ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

מדברים אינטרנטית - מחקר חדש של עמותת אשנב

מדברים אינטרנטית - מחקר חדש של עמותת אשנב

54% מציינים שינוי לרעה בהערכתם את אמינות המידע ברשתות החברתיות; 24% בטוחים ביכולתם להבחין בין אמת לשקר ברשתות החברתיות.

מחקר חדש העוסק בנושא השימוש ברשת האינטרנט אותו ערכה עמותת אשנב – אנשים למען שימוש נבון ברשת, ויוצג בכנס השנתי של העמותה – לדבר אינטרנטית, עולה כי 54% מציינים שינוי לרעה בהערכתם את אמינות המידע ברשתות החברתיות ו- 24% בטוחים ביכולתם להבחין בין אמת לשקר ברשתות החברתיות.

 

ESHNAV

 

ביום חמישי הקרוב 30/11/17 יתקיים בתל אביב הכנס השנתי של העמותה ובמסגרתו יציגו  ד''ר אורלי מלמד וד''ר שגית יעקובוביץ מעמותת אשנב,  סקר עדכני אשר בדק את הלך הרוח של הגולשים ברשת בכל הקשור לשיח המתקיים בו.  

המחקר, מבוסס על סקר מקוון בן 60 שאלות, שנערך בקרב מדגם ארצי מייצג בן 650 איש בקרב גילאי 12 ומעלה.

 

 

המחקר מגלה שתפיסת הגולשים את הרשתות החברתיות היא מורכבת ופרדוקסלית. למרות שמדעני מידע טוענים שהמידע המתקבל ממעקב של אלגוריתמים אחרי פעולות הגולשים ברשתות החברתיות הוא רב, 40% מהנשאלים בסקר חושבים שהם שולטים במידה רבה עד רבה מאוד במה שיודעים עליהם ברשתות החברתיות, 27% לא בטוחים שהם שולטים במה שיודעים עליהם ו-33% חושבים שהם לא שולטים במידה רבה עד רבה מאוד במה שיודעים עליהם.

כמו כן, עולה השאלה מה חושב הציבור על יכולתו להבחין בין אמת לשקר ולהעריך אותנטיות וכנות של אנשים ברשתות החברתיות על רקע ה''פייק ניוז'' וטשטוש הגבולות בין מידע לבין תוכן המונע על ידי אינטרסים פוליטיים ומסחריים ברשתות החברתיות?

המחקר מצא הערכה נמוכה של היכולת להבחין בין אמת לשקר ברשתות החברתיות; רק 24% בטוחים ביכולתם להבחין בין אמת לשקר ברשת החברתית במידה רבה ובמידה רבה מאוד. 44% לא בטוחים ביכולת זו ו-32% חושבים שהם אינם יכולים להבחין בין אמת לשקר ברשתות החברתית במידה רבה ובמידה רבה מאוד. 

 

 

בכנס יוצגו ממצאים נוספים מהמחקר העוסקים בהשוואה בין בני נוער לבין מבוגרים של מדדי אי האמון ברשתות החברתיות, תחושת השליטה בפרטיות ויכולת ההבחנה בין אמת לבין שקר ברשתות החברתיות.

בעקבות המחקר יוסקו מסקנות לגבי האופן בו מגשרים בני נוער ומבוגרים בין הצורך להשתמש ברשתות החברתיות ולמצות את ההזדמנויות בהן לבין המודעות לסיכונים הכרוכים בשימוש בהם עקב הפגיעה בפרטיות ותחושת חוסר האמינות במידע. כמו כן ידונו ההשלכות של ממצאי המחקר לגבי חשיבות החינוך לצריכה  ביקורתית של מדיה, קשרים ומידע ברשתות החברתיות.  השאלון נוסח על ידי החוקרות והחברות גוגל ופייסבוק השתתפו במימון המחקר.

ביום חמישי הקרוב 30/11/17 מקיימת העמותה את הכנס השנתי שלה – לראשונה בישראל שיתוף פעולה בין גוגל ופייסבוק. משעה 17:30 במועצה לישראל יפה, שד' רוקח 80 תל אביב. (מצ"ב הזמנה)

עמותת אשנב – אנשים למען שימוש נבון באינטרנט עוסקת בחינוך לשימוש נבון ואחראי ברשת. העמותה מקיימת פעילות חינוכית ענפה בכל הארץ. העמותה, נוסדה לזכרו של החייל ערן אדרת ז"ל, שהתאבד לאחר שמצא הנחיות כיצד לעשות זאת.
בראש העמותה עומדת ד"ר שגית יעקובוביץ, חוקרת תקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

ניתן לראיין את ד"ר שגית יעקובוביץ על ממצאי המחקר

לתיאום: ליאורה לייבוביץ 0522-944237 דוברת העמותה

 



יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ?

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 
 
 לחצו כאן

 

שתף אותי בפייסבוק  facebook