ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

תכנית - Creativity in Action תבונה יצירתית - BT 2015
  • תוכנית הלימודים
  • מרצים
  • מידע כללי
  • מוסדות לימוד
  • צור קשר
  • צור קשר

                     תכנית - Creativity in Action                    
                                      תבונה יצירתית                           

לחשוב באופן מקורי, להסתגל במהירות, לדעת להשתנות

ניהול אקדמי : ד"ר אייל דורון


בתכנית חדשה וייחודית, בפיתוחו של ד"ר אייל דורון, אנו מציעים לצאת יחד וכל אחד לחוד למסע מסוג אחר. עדכני. מתקדם. אינטגרטיבי. אישי ומקצועי. לימודי וחוויתי. לאורך ולרוחב. לגובה ולעומק. מסע של פיתוח שרירי האינטואיציה. החשיבה המקורית ושרירי הגמישות המחשבתית.

  8 מפגשים (ימים מלאים) + 2 ימי מרתון

TVUNA

אודות התוכנית 

התכנית מציעה למידה התנסותית מתחומים של פילוסופיה, פסיכולוגיה, מדע, תקשורת ואומנות, תוך טיפוח חשיבה ביקורתית, גמישות מחשבתית ומנהיגות יצירתית במצבים של חוסר ודאות. 

המשתתפים ירכשו כלים של תבונה יצירתית כגון מתודולוגיה של פתרון בעיות, טיפוח אינטואיציה יצירתית, עבודה מול דילמות אישיות מקצועיות, חשיבה פורצת דרך בתחום העבודה והתמודדות אל מול חוסר ודאות. כל זאת לצד עבודת עומק ותהליך אישי של דיוק עצמי והגדרה של המשמעות האישית והמקצועית של כל משתתף. דגש מיוחד יינתן על יישום כלי התבונה היצירתית במרחבי החיים השונים. 

המשתתפים יקבלו ליווי אישי של מנטורים מעוררי השראה, סדנאות מעשיות עם מנהלים שהובילו מהפכות, הצצה אל אחורי הקלעים של החברות החדשניות ביותר בישראל, מפגש עם אנשים שפרצו דרך בתחומם.

CREATIVE

אודות אייל דורון 

ד"ר אייל דורון, יוצר וחוקר תבונה יצירתית, מוביל מנהלים בארץ ובעולם בתהליכים של ניהול יצירתי ואושר ארגוני. בעל פוסט דוקטורט בחשיבה יצירתית. יועץ האגף למחוננים במשרד החינוך לחשיבה יצירתית. מרצה במרכז הבינתחומי ומפתח שיטת SEISEI - לפיתוח תבונה יצירתית ותעוזה בקרב ילדים ובני נוער.

תוכניות המפגשים :

