ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

לאכול בצרפתית במלון לילי אנד בלום

לאכול בצרפתית במלון לילי אנד בלום

מאת : בלה דיאמנט 

לא מעט מלונות בוטיק נפתחו לאחרונה בתל אביב, וטוב שכך כיוון שלישראל מגיעים היום תיירים רבים, אבל חסרים חדרים לשכן בהם אותם. לשורת מלונות הבוטיק, הצטרף לפני כשנתיים מלון “לילי אנד בלום” ברחוב לילינבלום, בפינת רחוב אלנבי השוקק והסואן, בלב מרכז העסקים של תל אביב.

 

24

 

 

המלון כולל 37 חדרים הפרוסים על פני 4 קומות, ושטחם נע בין 20 ל-25 מ”ר. בעלי המקום הינם שוחרי אמנות, וכפועל יוצא החדרים ומסדרונות המלון מעוטרים בלא מעט יצירות אמנות. המלון שייך לבני משפחת גדז’, יהודים ציונים מהעיר ניס שבריביירה הצרפתית, ולהם מספר מלונות בצרפת. “לילי אנד בלום” הינה הסנונית הראשונה שלהם בישראל.

 

12

מלון לילי אנד בלום, שהינו בנין לשימור (לשעבר בנק המזרחי)

 

המלון נבנה בבניין המיועד לשימור, שנבנה באמצע שנות ה-30 של המאה הקודמת, ושימש בעבר כסניף של בנק מזרחי. האישור להקמת המלון היה כרוך בדרישות לא מעטות לשימור של חלקים רבים מהבנין, במהלך הפיכתו למלון.

מיקי מ”סטודיו מו”, שעיצב את מסעדת רפאל, הופקד על עיצוב המלון במטרה לשוות לו מראה מוקפד ואלגנטי בסגנון באוהאוס. יש להודות שהתוצאה הסופית בהחלט מרשימה, ומאד שונה בנוף המלונות התל אביבי.

 

21

 

 

דלפין גדז’ בתם של בעלי המלון, היא זו שהביאה ניחוח צרפתי לעיצוב המלון: לדוגמא הסכו”ם במסעדה אשר נרכש בשווקי הפישפשים בצרפת, עשוי מכסף טהור ומאד עתיק, ולכן אין סכין או מזלג שהינם דומים. גם הריהוט בלובי המלון הינו מעורב: חלקו נרכש בארץ וחלקו יובא מחו”ל, כשהוא כולו מסגנונות מעורבים.

 

m

מנהל המסעדה שלומי יחזקאל

 

מסעדת המלון הפתוחה גם לקהל הרחב, מנוהלת על ידי שלומי יחזקאל אשר ניהל במשך שנים את “אלברט בראסרי” בקניון אביב הידועה לטובה. המסעדה הממוקמת בלובי מציעה בופה בוקר עשיר ומגוון מ-07:30 עד 11:00, ובשישי עד 14:00, ארוחת צהריים עסקית מ-12:00 עד 15:00 או 16:00, ומשעה 20:00-18:00 “הפי האואר”, הכולל מיני-סנדוויצ’ים ואחד פלוס אחד, באשר למשקאות על הבר.

השף האחראי על מיגוון המנות במסעדה, הינו יגאל קליימן לשעבר השף של מסעדת מלון-בוטיק נורמן, והקו הקולינארי שנבחר הינו טיפוסי לאיזור ניס ולפרובנס הצרפתי.

אנחנו הגענו לטעום את הארוחה העיסקית של המלון המוגשת בימים א’-ה’ בין השעות 12:00 ל- 15:00, והיא כוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית ושתיה חמה או קרה.

למנה ראשנה בחרנו לטעום קרפצ’יו סלק עם גבינת סטילטון ווינגרט בלסמי, וכן גראטן תפוחי אדמה עם שמנת וגבינת גרואייר, המוגש במחבת לוהטת. מעדן שלא טעמנו כמוהו גם בדרום צרפת. המשכנו עם מנה מקורית טעימה ביותר, שלא נראית במחוזותינו: גבינת אפויה בתנור, עם אגודים ודבש.

 

22

 

בעיקריות טעמנו מסלט לילי, המורכב ממיקס חסות, שרי צהוב, תפוח מקורמל ותאנים. לא ויתרנו על פיצה כמהין עם רוטב בשמל, מחית כמהין, ברוקולי וחלפינו. למי שמבין באוכל, יודע כמה הכמהין הינו נדיר ויקר בישראל ובעולם כולו.

בין המנות המבוקשות ניתן למצוא גם פסטה פסטו, סלט ניסואז, פיצה פרימוורה, קנלוני תרד וריקוטה עם רוטב בשמל ופרמזן, לצד רטטוי מיניסואז של חצילים, גמבה, זוקיני, שרי עם ביצת עין.

 

23

 

בעלי המלון הצרפתים מקפידים להגיש את האוכל במסעדה בכלי הגשה מעשה ידם אמנים ישראלים, מלבד הסכו”ם העתיק שנרכש בשווקים בצרפת, וגם היין המוגש לאורחים כולו אך ורק מיקבים ישראלים.

לא צריך להרחיק עד פריז או דרום צרפת, כדי ליהנות מארוחת צהרים בסטייל צרפתי משובח, עם מנות שלא ניתן לדעתי למצוא בשום מסעדה אחרת בישראל, וכל זאת בלב ההמולה התל-אביבית.


כתובת: מלון לילי אנד בלום, רחוב לילינבלום 48, ת”א. – טל. 072-2484848

http://lilyandbloom.com

 

יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ? צרו עמנו קשר 

ערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 
 לחצו כאן

 

 

שתף אותי בפייסבוק  facebook

המלצות השבוע בזירת העסקים - פורטל הספקים B2B

 החברה עוסקת בפיתוח אפליקציות יעודיות לבתי עסק, אשר כל מטרתן הנה לשמור על מערכת...
 פרקטים, התקנת פרקט, פרקטים זולים, פרקטשם החברה: תותח הפרקטיםכתובת...
"מ.ה.א– יזמות עסקית ומשאבי אנוש בע"מ", הינה חברה של מומחים הפועלת לשילוב וקישור של...

המלצות השבוע בזירת המרצים

שם מלא:: אהרוני אהובה תחומי התמחות: אימון נוער וסטודנטים עם הפרעת קשב...
 שם החברה: רוניטל - אימון המוח לאושר אישי וארגוניכתובת / עיר: קדמהשם...
"סדנאות והרצאות  לשיפור וחיזוק השינה הזכרון והחלומות - הרצאות מקוריות - מפגשי...