כיצד לשפר את ההמרה באתר במספר דקות – מדריך לאיש השיווק
מה במדריך?
הבאנו המון מבקרים לאתר אבל רק חלק קטן מהם הומר – מה לעשות?
יותר השקעה בהמרת המבקרים הקיימים ופחות השקעה בהבאת מבקרים נוספים.
כיצד לשפר את ההמרה של המבקרים הקיימים?
– מבקרים שנוטשים מהר (bouncing visitors)
– מבקרים שנוטשים לאחר שנחשפו לתוכן באתר
– קידום תוכן
– הקטנת נטישת עגלת הקניות
הדגמות של סוגיי קמפיינים שונים.
כיצד לשפר את ההמרה של המבקרים הקיימים?
כפי שהיסברנו בתחילת המאמר, הסיבות שבגללן המבקרים אינם מומרים הן מגוונות, אך בכל זאת ניתן בעזרת כמה קמפיינים פשוטים באתר עצמו, לגרום להם להמיר. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להגדיר לעצמנו מספר תסריטים במסע של המבקר הטיפוסי באתר שלנו. נתחיל במקרה הכי שכיח והוא שהמבקר הגיע לדף מסויים, לא מצא מה שחיפש וישר עוזב. ייתכן שהמידע כן נמצא בדף והוא פשוט לא שם לב אליו, ייתכן והמידע נמצא במקום אחר באתר ואולי התוכן בכלל לא קיים באתר שלנו, אבל יש תוכן אחר, דומה, שכן יהיה רלוונטי למבקר הספציפי הזה.
מבקרים שנוטשים מהר (bounce)
מבקרים שנוטשים תוך מספר שניות (בד"כ פחות מ- 10 שניות) הם מבקרים שכדאי לנסות "לתפוס" בקמפיין יציאה שבו נציע להם תוכן דומה לתוכן שבדף. קמפיין יציאה מופיע בשניה שבה המבקר עומד לעזוב את האתר – כאשר העכבר שלו עולה לכיוון שורת הכתובת, בד"כ במהירות רבה. אם אתם קוראים את המאמר הזה מהמחשב שלכם (לא מכשיר נייד) ותעלו עם העכבר לכיוון שורת הכתובת תוכלו לראות דוגמא לקמפיין יציאה. בקמפיין יציאה לביקורים קצרים אנחנו ממליצים לשים המלצת תוכן משולשת.
קידום תוכן
קידום תוכן בעזרת תוספים לוורדפרס או כלים כמו אאוטבריין וטאבולה הוא מצויין כאשר רוצים למקסם את מספר הדפים הנצפה. עם-זאת, כלים אלו נועדו להציג מבקר את ההמלצה שיש הכי הרבה סיכוי שיקליק עליה. פעמים רבות ישנו תוכן שחשוב לכם לקדם, גם אם אחוז ההקלקה עליו לא יהיה מקסימלי. למשל, אתר תוכן שרוצה לקדם מדור חדש למבקרים שטרם ביקרו בו. חשוב לעורך להביא מבקרים למדור הזה יותר מאשר יראו דפים רבים שאינם במדור. אתר מכר ירצה לפעמים לקדם מוצרים מסויימים יותר מאשר מוצרים אחרים. במקרים אלו ועוד, ניתן להשתמש בקמפיינים מסוג "חלונית צידית" (slide-in) או קמפיינים מסוג "בועה" (bubble). גם כאן אנחנו נרצה להציע את ההמלצה בצורה חכמה כך שתופיע למשל כאשר המבקר גולל 80% מהדף, או שתופיע לאחר 10 שניות (במקרה של קמפיין "בועה"). נשפר את ההמרה ע"י כך שנציע תוכן רלוונטי לעניין שבו המבקר הביע עניין. באתר שמוכר מוצרי אלקטרוניקה, נציע את המקרר החדש שאנחנו רוצים לקדם לכל מי שביקר שמדור "מקררים". נוכל להרחיב את קהל היעד למי שהתעניין במוצרים "לבנים", אך לא נרצה להציע מקרר למי שהתעניין ברכישת אייפון 6.
למדריכים נוספים צרו עמנו קשר