ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

חדשות הזירה העסקית - 25/10/18

 

 

3

 .

חדשות הזירה העסקית - 25/10/2018

 

השבוע ב"חדשות הזירה העסקית" - 25/10/18... על כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים ...

.

מאת: בלה דיאמנט, מערכת ביז-טק 

 

 יש לכם סיפור מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם בערוץ המדיה לעסקים ? - לחצו כאן

 

 

1

 

לשכת מסחר והתעשייה ישראל-איטליה אירחה השבוע משלחת עסקית, לקידום התיירות במחוז טרנטינו. משתתפי המשלחת וביניהם בעלים ומנכ"לים של סוכנויות לקידום תיירות לאיטליה, קיימו יום פגישות עסקיות במלון אורכידאה פארק פלאזה בת"א, נפגשו עם נציגי סוכנויות תיירות מישראל וקינחו באירוע קוקטייל חגיגי במסעדת "הסלון", שכלל ארוחה בניצוחו של השף האיטלקי מיקלה בוצטו. בין המשתתפים יו"ר לשכת מסחר והתעשייה ישראל-איטליה מר רוני בנטוף, מנכ"לית לשכת מסחר והתעשייה ישראל-איטליה כלילה די קונסיליו, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס מנכ"ל סאן דור יאיר ברבי, יו"ר אופיר טורס בועז וקסמן ועוד.

 

2

 

בנק הפועלים ארגן בזאפה חיפה אירוע ללקוחות האגף המסחרי של מרכז עסקים חיפה והצפון שנהנו מערב זוגי אינטימי, בו שולבה ארוחת ערב עשירה ומופע אינטימי של הזמרת דקלה. באירוע זכו הלקוחות למפגש עם נציגים בכירים של הבנק, אשר לקחו חלק בערב: הממונה על החטיבה העסקית צחי כהן, דלית ארביב מנהלת האגף המסחרי, ורד לוי מנהלת מרכז עסקים חיפה וטוביה ברקוביץ מנהל מרכז עסקים צפון. בתמונה מימין לשמאל: ורד לוי מנהלת מרכז עסקים חיפה, טוביה ברקוביץ מנהל מרכז עסקים הצפון, הזמרת דקלה, צחי כהן הממונה על החטיבה העסקית ודלית רביב מנהלת האגף המסחרי.

 

 

3

 

לראשונה ירושלים חוצה את סף ה-42,000 סטודנטים הלומדים בכ- 21 מוסדות אקדמיים ברחבי ירושלים, שפתחו השבוע את שנת הלימודים האקדמית תשע"ט. האוני העברית היא היחידה מבין האוני' בארץ שמציגה גידול של 3% בתלמידי תואר ראשון ו 5% בתלמידי תואר שני. עיקר הגידול הוא בתארים למדעי המחשב (19%) ומדעי הרוח (10%). רשות הצעירים בעיריית ירושלים תחת מותג מידע'לה, הרימה לסטודנטים המופתעים מופע בהפתעה (פופ – אפ) של הזמר הירושלמי האהוב שאנן סטריט מה"דג נחש". החל מהשעה 10:30 בבוקר עבר סטריט בין הקמפוסים השונים בעיר ביניהם: הר הצופים, מכללת הדסה, דוד ילין והפתיע את הסטודנטים הנרגשים. ראש העיר המכהן ניר ברקת שפתח את המופע בקמפוס הר הצופים, עזר לחמם את האווירה וגם בירך את הסטודנטים הנרגשים. בתמונה: שלמה לוי מנהל רשות הצעירים בעיריית ירושלים, אריאלה רג’ואן סמנכ"ל וראש מנהל תרבות, חברה ופנאי בעיריית ירושלים ןניר ברקת ראש העיר ירושלים.

 

4

 

השבוע הגיע שר האוצר משה כחלון לסיור במתחם שרונים בהוד השרון, כדי לתמוך באחת המתמודדות לראשות העיר, כנרת אלישע כהן. כחלק מהסיור שנערך לו במתחם, פגש השר את אור קופרלי הבעלים והמנכל של מתחם שרונים ואת מוטי קופרלי בעלים קבוצת חצי חינם. בתמונה מימין: יוסקה קופרלי מבעלי חצי חינם ומנהל סניף שרונים, השר משה כחלון, מוטי קופרלי בעלים קבוצת חצי חינם, אור קופרלי בעלים ומנכ"ל מתחם שרונים וכנרת אלישע כהן- מועמדת לראשות עירית הוד השרון.

