ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

הזירה המשפטית - תביעות דיבה וחוק לשון הרע - עו"ד שי ארז

השבוע בזירה המשפטית : 
על תביעות דיבה וחוק לשון הרע ברשת 

 

כל העולם במה  - על חוק לשון הרע ותביעות דיבה 

עו"ד שי ארז 

שי ארז עו"ד דיני עבודה ואינטרנט
עו"ד שי ארז 

כאשר נכתבו מילים אלה ע"י שיקספיר לפני שנים רבות, בטרם הטכנולוגיה שינתה את פני העולם, מדובר היה בביטוי מטפורי בלבד. כיום באמצעות הטכנולוגיה פורצת גבולות הביטוי נכון ומבטא את מצבנו ביום יום. הפייסבוק הפך לרשת בינלאומית שכל אחד כמעט נמצא ופועל בה. בעוד בימים הרגילים אנו מדברים אם אדם אחד או קבוצה קטנה בכל פעם, הרי בפייסבוק, מסרים שהעברנו מגיעים מהר מאד לאלפי אנשים, דרך שיתוף והפצה שתומכת בה הרשת ומעודדת אותה.כל מילה שאמרת נבחנת פתאום לא רק על ידי חברים ועמיתים אלא על ידי מאות אנשים שאינך מכיר כלל ומחליטים להזדהות או לדחות את דבריך באמצעות ביצוע LIKE . אבל הפצת המידע המהירה הזו יוצרת סכנה חמורה לפגיעה בשם הטוב ובפרטיות של משתמשים ואנשים סביבך.

העולם האמיתי חודר ומשתלב בתוך העולם הווירטואלי למעין מחול טנגו מדהים שתוצאותיו בלתי צפויות. סוד שחלקת עם חברים בדף הפייסבוק שלך יכול להפוך לסיוט אמיתי כאשר ייחשף לאדם שלא נועד לו. אמירות בוטות שציינת לכאורה בפרטיות בדף הפייסבוק שלך, הופכות פתאום לתביעת דיבה מצד אלה שנפגעו מהן. כך למשל עורכת דין רותם טפירו שהעלתה השגות וטענות על שעמום בעבודה ואמירות נוקשות כלפי הבוסים במשרדה, נתבעת כיום בסך של 400,000 ₪ על פגיעה בשם הטוב. אין ספק כי עורכת הדין הזו לא חשבה כי מנהליה יקראו את דבריה בפייסבוק, אבל הדבר קרה וגרם למשבר ביחסים במשרד, ולתביעת דיבה גדולה כנגדה.

אנשים וילדים סבורים כי הפייסבוק הוא מקום בטוח להעלות הגיגים, טענות ובכך נופלים לתוך הפח של הוצאת דיבה אסורה. בני משפחה אשר הכפישו את שמו של קרוביהם, נאלצו לאחרונה לשלם 40,000 ₪ כפיצוי בגין אותן הכפשות שנעשו כמובן בפייסבוק.

ליצירת קשר

 

הזירה המשפטית LOGO-LAW מאחורי הקלעים
 הנושאים החמים בזירה המשפטית, כל הפרטים כדי שתהיו מעודכנים
רוצים גם אתם שיכתבו עליכם ? 
לחצו כאן

כתבות מומחים - עורכי דין ומשפט עסקי

פרסומים בנושא פטנטיםמאת:  עו"ד נעמי אסיא    ...
 הזירה המשפטית  מאחורי הקלעים הנושאים...
גישור גירושין – פיצוי מצד יוזם הפרידה 2 באפריל 2017...