ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

הקסם של העיר ערד

הקסם של העיר ערד

בלה דיאמנט , 25/03/18

נופי בראשית, שקט ושלווה מדבריים, שפע מסלולי טיול לכל גיל ולכל סגנון, גלריות, מוזיאונים סדנאות אמנים ועוד. זהו רק מקבץ קטן ממה שיש לערד להציע. ממזרח לה שוכן ים המלח על כל האפשרויות הגלומות בו, ממערבה משתרע יער יתיר, וסביב לה נפרשים מרחבי הנגב המזרחי, על מכתשיהם, רכסיהם המרשימים ונחלי הנגב הגדולים.

ערד היא נקודת הפתיחה המושלמת לכל טיול ונופש במרחבי המדבר הארצישראלי. העיר מציעה לאורחיה מגוון רחב של שירותים עירוניים, שירותי תיירות, הסעדה, לינה ושפע אתרי ביקור ברחבי העיר ובסביבתה הקרובה.

 

 

8

 

את הביקור שלנו התחלנו ב”צים סנטר ערד” עם ארוחת בוקר מפנקת כהכנה ליום גדוש ומלא הפתעות. מתחם הקניות “צים סנטר ערד” הינו מתחם פתוח ומרווח, המשלב מסחר ובילוי המשתרע על פני שטח של כ-40 דונם, עם 400 מקומות חנייה מסודרים, הכולל בתוכו כ-50 חנויות של הרשתות המובילות, כמו גם מותגים מקומיים: יינות ביתן, פוקס, קסטרו, דלתא, תמנון, אלדו, TO GO, אלוף הספורט, הסטוק, סיטי שופ, סטימצקי, אוהל מגבות ערד, חנות אופנה זואי ועוד.

צים סנטר ערד ממוקם בכניסה הראשית לעיר, בסמיכות לעורק התנועה הראשי (כביש 31), המוביל אל ים המלח צפונה למצדה ודרומה לאילת, לכן הוא מהווה מרכז עצירה מרכזי למטיילים לים המלח ומדבר יהודה, ולנוסעים לאילת.

אחרי ארוחת הבוקר המפנקת, הסתובבנו במתחם שהינו תמהיל של חנויות המותאם לכל כיס, של מוצרים איכותיים לצד מוצרים השווים לכל נפש. המתחם הפתוח מאפשר לקיים אירועים רבים, ואכן צים סנטר בשיתוף עם עיריית ערד, מארחים אירועים רבים, ביניהם פארק אתגרי ענק היושב על 4.5 דונם של חוויה לילדים בחינם, מופעי מחול, כמו גם את פסטיבל הבירה השנתי של הדרום, כאשר בערד עצמה ממוקמת אחת ממבשלות הבירה הטובות בארץ – בירה שיטה.

מועדון ה- 5 מקיים אירוע גדול במתחם במסגרת אירוע שישי שמח, שבו גם כל אומני ערד יורדים ממתחם האומנים בו הם נמצאים, ומגיעים להציג את עבודותיהם בפני המבקרים הרבים. בקרוב יתקיים במקום פסטיבל ישראלי עם דוכני אוכל, אקססוריז ולהקות ישראליות.

 

 

13

 

גם אוהבי הכדורגל לא יישארו מקופחים, שכן בחודשי המונדיאל ההולך ומתקרב, יוקמו במתחם מסכי ענק בהם ניתן לצפות במשחקי הכדורגל, לשתות בירה ולאכול מההיצע הקולינרי אשר במתחם, ביניהם מסעדת המקסיקני שהגיעה לפני כשבוע למתחם.

ממליצה לכל מי שקופץ לערד, לא לפספס את מתחם האומנים הצבעוני והיפה, אשר יושבים בו כ-100 אומנים, ביניהם רמי זמיר – אומן הנחושת, גדעון פרידמן – אומן הזכוכית אשר הקים את מוזיאון זכוכית ובו יצירות אשר שברו את חוקי הפיזיקה בזכוכית, בעקבות המצאתו את “התנועה האופטית בזכוכית”, מבשלת הבירה של ז’אן טורגוביצקי: “מבשלת בירה שיטה”, וכן ממליצה מכל הלב להגיע לנקודת התצפית על אזור ים המלח ומצדה.