מפגש 1: מבוא לתבונה יצירתית 
 מהי בעצם "יצירתיות"? מהי "תבונה יצירתית" ומהו "מנהל יצירתי"?
 האם ניתן לפתח את היכולת להיות יצירתי בכל שלב מחיינו? סקירה עדכנית של תאוריות
ומחקרים בחקר היצירתיות. סקירת הגישות הדומיננטיות לחקר יצירתיות, צמתים מרכזיים
בחקר יצירתיות. כיצד ניתן לאמוד יצירתיות, מהן המגבלות בפניהם עומד המחקר.
 דיון בהבדל בין יצירתיות לבין אומנות, בין יצירתיות לבין חדשנות בתחומי הניהול, המדע
והחינוך - האם יש להם מאפיינים משותפים? האם יצירתיות חוצה תרבויות ויבשות? מה
ההבדל, אם קיים, בין יצירתיות לבין חדשנות? ניתוח של מקרי מבחן.
 גנטיקה של יצירתיות: הקשר בין יצירתיות לגאונות - מקרי מבחן מרתקים ומעוררי שאלות.
מהם הגורמים המרכזיים של יצירתיות: תורשה, סביבה, תרגול או כישרון אנושי?
 מהם מאפייניו של האקלים היצירתי בו גדלו המשפיעים העולמיים והאם קיימת "נוסחה"?
 הכרות עם "מודל חמשת מרחבי החיים" )"The Five Dimensions Model"(
 "יצירתיות גדולה", "יצירתיות קטנה", "יצירתיות יומיומית": האדם היצירתי בכל מרחבי חייו.
מפגש 2: פתרון בעיות
 הכרות עם מודלים לפתרון בעיות ורכישת מיומנות להתמודדות אל מול חסמים, אילוצים
ומגבלות.
 סקירה עדכנית של מתודולוגיות לפתרון בעיות בתחומי דעת שונים. ניתוח עומק של גישות
שונות לפתרון בעיות )מהוכחות לקיום האל בפילוסופיה ועד לחשיבה המצאתית-שיטתית של
מוצרים(.
 פתרון בעיות באמצעות "יצירתיות יומיומית": הכרות עם החשיבה ההמצאתית של היומיום
בהתבסס על מודל ה"יצירתיות היומיומית" של רות ריצ'ארדס מאוניברסיטת הרווארד.
תרגילים והתנסות חווייתית של המשתתפים בישום מודלים של
."Everyday creativity"
 הקורס כולל התמודדות של המשתתפים עם דילמות ניהוליות ואישיות שלהם ויישום הכלים
שנלמדו באופן אישי וקבוצתי.
 סדנאות יישומיות בפיתרון בעיות תוך התנסות בכלים בחיים הפרטיים ובעולם העבודה.
מפגש 3: לימוד מדמויות יוצאות דופן 
 היכרות עם דמויות פורצות דרך בתחומן, תוך שימוש בטכניקות ייחודיות ללמוד את דרכי
הפעולה וההתמודדות שלהן. כיצד להפנים לעומק ולסגל אורח חיים יצירתי בעקבות אנשים
מעוררי השראה. כיצד "להיכנס לנעליים" של אנשי חזון.
 חשיבה יצירתית-אינטגרטיבית: חשיבה ביקורתית, איקונוגרפיה, תחקיר יצירתי.
 שימוש במתודולוגיות שיטתיות ללימוד ממודלים.
 הצגת הדמויות אותן חקרנו לעומק ומה למדנו מהן: תרגול וסימולציות.
מפגש 4: הנעת אנשים בעידן של חוסר ודאות
 איזה מבנה רגשי מניע אותנו: האם משהו באמת השתנה לאורך ההיסטוריה?
 מהו המימוש העצמי אליו שואפים פועלי הייצור? אריסטו, קאנט ומאסלו בארגון המודרני.
 מדוע היחס של עובדים ומנהלים לחוסר ודאות הוא מנוגד כל כך?
 האם החלוקה לדורות )דור ה-X, דור ה-Y, דור ה-Z( הוכיחה את עצמה?
Employability" ": בדרך לנוסחה חדשה של "Win-Win".
מפגש 5: יצירתיות וחדשנות ארגונית 
 כיצד לבנות סביבת עבודה יצירתית ולטפח "אקלים יצירתי"?
 כיצד מתווים אוירה של יצירתיות וחדשנות בתוך ארגון?
 פיתוח כלים לעידוד יצירתיות וחשיבה חדשנית בקרב עובדים/עמיתים/מנהלים.
 פיתוח אסטרטגיות של חדשנות ומודלים עדכניים של יצירתיות ארגונית.
 ניתוח לעומק של ארגונים פורצי דרך בעולם המובילים קו חדשני ויצירתי לאורך עשרות
שנים, מול ארגונים שלפתע איבדו מכוחם.
מפגש 6: "חוכמת היחיד", "חוכמת הקבוצה" 
 כיצד לחשוב כקבוצה מבלי לאבד את הטון האישי והייחודי של כל אחד מחבריה?
 מה הוכיחו המחקרים על קונספט ה"Brainstorming" של אלכס אוסבורן? מדוע
האינדיבידואל מוליד יותר רעיונות מהקבוצה? לאיזה מטרה אם כן חשובה הקבוצה?
10x companies "" והקשר שלהן לחוכמת היחיד. מקרים מרתקים לדיון.
 באיזה מקרים "חוכמת ההמון" מסוכנת?
 כוחה של האינטואיציה היצירתית בעולם טכנולוגי מואץ.
מפגש 7 : מנהיגות יצירתית
 מודלים מן העולם לטיפוח מנהיגות יצירתית. דוגמאות יוצאות דופן למנהיגות יצירתית
בחברות ובארגונים בעולם.
 פרויקטים שמשנים את העולם: הובלת רעיון שישנה את חייהם של רבים ככל האפשר.
 מנהיגות יצירתית בעולם החינוך: מהן שיטות החינוך המובילות בעולם ומה אנחנו יכולים
ללמוד מהן?
 הקשר שבין חשיבה יצירתית וחשיבה מוסרית.
 מודל מעודכן של ניהול בעולם החדש.
 מבט על הדרך בה מנהיגים, ארגונים וחברות ברחבי העולם מתעמתים עם אתגרי המאה ה-
.21
מפגש 8: להמציא את עצמנו מחדש 
 מפגש עם אומנים ויזמים הנדרשים באופן יומיומי להמציא את עצמם מחדש.
 סדנאות ייחודיות הבוחנות את האקלים היצירתי שהם מצליחים להתוות לעצמם כדי להישאר
רלוונטיים ועדכניים לאורך תקופות ארוכות.
 רפלקציה וסיכום אישי של כל משתתף אל מול מודל חמשת מרחבי החיים. יישום הכלים
במרחבים השונים ויצירה של שינוי מחשבתי בתחום מרכזי של חיים )עבודה, חברה,
תרבות(.
* הכנה למרתון הסיום: אורחים מחו"ל Creative leadership school.
מפגש 9-10: "מרתון נקודת מפנה", יומיים כולל לינה- 
 יומיים של מרתון חשיבה יצירתית לבד ובקבוצות.
 התוצר הנדרש:
פתרון יצירתי שלא היה בנמצא קודם בתחום העבודה של כל אחד מן המשתתפים.
גיבוש של חשיבה פורצת דרך ונקודת מפנה איתן אני חוזר לארגון שלי.
 נוכחות, ייעוץ וליווי של אנשים מעוררי השראה מתחומי דעת שונים לכל אורך המרתון.
 הצגת "פריצת דרך אישית" של כל משתתף בפני אורחים וחוקרים מובילים מהעולם בתחום
החשיבה היצירתית

