ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

איך הפכה החברה שעוזרת להילחם בספאם לאוייבת מערכת המשפט

 איך הפכה החברה שעוזרת להילחם בספאם לאוייבת מערכת המשפט
פעילות חברת ספאם-אוף, שמסייעת בהגשת תביעות נגד ספאמרים, היא לא פעילות שיש לעודד - כך קבע בית המשפט. מדוע בעצם ומי המרוויחים העיקריים?

אתי אפללו 19:3407.07.17, כלכליסט

 רשימת שולחי ספאם לפי קטגוריות :

MISHPAT1-S

בהקשר הזה יש לציין את פסק הדין שניתן לפני כחודשיים בבית משפט לתביעות קטנות, על ידי כבוד השופטת שלומית בן יצחק. זהו פסק דין לא פחות ממדהים, וגם נדיר – שופטת בית משפט לתביעות קטנות שכותבת פסק דין של 58 עמודים.
"מדובר באיחוד תיקים של 60 תובעים בגין ספאמר ששלח הודעות שבהן הציע כסף ממסחר בשוק ההון. השופטת קבעה שאכן מדובר בספאם, אבל באותו מקרה החליטה שהתובעים שתבעו עצמאית יקבלו פיצוי, ואלו שנעזרו בשירותי ספאם-אוף, לא יקבלו פיצוי". אני מצטטת מדברי השופטת בפסק הדין: "מסקנתי היא שהתביעות באמצעות ספאם-אוף אינן ממלאות אחר מטרת החוק, אינן יעילות, מובילות להרתעת יתר, לעומס דיונים ולהפחתת הפיצוי". בעצם אתם הבעיה, לא הספאמרים.
"מה מפריע לשופטת? שהתובע לא אסף את הראיות בעצמו? הרי יש 200 אלף איש שצריכים את אותה ראיה. לא יותר יעיל שגוף אחד יאסוף אותה בשביל כולם? אז שלא יגישו תביעות מפני שהן מובילות לעומס בבתי המשפט? בשביל מה חוקקו את החוק?". היו לה טענות ענייניות קשות נגדכם. למשל, שהייתם במו"מ עם אחד הגופים, ולא כדי לסייע בתביעות נגדו, תמורת מיליון שקל. היא גם טוענת שאתם לא מקצועיים, שתביעות לא מצליחות כי אתם לא עושים עבודה יסודית. כלומר, מי שנעזר בכם למעשה נפגע. מה שבאמת מטריד את השופטת: זה לא צדק שאתם עוזרים לאנשים להשיג, אלא כסף מהיר וקל. אותו דבר היה כשיצא חוק התובענות הייצוגיות ואנשים עברו בסופרים ומדדו עם סרגל את גודל אריזות המוצרים, כדי לנסות למצוא עילה לתביעה. המטרה של חוק הספאם היא הרתעה שמושגת באמצעות תביעות, ולכן החוק מעודד לתבוע. לפי השופטת בן יצחק בפסק דינה, ההרתעה נוצרת כבר בתביעות הראשונות, ולכן כשמוגשות עוד עשרות תביעות באמצעות ספאם-אוף נגד אותו התובע זה כבר לא משנה, ועל כן אין צורך בפיצוי.

מקור : כלכליסט 
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3716193,00.html