ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

חוכמת ההמונים וביקורות מזוייפות

חוכמת ההמונים וביקורות מזוייפות

חוכמת ההמונים המשמשת אילן גבוהה למרבית אוכלוסיית העולם בנושאים רבים כיום, הולכת ומתערערת בעקבות תופעת הביקורות המזויפות באתרי האינטרנט. על פי המגזין האינטרנטי  Bloomberg businessweek  הכריז אריק שניידרמן, התובע הראשי של מדינת ניו יורק על הסכם מול 19 בתי עסק שהסכימו לשלם קנסות בסך 350 אלף דולרים במידה ויתפסו אשמים בכתיבת ביקורות מזויפות,

כאשר הטענה העיקרית היא שהמעשה מהווה הפרה גסה של חוקי הפרסום והשיווק באמצעי התקשורת. החוקרים מטעם מדינת ניו יורק ביצעו חקירה שבמסגרתה התחזו לבעלים של דוכן יוגורט פיקטיבי על מנת ללכוד חברות שהסכימו לכתוב ביקורות חיוביות מזויפות על העסק, כתוצאה מכך זו נוצרה רשימה מביכה של בתי עסק שנתפסו בשידול של פרי-לנסרים תושבי מדינות עולם שלישי לכתיבת ביקורות חיוביות בתשלום. חקירה רחבת היקף זו מצביעה על הולכת שולל בינ"ל, המלמדת על רמת הזהירות הגבוהה בה יש לנקוט בקריאת ביקורות וחוות דעת המיוחסות לבתי עסק.

לקריאה נוספת:  http://www.businessweek.com/articles/2013-09-23/new-york-state-cracks-down-on-fake-online-reviews