ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

10 טיפים לסובלים מצרבת


10 טיפים לסובלים מצרבת

צרבת היא ביטוי של חזרת תוכן הקיבה החומצי לוושט (רפלוקס). ריכזנו המלצות שיסייעו לכם למנוע, או לפחות להקל על צרבת.

1. אכלו ארוחות קטנות.
כדי למנוע צרבת חשוב להימנע מארוחות גדולות. "בארוחות גדולות מומלץ לצמצם את כמויות האוכל, לטעום את המנות במקום לזלול אותן", אומרת אולגה רז, תזונאית קלינית, מנהלת מרכז אולגה רז להרזיה ולבריאות. "כדי למנוע את הרעב ולא להתנפל על האוכל מומלץ לאכול ארוחה קטנה כשעה לפני הארוחה".

2. אל תשכבו לאחר האוכל.
"בגלל כוח הכובד, כששוכבים הצרבת עלולה להחמיר", מסביר פרופ' אלכסנדר פיש, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי סורוקה. "מומלץ לא לשכב אחרי ארוחה. אם סובלים מצרבת בלילה, הרמת החלק העליון של המיטה על מנת לישון בזווית יכולה לעזור".


3. הפחיתו במאכלים שעלולים לגרום לצרבת.
נסו להימנע עד כמה שניתן ממאכלים שגורמים לצרבת: מאכלים שומניים, מאכלים מטוגנים, מאכלים חריפים, רוטב עגבניות, עמבה, שום, מנטה, קינמון, חלווה, פיצוחים, קצפות, שוקולד, מרגרינה, חומץ, שום חי, בצל חי, צ'ילי, חלב ניגר, משקאות עתירי סוכר ומשקאות מוגזים, פירות הדר, אלכוהול וקפאין.

4. הימנעו מעישון.
עישון עלול להחריף צרבת.

5. הימנעו ממשקאות וממאכלים חמים או קרים באופן קיצוני.

6. הימנעו מיובש בפה.
"פה יבש עלול להחמיר מצב של צרבת כיוון שברוק יש גורם שמקל על הצרבת", מסביר פרופ' פיש, שמוסיף כי סוכריות ללא סוכר או מסטיק יכולים לעזור ליצירת רוק (אבל זכרו - מנטה עלולה להחמיר צרבת). עישון, לעומת זאת, מוריד את הפרשת הרוק.


7. שתו הרבה.
שתייה מרובה מסייעת לשטוף את הוושט. שתיית חלב, שנחשב למשקה בסיסי, יכולה לעזור להקל את הצרבת באופן רגעי, אבל האפקט המרגיע יעבור מהר מאוד.

8. מאכלים שיכולים לסייע.
"אבוקדו ותפוח אדמה מנטרלים את החומציות. ממרח שקדים ללא סוכר עוזר לשכך את הכאבים", אומרת מנהלת היחידה לתזונה ולדיאטה של שירותי בריאות כללית במחוז מרכז, ד"ר רלי אבל.

רוצים להתעדכן? הצטרפו למוטק'ה בפייסבוק

"כדי להרגיע צרבת ניתן לאכול גם שקדים לא-קלויים וירקות ירוקים העשירים בכלורופיל, שמצננים את הקיבה כשהיא בוערת - כמו פטרוזיליה, חסה ומלפפון ירוק", מוסיף גלעד אדרעי, נטורופת בכיר בכללית רפואה משלימה. "גם מעט מיץ מתפוח אדמה חי מהול בכמות שווה של מים מפחית את החומציות. אפשר להשתמש גם באבקת סודה לשתייה בכמות קטנה מהולה בכוס מים".


9. חליטות שיכולות לעזור.
ד"ר אבל ממליצה גם על מספר חליטות שיכולות להקל על הסובלים מצרבת, בהן מיצוי של צמח "דרדר כחול" בחליטה שלדבריה יעיל מאוד נגד צרבות, תה שומר ותה קמומיל. "גם חליטה של צמח ציפורני החתול טובה להפחתה של ייצור והפרשה של חומצה הידרוכלורית בקיבה, ולכן מפחיתה צרבות ודלקות בוושט", היא מסבירה. אדרעי מוסיף כי חליטה של הצמח אלטאה אופישינלי יוצרת שכבת הגנה בקיבה ומקלה על הצרבת.

10. תרופות.
ניתן להשתמש בתרופות סותרות חומצה שנמכרות ללא מרשם רופא. לא מומלץ להשתמש בתרופות באופן קבוע.

מקור : http://www.motke.co.il/news/new.aspx?0r9VQ=EDEDJ&fVq=E&pn6Vq=EJ