ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

הסכם קיבוצי וצווי הרחבה - הרחבה פנסיית חובה על כל העובדים

הסכם קיבוצי וצווי הרחבה

 

הרחבה פנסיית חובה על כל העובדים

מאת: עו"ד שי ארז , מומחה לדיני עבודה , מחשבים ואינטרנט 

 

דיני העבודה הם תחום מרתק שבו נדרש יעוץ מקצועי לגבי כמעט כל שינוי והתפתחות.

לאחרונה הוחלה בצו הרחבה פנסיית חובה על כל העובדים במשק אולם בצו מפורט שהצו ההרחבה  חל על אותם עובדים לגביהם אין הסכם קיבוצי אחר המחייב את העובד והמעביד.

מגזרים רבים במשק כגון מגזר הסיטונאות, מגזר הטקסטיל ועוד קשורים כבר היום בהסכם קיבוצי מחייב אשר קובע את גובה ההפרשות לפנסיה עבור העובדים ובהתאם לא חל עליהם כלל צו ההרחבה.

הובהר לי משיחה עם לקוחות שונים כי רבים אנשי העסקים שחושבים כי עליהם חל צו ההרחבה לפנסיית חובה משנת 98 – 2008, ואינם מודעים כלל כי חל עליהם הסכם קיבוצי מחייב קודם שדורש מהם כבר לפני שנים רבות להפריש 5% משכר העובד 5% הפרשת מעביד לצורך פנסיה.

דוגמא להסכם שכזה הוא צו ההרחבה בענף הסיטונאות שחל משנת 79 באזור המרכז על מגוון רחב של עסקים לפי רשימה ארוכה המצורפת לצו כך שאם הנך עוסק בסיטונאות באחד התחומים הרי מעשית חלו עליך ההסכם הקיבוצי ולא צו ההרחבה כעל כלל המשק.

 

 

חשוב להתייעץ עם עו"ד מקצועי המתמחה בדיני עבודה או עם איגוד לשכות המסחר כדי לדעת מהו ההסכם הקיבוצי החל לגביך ואם קיימות הוראות נוספות במספר הסכמים קיבוציים שחלות על עסק.

מרבית רו"ח והיועצים אינם  בקיאים דיים בנושא הסדרים קיבוציים וכיצד הם משפיעים על שכר העובדים, ורבים המקרים בהם הסתמכות רק עליהם גרמה לתקלות.

לקוחות הגיעו לאחר יעוץ וליווי במשך שנים של משרד רו"ח מכובד בנושא הכנת תלושי השכר ותשלום הזכויות לעובדים כשאינם מודעים כלל שחלים עליהם הסדרים קיבוציים בענף הטקטיל המחילים עליהם חובה לשלם פנסיה בשיעור 6 אחוז לעובד ולהפריש 5.5 אחוז לקופת גמל, ובנוסף גם לשלם תוספות ביגוד וותק ועוד.

כאשר מתגלה כי במשך שנים רבות לא שולמו לעובדים זכויות לפי ההסכם הקיבוצי המחייב, בבת אחת נדרש תשלום בסכום גבוה כדי לתקן את המצב.

החל משנת 2009 אי תשלום זכויות סוציאליות במשך למעלה מ 3 חודשים ללא הצדקה כספית מהווה עבירה פלילית של הלנת שכר, ובגינה ניתן לדרוש קנסות גבוהים של עשרות אלפי שקלים, ואף עונשי מאסר.

כדי להימנע מקנסות וכתבי אישום פליליים חשוב מאוד להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בתחום דיני העבודה לגבי הזכויות לעובדים. 

מאת: עו"ד שי ארז

צור קשר עם בית העסק
שם מלא: *
חובה לציין שם מלא
שם חברה
Invalid Input
תפקיד/התמחות
Please write a subject for your message.
טלפון/סלולר
Invalid Input
דואר אלקטרוני *
בבקשה רשום כתובת דואר אלקטרוני תקינה
בית העסק/השירות המבוקש *
חובה לציין שם מלא
פירוט הפנייה *
Please let us know your message.
קוד אבטחהקוד אבטחה
קוד אבטחה שגוי