ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

נחתם הסכם קיבוצי להעלאת שכר המינימום ל - 5,000 ש"ח

נחתם הסכם קיבוצי להעלאת שכר המינימום ל - 5,000 ש"ח

5/12/14  , מאת: דור אטרי , חבר נשיאות הארגונים הכלכליים במשק

 

ארגוני המעסיקים גילו היום (ד' 3.12.14 ) אחריות לאומית ודאגה לרווחתם של כלל העובדים במשק הישראלי !

הארגונים הכלכליים וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי להעלאת שכר המינימום במשק ל - 5,000 ש"ח .

יו"ר האיגוד וחבר נשיאות הארגונים הכלכליים דרור אטרי, אשר חתם היום לצדו של צביקה אורן, נשיא הארגונים, על הסכם היסטורי להעלאת שכר המינימום במשק :" ארגוני המעסיקים גילו היום אחריות לאומית ודאגה לרווחתם של כלל העובדים במשק הישראלי."

לדברי אטרי: "מסלול ההידברות בין המעסיקים להסתדרות הינו הדרך הנכונה למניעת השבתות מיותרות של המשק ואנו מברכים על ביטול השביתה הגדולה"

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים צביקה אורן גם הוא הביע התרגשות ואמר: "זו הרגשה נהדרת למעסיקים שיכולים להעלות משכורות לעובדים שלהם. ההכנסות בישראל נמוכות מדי וחייבים למצוא דרך להעלות אותן. אחת הדרכים היא העלאת הפריון וצריך לפעול בנושא הזה כך שנוכל לשלם משכורות יותר גבוהות. הפריון היום בערך 40 אחוז לעומת מדינות אחרות, סגירת פערים זה באחריות הממשלה. הכלי הנכון הוא מס הכנסה שלילי. הצענו מקורות לממשלה מאיפה לקחת את הכסף הזה כדי לסגור פערים".

חבר נשיאות הארגונים הכלכליים ויו"ר האיגוד דרור אטרי, אשר חתם היום(יום ד' 3.12.14 ) לצידו של צביקה אורן, נשיא הארגונים הכלכליים על ההסכם הקיבוצי להעלאת שכר המינימום ל -5000 ₪ בירך על ההסכם ואמר כי, "ארגוני המעסיקים גילו היום אחריות לאומית ודאגה לרווחתם של כלל העובדים במשק הישראלי."

לדבריו,ההסתדרות אף היא הובילה היום הסכם המאזן הן את צרכי המעסיקים והן את צרכי העובדים המאפשר שעות עבודה גמישות וחישוב שעות נוספות ברמה החודשית ולא היומית. "מסלול ההידברות בין המעסיקים להסתדרות הינו הדרך הנכונה למניעת השבתות מיותרות של המשק ואנו מברכים על ביטול השביתה הגדולה", אמר.

מהלך זה הוא המשכם של מהלכים נוספים שביצעו המעסיקים בישראל לטובת העובדים השכירים, ביניהם חתימת הסכם קיבוצי לפנסיה חובה עבור השכירים ולאחר מכן עדכון הסכם הפנסיה והעלאת גובה ההפרשה של המעסיק עבור עובדיו.

וכן לקידום הסכם תקדימי לשילוב עובדים עם מוגבלויות במקומות עבודה ,בכך סייענו לקידום חברה צודקת ומוסרית יותר .

שכר המינימום יעלה במתווה של שלוש פעימות: החל מ-1.4.2015 יעמוד על 4,650 שקל לחודש. ארבעה חודשים לאחר מכן, ב-1.7.2016 השכר יעמוד על 4,825 שקל לחודש. החל מה-1.1.2017 יעמוד שכר המינימום על 5,000 שקל.

.

.

בתמונות : הסכם קיבוצי כללי להעלאת שכר המינימום בין הנשיאות הארגונים העסקים והסתדרות תמונה שנייה : יו"ר הסתדרות אבי ניסנוקרן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקים צביקה אורן במסיבת העיתונאים . תמונה שלישית : יו"ר וועדת העבודה בנשיאות הארגונים העסקיים אורי רובין ויו"ר האיגוד וחבר הנשיאות דרור אטרי


NEWS5-12    NEWS5-12-2

NEWS5-12-3

NEWS5-12-4

 

המלצות השבוע בזירת העסקים - פורטל הספקים B2B

דורית ליכט – מתמחה באימון מנהלים, אימון צוותים, ייעוץ ארגוני, הנחיית קבוצות, פיתוח...
חברת "ברק גדעון בע"מ" הינה חברת ניקיון בעלת 30 שנות ניסיון אשר מציעה קשת רחבה של...
   שם החברה: Digital Effectiveכתובת / עיר: בית דגןאתר...

המלצות השבוע בזירת המרצים

הרצאות השראה והעצמה, סדנאות אתגר במים,הדרכות על גלשני סא   שם...
פיני גרשון - מנטור מאמנים
אודי הוד - לשכת סוכני הביטוח