחום ההסברה והפצת מידע רלוונטי לציבור, וכן מבצע פעילות מחקרית שוטפת בתחום הבנקאות. האיגוד גם מייצג את המגזר הבנקאי בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ובפורומים בינלאומיים מקבילים.

הפעילות בתחום ההסדרה נוגעת לדברי חקיקה והסדרה לסוגיהם של רשויות השלטון השונות, הנוגעים למערכת הבנקאות ומשליכים על פעילותה (הצעות חוק, חוקים, תקנות, צווים, הוראות וכללים ועוד). האיגוד מייצג את עמדות הבנקאות ביחס לנושאים השונים, כמו גם יוזם פעילות בעניינים אלה ומקיים אף דיונים בנושאים משפטיים, הרלוונטיים לפעילות מערכת הבנקאות.

כאמור, לצד פעילותו מול מוסדות שלטוניים, פועל האיגוד גם בתחום הצגת עמדות המגזר הבנקאי בפני כלי התקשורת וגורמים מובילי דעה, וכן בתחום ההסברה לציבור. ההסברה מתבצעת בין היתר באמצעות הפעלת אתר אינטרנט, המעדכן את הציבור בנושאים הנוגעים למערכת הבנקאות בישראל. כמו כן, מפרסם האיגוד את "הרבעון לבנקאות", העוסק בחקר וניתוח סוגיות כלכליות שונות מתחום שוקי הכספים וההון, וכן את מגזין "בנקאות", העוסק בסוגיות שעל סדר היום בעולם הבנקאות ושוק ההון ומיועד לבכירי הממשל והרגולציה ולראשי הקהילה הבנקאית והעסקית. בנוסף, עוסק איגוד הבנקים בארגון כנסים בתחומי בנקאות ושוק ההון.

פעילות המחקר של איגוד הבנקים כוללת כתיבת חוות דעת כלכליות, ניתוח מגמות בתחום הבנקאות, עריכת מחקרים השוואתיים בינלאומיים, פרסום סקירות שוטפות מתחומי בנקאות שונים ועוד.

בין יתר הפעילויות, עוסק איגוד הבנקים גם בייצוג מערכת הבנקאות הישראלית מול מוסדות רלוונטיים בחו"ל, באמצעות שמירה על קשר עם איגודי בנקים זרים וכן עם מוסדות רגולטוריים.

באיגוד הבנקים מאמינים, כי קידום ענייניו של המגזר הבנקאי תורם בסופו של דבר גם לרווחת כלל ציבור הצרכנים של שירותים בנקאיים בישראל. מעצם מהותו, פעילותו של איגוד הבנקים מתמקדת בנושאים כלל מערכתיים שאינם עסקיים, ואילו הפעילות העסקית היא, כמובן, בתחומו של כל בנק ובנק.

המוסד העליון של איגוד הבנקים הוא האסיפה הכללית, בה מיוצגים כל הבנקים החברים באיגוד. ככלל, האסיפה הכללית מתכנסת אחת לשנה, אך במצבים מסוימים ניתן לזמנה לכינוס מיוחד.אתפעילות האיגוד מתווה הוועד הפועל, פורום בו מיוצגים ראשי מרבית הבנקים המסחריים ויו"ר סקציית הבנקים הפעילים בתחום המשכנתאות.

הצוות המקצועי של האיגוד פועל במסגרת שלוש מחלקות התמחות שונות, התואמות את תחומי פעילותו המרכזיים: מחלקת הייעוץ המשפטי, ההסדרה והחקיקה; מחלקת המחקר; והמחלקה לקשרי חוץ ולהסברה.

.

.

הנהלה

נשיא איגוד הבנקים - דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי

יליד 1944. בעל תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה ותואר שני בכלכלה, שניהם מהאוניברסיטה העברית. הוא כיהן במספר תפקידי מפתח במערכת הציבורית, כמו גם במערכת העסקית ובשוק ההון, בהם הממונה על התקציבים ומנכ"ל משרד האוצר, יו"ר בנק מזרחי וחברת YES, ועמד בראשה של הוועדה לבחינת תקציב הביטחון. בנוסף נשא ברודט בתפקידים ציבוריים לרוב, בחלקם שימש דירקטור חיצוני בחברות ציבוריות, ובחלקם - בתחומי האקדמיה. החל מיולי 2010 משמש ברודט כיו"ר דירקטוריון בנק לאומי.

ממלאת מקום נשיא האיגוד - סמדר ברבר-צדיק, מנכ"ל הבנק הבינלאומי הראשון

ילידת ישראל, 1963. בעלת תואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות במימון ובחשבונאות מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בין תפקידיה בעבר: ראש אגף עסקים בבנק הבינלאומי ומ"מ מנכ"ל, מנכ"ל פיבי אחזקות, מנכ"ל בינו אחזקות בע"מ, מנכ"ל סהר פיתוח ואחזקות בע"מ, יו"ר אקזקוטיבה פז חברת נפט.

מנכ"ל איגוד הבנקים - משה פרל

יליד ישראל, 1960. בעל תואר שני מבית-הספר למנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב. שימש כעורך הכלכלי של "מעריב", עורך ומגיש מגזין הרדיו "התוכנית הכלכלית" בגלי צה"ל, הפרשן הכלכלי של ערוץ 10 ומחבר רב המכר "בעיניים פקוחות" בהוצאת כתר.

סמנכ"ל איגוד הבנקים ויועץ משפטי ראשי - עו"ד טל נד"ב

מנהלת מחלקת מחקר - גלי כספרי

מנהל קשרי חוץ - טיבי רבינוביץ

.

.

פרטי התקשרות

איגוד הבנקים בישראל (ע"ר)

רח' מונטיפיורי 39, תל-אביב 65201

טלפון: 972-3-5609019

פקס: 972-3-5660317

אתר: www.ibank.org.il

 

 
  • צור קשר
איגוד הבנקים

איגוד הבנקים בישראל (ע"ר) נוסד בשנת 1959 כארגון גג לכל הבנקים המסחריים והבנקים למשכנתאות. הוא הוקם על ידי המגזר הבנקאי במטרה לקיים דיאלוג אפקטיבי בנושאים כלל מערכתיים עם זרועות השלטון ועם הסביבה הציבורית והפרטית. באיגוד חברות כל הקבוצות הבנקאיות הישראליות, בנקים עצמאיים וחלק ניכר מהבנקים הזרים הפעילים בישראל.

איגוד הבנקים
שם איש קשר:לפרטים ולהזמנה – אנא מלאו טופס צור קשר >>
דוא"ל: כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת
צור קשר עם בית העסק
שם מלא: *
חובה לציין שם מלא
שם חברה
Invalid Input
תפקיד/התמחות
Please write a subject for your message.
טלפון/סלולר
Invalid Input
דואר אלקטרוני *
בבקשה רשום כתובת דואר אלקטרוני תקינה
בית העסק/השירות המבוקש *
חובה לציין שם מלא
פירוט הפנייה *
Please let us know your message.
קוד אבטחהקוד אבטחה
קוד אבטחה שגוי