ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

מיחזור אריזות

מצטרפים למהפיכת המיחזור

מפרידים  כל סוג אריזה לפח משלה

http://arizot.org.il/

 

מהפכת המיחזור החלה: חוק האריזות אושר בכנסת
החוק מטיל אחריות ישירה על היצרנים לאסוף ולמחזר את פסולת האריזות של מוצריהם. האזרחים יתבקשו להפריד את הפסולת היבשה והרטובה. השר ארדן: "ישראל מצטרפת למדינות המתקדמות - במקום לקבור באדמה, האריזות ייאספו מבתי האזרחים"

nrg מעריב | 19/1/2011 19:08
Share on facebook
Share on twitter
תגיות: חוק האריזות, הפרדת פסולת הכנסת אישרה הערב (ד') את חוק האריזות בקריאה שנייה ושלישית. ההצבעה למעשה נתנה אות לתחילת מהפכת המיחזור אותה הוביל השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן. החוק שאושר מטיל אחריות ישירה על כלל היצרנים והיבואנים בישראל לאסוף ולמחזר את פסולת האריזות של מוצריהם.

◄פרשנות: חוק האריזות - הרבה יותר מחוק
◄לארוז את זה יפה: חוק האריזות במחלוקת
◄ארזתי לבד: היצרנים מקטינים את האריזות
◄התעשיינים: "חוק האריזות יעלה 700 מיליון שקל"

פחים שונם להפרדת פסולת. בקרוב מאוד גם בישראל
פחים שונם להפרדת פסולת. בקרוב מאוד גם בישראל צילום: SXC
החוק החדש כולל הסדר מקיף לטיפול באריזות בישראל. לדברי המשרד להגנת הסביבה, החוק מבוסס על עיקרון מרכזי של אחריות יצרן, לפיה מוטלת האחריות על יצרן או יבואן לטפל באריזות של מוצרים המיוצרים או מיובאים על ידו למכירה בישראל ולשאת בעלות המלאה הכרוכה באיסוף ומיחזור פסולת האריזות . "החוק החדש יצמצם משמעותית את כמות האריזות, ובעקבותיה את יצירת פסולת האריזות, יעודד שימוש חוזר, מיחזור, ויפחית את כמות הפסולת המועברת להטמנה", מסבירים במשרד להגנת הסביבה. החובות המהותיות שיחולו על היצרנים והיבואנים על פי החוק ובהם עמידה ביעדי המחזור של פסולת האריזות, יכנסו לתוקף ביולי השנה.

"מהפכת המיחזור יצאה היום לדרך", אמר השר ארדן. "ישראל מצטרפת היום למדינות המתקדמות בעולם. במקום לקבור באדמה בכל שנה חומרי גלם בשווי מילארד שקלים, האריזות ייאספו מבתי האזרחים וימוחזרו". לדבריו, יישום החוק יוסיף אלפי מקומות עבודה חדשים למשק.
קנס של 2,500 ש"ח
הצעת החוק מבחינה בין אריזה רב פעמית לאריזה חד פעמית, מתוך כוונה לעודד את השימוש באריזות רב פעמיות. על פי הצעת החוק, היצרנים והיבואנים יהיו מחויבים עד שנת 2015 למחזר 60% מסך משקל האריזות החד פעמיות של המוצרים שנמכרו או יובאו בכל שנה.

במסגרת החוק הרשויות המקומיות יחויבו לקבוע הסדרי הפרדת פסולת לשני זרמים ("רטוב"
ו-"יבש") והמשרד להגנת הסביבה יממן הצבה של תשתיות מיון ומיחזור פסולת בכל הרשויות. הצעת החוק קובעת שיצרן שלא יעמוד ביעדי המיחזור ייקנס. גובה הקנס יעמוד על 2,500 שקל לכל טון שלגביו התקיימה הפרה. כמו כן, החל מינואר 2020,