 

  • צור קשר

ניהול אקדמי:

ד"ר אייל דורון, יוצר וחוקר תבונה יצירתית, מוביל מנהלים בארץ ובעולם בתהליכים של ניהול יצירתי
ואושר ארגוני. בעל פוסט דוקטורט בחשיבה יצירתית. יועץ האגף למחוננים במשרד החינוך לחשיבה
יצירתית. מרצה במרכז הבינתחומי ומפתח שיטת SEISEI - לפיתוח תבונה יצירתית ותעוזה בקרב
ילדים ובני נוער.

בין המרצים:

עדי אלטשולר, לשעבר מנהלת תחום החינוך בגוגל ישראל,
איריס בק, סמנכ"לית בכירה בטבע;
ד"ר מיכה גודמן, חוקר מחשבת ישראל;
אלון זמיר, סמנכ"ל שיווק קוקה קולה ישראל;
פרופ'עילם גרוס פרופסור לפיזיקת חלקיקים במכון ויצמן;
חילי טרופר, איש חינוך, יועץ שר החינוך לשעבר;
תמר יסעור, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי ;
ג'ולי שלז, בימאית ואשת קולנוע ועוד

 לפרטים ולהזמנה – אנא מלאו טופס צור קשר >>

שעות לימוד:8 מפגשים (ימים מלאים) + 2 ימי מרתון
מיקום:הרצליה
עלות:14,800 ש"ח+מעמ
איש קשר:

לפרטים ולהזמנה – אנא מלאו טופס צור קשר >>

הבינתחומי

צור קשר קורסים
שם מלא: *
חובה לציין שם מלא
שם חברה / עצמאי
חובה לציין שם חברה
טלפון/סלולר *
חובה לציין טלפון
דואר אלקטרוני *
בבקשה רשום כתובת דואר אלקטרוני תקינה
בחר:
Invalid Input
נושא הקורס
רשום הערותיך
קוד אבטחהקוד אבטחה
קוד אבטחה שגוי