ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

פורום תקנה - לטיפול בהטרדה מינית

 

פורום תקנה 
פורום לטיפול בהטרדה מינית

 

בשנת התשס"ג (2003) הוקם פורום המאגד בתוכו את כל הארגונים החשובים בציונות הדתית. בפורום חברים אנשים ונשים המהווים דמויות מפתח בקהילה הציונית דתית מתחומים שונים. פורום זה שם לו למטרה לפתח מודל להתמודדות בתוך הקהילה עם פגיעה בתחום המיני מצד בעלי מרות וסמכות במי שנתון תחת מרותם, סמכותם או השפעתם. מטרת הפורום היא ליצור דרך נוספת עבור המתלוננות לטפל בתלונה ביעילות ולמנוע את הישנותה ואת נזקיה למתלוננת ולנשים נוספות.

במשך שנתיים עסקו חברי הפורום, בימי עיון מיוחדים, בהבנת התופעה, בלימוד החוק ומגבלותיו, ובדיון בסוגיות דתיות, הלכתיות ומוסריות, הנוגעות לנו כאנשים דתיים. במאמץ משותף נבנה מודל ראוי לטיפול ומניעה של הטרדות מיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בקהילה הדתית. חובר קוד אתי עליו חתומים כל חברי הפורום, ובו הם מביעים את מחויבותם למטרות, לערכים ולדרכי הפעולה.

כשלב ראשון הפורום חיבר תקנון למניעת הטרדות, המבוסס בעיקר על הלכות ייחוד ועומד בדרישות החוק למניעת הטרדה מינית.החוק דורש מכל מוסד חינוכי לחבר תקנון מותאם למניעת הטרדה מינית, ע"כ הופץ התקנון בין כל הארגונים והמוסדות השותפים בהקמת הפורום. בהמשך נבנה מודל מדויק לטיפול בתלונות של נפגעים.

הפורום פועל מתוך נאמנות להלכה ובתאום עם מערכות המשפט של המדינה

 

http://takana.org.il/