ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

8 עצות זהב לקניות ברשת שיחסכו לכם כסף ועצבים

 

 


8 עצות זהב לקניות ברשת שיחסכו לכם כסף ועצבים

 לקנות דברים באינטרנט זה כיף. המבחר גדול יותר, המחירים בדרך כלל זולים יותר ותמיד כיף לקבל חבילות מלאות כל טוב בדואר. רק מה, לא תמיד הזמנות באינטרנט הולכות חלק. לפעמים לא מקבלים את המוצרים שרציתם, או מקבלים מוצרים תקולים שלא ממש מספקים את הסחורה.

למרבה המזל, גם אם קבלתם מוצר לא טוב זה לא אומר שהכל אבוד. הנה מספר טיפים וכללים שתמיד כדאי לשמור קרוב, ליום מעונן בו תגיע לכם חבילה מבאסת מחו"ל. סביר להניח שאם תשמרו על הכללים ותפעלו לפי ההמלצות שלנו תוכלו לקבל את כספכם בחזרה, או לחלופין לקבל את המוצר שרציתם במקור בלי להוציא שקל נוסף.

1. הזמינו מאתרים גדולים ומוכרים - כדי להבטיח לעצמכם שלוות נפש, הימנעו מלבצע הזמנות באתרים קטנים ומפוקפקים, והישארו רק עם "התותחים הכבדים", כגון Amazon, Asos, Deal Extreme וכדומה.

אם אתם מרבים לבצע קניות ב-Ebay, דאגו לבדוק את הפידבקים של המוכרים לפני שאתם מבצעים הזמנה.

2. השתמשו ב-PayPal - בהינתן בחירה בין תשלום ישיר בכרטיס אשראי לבין תשלום דרך PayPal - תמיד בחרו באפשרות השניה. PayPal מספקת לכם שכבת הגנה נוספת, ותאפשר לכם להחזיר את הכסף בקלות. כדאי לדעת שאפשר לשלם רק בתשלום אחד.

3. חבילה הגיעה? בידקו אותה מיד - המוצר שהזמנתם הגיע סוף סוף, וזה הזמן לבדוק את תקינותו. אל תחכו יותר מדי: ברגע שהחבילה נוחתת אצלכם בבית, הוציאו את המוצר, בדקו שקיבלתם את מה שרציתם ושהכל עובד כמו שצריך.

אל תחסכו זמן בבדיקה הזאת. אם, למשל, הזמנתם מארז של מספר דיסקים, בדקו שאין דיסקים כפולים על חשבון דיסקים אחרים - תקלה די נפוצה למרבה הצער. אם הזמנתם מוצר חשמלי חברו אותו ובדקו שהוא ממלא את תפקידו.

ככל שתמתינו יותר זמן בין הרגע בו המוצר הגיע לבדיקה - כך גוברים הסיכויים ששירות הלקוחות של האתר ממנו ביצעתם את ההזמנה לא יסכים לטפל בכם במקרה של תקלה.

4. מה זה פה? הגיע לי מוצר לא נכון! הזמנתם משחק לפלייסטיישן אך קיבלתם במקום יומן של הלו קיטי? אולי בכלל הזמנתן שמלה מהממת אבל קיבלתן זוג נעליים מכוער? אל חשש - במקרה כזה, בו ברור שהאשמה היא אך ורק על האתר, המסע שלכם יהיה קל.

היכנסו לאתר ממנו הזמנתם, מצאו את כפתור ה"צור קשר" (Contact / Customer Service), ותארו את הבעיה שלכם. דאגו שהמכתב שלכם יהיה כתוב באנגלית ברורה, ואל תאריכו במילים. אין צורך להשתמש בשפה תקיפה או לדרוש לקבל פיצוי. פשוט הסבירו מה הבעיה, ושאלו מה עליכם לעשות כדי לקבל את מה שהזמנתם.

ברוב המקרים נציג שירות יחזור אליכם תוך שעות ספורות עם הנחיות להמשך. אתרים מסוימים פשוט ישלחו את המוצר הנכון באופן מיידי, לפעמים אפילו בלי לבקש שתחזירו להם את המוצר השגוי.

אם יבקשו מכם לשלוח את המוצר הלא נכון בחזרה דאגו לשמור את הקבלה על עלות המשלוח לדואר, ודאגו לדרוש זיכוי על עלות המשלוח (ברוב המקרים האתרים יבצעו את הזיכוי הזה באופן אוטומטי).

