המדריך המעשי לרשימות תפוצה לעסקים
- הקמה, ניהול ושימור
ניהול רשימות תפוצה שלב אחרי שלב
מאת: אסתר דיאמנט-חיימוביץ , מנכ"ל ביז-טק פורטל עסקים וניהול
2015
רשימות התפוצה של לקוחות - משקפות את לב ליבו של כל עסק. לכולם ברור כי לקוחות הם לב העסק, אולם לא אצל כולם מתחבר המושג " לקוחות" עם "רשימות תפוצה". הלקוחות אינם דבר מובן מאליו וחשוב מבחינה עסקית להתייחס אליהם כאל "משאב" - נכס של העסק , שצריך לדעת להקים אותו, לנהל אותו ולשמר אותו. במדריך זה נספק לכם הדרכה מעשית, טיפים ורעיונות שיכניסו לכם הרבה מאד כסף ....
עקרונות לניהול רשימות תפוצה
1. לזהות ולגדיר את הלקוחות הרלוונטיים
גיל, מין , תחומי עניין, סוגי עיסוק , סוגי תפקיד, בעלי עסקים , שכירים
2. לזהות מאפיין התנהגותי של הלקוחות בתחום:
מתי צורכים את המידע, דרכי חשיבה, הרגלי צריכה , רמת מודעות לאינטרנט
3.לזהות את אופן קבלת החלטות
צרכים, רצונות, רגישויות
4. איתור המקומות בהם נמצאים לקוחות
מפגשים עסקיים, כנסים, פורומים, אינטרנט, רשתות חברתיות, בכל מקום...
5. יצירת הנעה למסירת פרטים אישיים לרשימות תפוצה
הבטחת ערך ללקוח – הזמנה לאירוע, הנחות מועדון , הפצת מידע וחידושים , חשיפה שיווקית
ניהול רשימות תפוצה שלב אחרי שלב :
1. הכינו רשימת "לקוחות" קיימים
במושג "לקוחות ", יש מקום לכלול כל מי שרכש מכם אי פעם מוצר, שירות, או מידע , בעבר או בהווה . וכן גם לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים .
2. איתור וריכוז רשימות הלקוחות
לבניית רשימת לקוחות מלאה ככל האפשר, מומלץ לאתר שמות לקוחות בכל סוגי הרשימות שערכתם אי פעם,
בכל סוגי הפלטפורמות :
רשימות ידניות, מספרי טלפון , רשימות מיילים , חשבוניות מס מכל השנים שעברו , קופות רושמות, קטלוגים,
מערכות הנהלת חשבונות, רשימות אקסל , רשימות אאוטלוק, כרטיסי ביקור, ספרי טלפון ישנים, פייסבוק , לינקדאין,
וכל מקור שיכול להכיל רשימות של לקוחותיכם.
3. איחוד רשימות לקוחות לפלטפורמה אחת
לאחר שאיתרתם וריכזתם את כל הרשימות, הצעד הבא, בחרו מערכת אחת בלבד שבה תרכזו את כל הרשימות.
כיום יש מערכות שונות וזולות מאד חלקם אפילו חינמיות .
מערכות אלה נקראות מערכות CRM - מערכות לניהול קשרי לקוחות.
פתרונות טכנולוגים
למערכות CRM - לניהול רשימות לקוחות
4. הגדירו את שדות המידע DATA על הלקוחות בצורה אחידה
- שם חברה
- שם לקוח
- תאריך קליטה
- טלפון נייח / שלוחות/ סלולר
- כתובת מייל
- כתובת פיזית / עיר רחוב /
- פרטים על הלקוח - גיל /מצב משפחתי / מועד יום ההולדת / מצב כלכלי / סטטוס נצפה
- פרטים על סוג העסק של הלקוח
- פרטים על הרכישות שהלקוח ביצע - המוצרים שרכש /עיתוי הרכישה/ תדירות הרכישות
לקבלת ייעוץ בנושא צרו עמנו קשר