ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

שובו של הניוזלטר

שובו של הניוזלטר

 

בלי קליקבייטים, טוקבקים או פרסומות, רשימות הדיוור עושות קאמבק ומספקות למגזינים ולבלוגרים עדכניים מרחב אינטימי ונקי מאלימות ברשת

נמרוד צוק

08.10.15, 08:29

הניוזלטר האינטרנטי, הגלגול הדיגיטלי של עלוני המידע והדעות שחולקו בתיבות הדואר בעידן שלפני התקשורת הממוחשבת, הוא כמובן לא דבר חדש. למעשה, הוא מעולם לא הלך לשום מקום - אבל שלא כמו רשימות הדיוור הפופולריות והשימושיות של ימי האינטרנט המוקדמים, בשנים האחרונות הוא חדל לשמש ערוץ תוכן משמעותי. כיום, בעבור רוב האנשים מדובר בעיקר במטרד פרסומי שנשלח אליהם לאחר ההרשמה לאתר כלשהו - הודעה שגוללים במהירות עד סופה בחיפוש אחר כפתור ההסרה מהרשימה."לני לטר", לעומת זאת, הוא חלק מטרנד חדש של ויתור על המרחב הפרוץ של האינטרנט והרשתות החברתיות. מגזינים ובלוגרים מעדיפים לצקת תוכן חדש לפורמט הישן ולנסות לחזור לאינטימיות ולחמימות הקהילתית של טקסטים שמגיעים רק למי שבאמת רוצה לקבל אותם - ולא גוררים דיון חסר גבולות ולעתים אלים מילולית.

"זו חוויה שמלאה רגעים של צפייה במיזוגניה בפעולה, של תחושה שאת מותקפת בשל ההתעקשות להגיד את האמת. בלני לטר רצינו ליצור מרחב שבו קולות חדשים יחושו בטוחים לדבר בקול רם על נושאים שחשובים להם, מקום נטול לגלוג לפמיניסטיות שרוצות לקבל מידע שיעזור להן להצביע בבחירות, לאכול, להתלבש, לעשות סקס ולחיות טוב יותר".

את החזרה לניוזלטרים מובילות כאמור נשים שמחפשות מקום בטוח לכתוב בו, כמו פלטפורמת טיינילטר (TinyLetter) שהולכת ותופסת תאוצה. טיינילטר מאפשרת ליצור ולנהל ניוזלטרים בנקל וזוכה לפופולריות גוברת עם כותבות כמו עיתונאית "הגרדיאן" שרה גאלו או הבלוגרית היילי קרישר. "אני אמנם לא כותבת בכתב יד וממענת את הטור אישית לכל קורא, אבל זה עדיין מרגיש כמו חזרה לאווירה של חליפת מכתבים", הסבירה קרישר את הבחירה בניוזלטר.

 

 

לכתבה המלאה

http://www.calcalist.co.il/consumer/articles/0,7340,L-3670476,00.html,7340,L-3670476,00.html