 

4

 

בירה “שיטה” זוכה להערכה רבה וגורפת פרסים יוקרתיים בתחרויות טעימה עיוורת בארץ וגם בחו”ל. ​את המבשלה הם הקימו ברובע האומנים בערד. זוהי מבשלת בוטיק המייצרת מגוון רחב של בירות מעניינות טעימות. במקום מתוכנן גם מרכז מבקרים, שיוכלו ליהנות מסיורים במבשלה ולטעום מהבירה במקום.

מוזיאון הזכוכית של גדעון פרידמן משתרע על שטח של 1600 מ”ר. המקום שימש בעבר כמפעל לגרביים, ובהשקעתם של משפחת פרידמן הפך למבנה המחולק לכמה אולמות: אולם תצוגה המרכזי מאכלס את עבודותיו של אמן הבית גדעון פרידמן, חנות גלריה לאומנות שימושית, ובה מציגים כ-20 אמני זכוכית מרחבי הארץ, גלריה לתערוכות מתחלפות בזכוכית, חדר וידאו/אודיו ל-50 איש וחדר סדנאות ל-40 איש. כל מבקר במוזיאון צופה בסרט קצר המסביר על אמנות הפיוזינג, המראה גם את האמן בעבודתו. וכמו כן מקבל המבקר הדרכה על מיחזור זכוכית, שיטות העבודה והסבר על האמן ופסליו.

 

11

 

לסיום קינחנו בארוחת צהריים צמחונית/טבעונית במטבח “אנהמיה” אצל אדווה גולן ובעלה מאיר, שהקימו מסעדה ביתית מדהימה במרפסת ביתם, וכל האורחים המגיעים, מתיישבים יחד עם המארחים החביבים בצל קורתם, לטעום מהמעדנים הבריאים והטעימים מעשה ידיהם.

 

10

 

מי שמחליט לבלות לילה במדבר, מומלץ לו לבחור ב”תמונה במדבר” (A Picture In the Desert) הממוקם בערד, במרחק של 15 ק”מ מעין בוקק ובמרחק של 41 ק”מ מבאר שבע, עם חניה פרטית ללא תשלום זמינה באתר. החדרים כוללים אינטרנט אלחוטי חינם, ומקום האירוח כולל טרקלין משותף ומטבח משותף.

“תמונה במדבר” הינו בית נופש הכולל חדרי אירוח לזוגות ומשפחות באווירה קסומה ושקטה, עםגן פורח וחצרות מטופחות ומרווחות, עם נופים לכיוון ים המלח, מדבר יהודה ומצדה. במקום תמצאו גם גלריית צילום של בעל המקום, בהחלט מתאים מאד גם לכל חובבי צילום טבע ונופים. לכל אוהבי המדבר, מטיילים, מיטיבי לכת ולכל האוהבים את הנופים, האוויר היבש, המרחבים העצומים והשקט המדברי הקסום. מיתחם הצימרים הינו שער למדבר יהודה, ובסיס תיירותי לכל טיול ובילוי בסגנון מדברי.

 

1

 

ולכל מי שאוהב את המדבר, הכתובת היא “עמותת תיירות ערד” שהוקמה במטרה לקדם את התיירות בערד, כעיר המתמחה בתיירות מדברית, על מנת לשמור ולטפח את המשאבים התיירותיים של העיר והאזור, לסייע בפיתוח תיירות בת קיימא המבוססת על עסקים מקומיים קטנים ובינוניים, ולהתמיד לשפר ולטפח את המשאבים התיירותיים של העיר והאזור.

הצילומים באדיבות שוש חזן גרינברג

 


 

יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ?

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 
 
 לחצו כאן

 

שתף אותי בפייסבוק  facebook