5. מה זה פה? הגיע לי מוצר תקול! גם כאן, כמו בסעיף הקודם, צרו קשר באופן מיידי עם שירות הלקוחות של האתר והסבירו במדויק את הבעיה. מומלץ גם לתעד את התקלה ולצרף לפנייה שלכם תמונות רלוונטיות, או לפחות להבהיר לנציג השירות שיש כאלה.

ברוב המקרים לא יעשו לכם בעיות מיוחדות, ומקסימום יבקשו מכם לשלוח את המוצר בחזרה כדי לקבל מוצר תקין תמורתו. במקרים אחרים הנציגים יבקשו מכם לנסות לנקוט בפתרונות מסוימים. פעלו לפי עצתם - אולי תגלו שהמוצר שלכם דווקא תקין.

6. נציגי השירות לא מוכנים לעזור לי! אם פעלתם לפי העצה הראשונה והזמנתם מאתר אמין - אל תוותרו גם אם נציגי השירות יסרבו להחליף לכם את המוצר במייל הראשון. בקשו לדבר עם מנהל, אך הקפידו לשמור על שפה מנומסת ותכליתית - בחו"ל בדרך כלל הגישה הישראלית של צעקות רק תגרום לאנטגוניזם וממש לא תגרום לנציגי השירות לעזור לכם.

7. נציגי השירות עדיין לא עוזרים לי! אם גם בניסיון שני אתם לא מצליחים למצוא פיתרון - זה הזמן לפנות ל-PayPal או לחברת האשראי ולבקש לבטל את העסקה.

שימו לב - לפני שאתם עושים את זה, אתם חייבים להיות בטוחים שהטענות שלכם מוצדקות לחלוטין. ספרו לחברת האשראי או ל-PayPal את הסיפור ואת השתלשלות המקרים, וספקו הוכחות לגרסה שלכם במקרה הצורך (תמונות של המוצר התקול, תכתובות עם שירות לקוחות).

החזר כספי במקרה כזה יכול לקחת קצת זמן, אז היאזרו בסבלנות. בנוסף - מומלץ ליצור קשר פעם נוספת עם האתר במקביל לפנייה לחברת האשראי ולספר להם שביצעתם את הפניה.

8. מהקל אל הכבד: ככלל - ככל שהמוצר שהזמנתם גדול יותר וכבד יותר, כך הליך ההחזרה שלו יהיה מורכב יותר. זו לא בעיה לשלוח בדואר דיסק, זה כבר כן בעייתי לשלוח טלוויזיה 50 אינץ'.

זה יכול ליצור מצבים מתסכלים - אבל זה חלק מהעניין בהזמנה של מוצרים מחו"ל. כשזה עובד זה נפלא - כשזה לא עובד זה יכול להיות מעט מעצבן (אבל לא צריך להתייאש או להיכנע מראש).

זכרו גם להיות הוגנים כלפי האתר ממנו הזמנתם. אל תדרשו פיצויים מוגזמים או להשתמש בשפה גסה, וכמובן אל תשקרו. היו הוגנים וסבירים - וסביר להניח שהאתרים יהיו הוגנים וסבירים גם אתכם.

לסיום, חשוב לזכור כי על אף שתקלות ובעיות למיניהן עלולות לקרות בכל סוגי הרכישות, ברשת, כמו גם בעולם הפיזי, לא פעם האינטרנט יותר משתלם ואם מיישמים את הכללים שהדגשנו - הוא הרבה יותר כיפי.

מקור : חורים ברשת *

 


 

המלצות השבוע בזירת העסקים - פורטל הספקים B2B

 שם החברה: private roomכתובת / עיר: לח"י 13, בני ברקאתר...
  חברת גל תרבות בע"מ, חברה ותיקה הפועלת כבר 25 שנה בתחום של הפקת אירועים ייצוג...
ניו סקול - בית ספר לשפות בשיטת ערן כץ . ביחד עם שיאן גינס בזיכרון - ערן כץ, החברה...

המלצות השבוע בזירת המרצים

ערן שטרן הוא מנטור עסקי, מחבר רב-המכר “להגשים – מימוש אישי וכלכלי בעולם מלא...
סתיו שחםיזם ומנכ"ל חברת ההייטק "סגמנט"כריש בתכנית "הכרישים" בערוץ 12
ד"ר עו"ד יניב זייד - מומחה בינלאומי לשיווק, פרזנטציה והעברת מסריםיו"ר ועדת השיפוט...