 

5

 

השבוע התחתנה קורין גדעון עם בחיר ליבה חילי סורוצקין. על עוגת הכלולות של הזוג הופקד אמן הפטיסרי דודו אוטמזגין שנעזר בקונסטרוקציה מיוחדת, אותה בנה במיוחד. העוגה היתה בגובה של מעל למטר, שש קומות ומשקל של כ- 60 ק"ג, והכילה שקדים ותפוזים טריים בטעם מעודן לבקשת הזוג. הציפוי של העוגה עשוי היה משמנת פרווה ופרחים מבצק סוכר, שעוצבו כולם בעבודת יד. לדברי אוטמזגין מחיר עוגה כזו הינו מעל ל- 25 אלף ₪.

 

6

 

מנכ"ל קב' סלקום ניר שטרן וראש מועצת חריש יצק קשת, חתמו על הסכם במסגרתו סלקום תרשת את העיר חריש ב- 20 ק"מ של סיב אופטי לטובת הפיכתה לעיר חכמה. במסגרת ההסכם, סלקום תרשת את חריש בתשתית תקשורת חכמה תת קרקעית, שבה יועברו למעלה מ - 20 ק"מ של סיבים אופטיים, וסלקום תקים עבור העיר פתרונות טכנולוגיים אשר יהפכו אותה לעיר חכמה ומובילה לרווחת כל תושביה, ותביא לחסכון במשאבים ובהוצאות לרשות המקומית. בין הפתרונות הטכנולוגיים, המוצרים והשירותים שיוטמעו ניתן למצוא: תאורת רחוב חכמה בטכנולוגיית לד להתייעלות אנרגטית, לחצני מצוקה במוסדות חינוך למתן התראות מיידיות באירועי חירום, רישות העיר במצלמות חכמות, פתרון חכם לניהול אשפה, חיישנים לניטור איכות סביבה (זיהום אוויר, לחות, טמפרטורה), ניהול חכם של האירועים בעיר, שירותי Wi-Fi ציבוריים ועוד. בתמונה מימין: מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן וראש המועצה של חריש, יצחק קשת.

 

קונצרט פתיחת עונת 2018-19 - קרדיט צילום יוסי צבקר 3

 

רגע לפני שנפתחת עונה האופרה החדשה עם הפקה חדשה של האופרה 'ורתר' מאת מסנה, תקיים האופרה הישראלית קונצרט פתיחת עונה חגיגי עם מיטב מסולניה, ושמו "שוברט, ארגוב וחברים" אשר במרכזו מסע מוסיקלי במחוזות הנושקים לעולם האופרה: מספרד של לורקה ודה פאייה לערבות רוסיה של צ'ייקובסקי ופושקין, מרוול למהלר ושוברט ובתוך כל אלו הצצה לזמר עברי סשה ארגוב ושירים מסורתיים ערביים, תימניים ועוד. בקונצרט ישתתפו זמרי וכוכבי האופרה הישראלית: זמרות הסופרן הילה בג'יו, הילה פחימה, אלה וסלביצקי, נור דרוויש, המצו סופרן נעמה גולדמן, הבריטון עודד רייך ואורחים נוספים. הקונצרט בליווי פסנתר, בניהולה המוסיקלי ובניגונה של יעל קרת, ביום ג' 6.11.18 20:00 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל – אביב. כרטיסים בקופת האופרה בטלפון 03-6927777

 

7

 

המועצה לענף הלול וארגון מגדלי העופות יוצאים בשיתוף פעולה עם השף אבי ביטון, במסגרתו יוצעו מגוון מנות הודו מיוחדות למכירה במהלך חודש נובמבר במעדניית 'סוליקה' שבבעלותו ברמת אביב החדשה. בין המנות שיוצעו במקום: שווארמה הודו ביתית, אורז בדואי עם נתחי בשר הודו , אושפלאו, חזה הודו מצופה ועוד. אבי ביטון: "ניתן להכין עם בשר ההודו על כל חלקיו, מגוון מתכונים מגוונים וטעימים, כמו סלט אסייתי קר עם נתחי הודו, גלילות חזה הודו ממולא, שווארמה הודו ביתית, כבדי הודו בתיבול מיוחד של קונפי שום ועוד". מוסיף מולי לויט, מנכ"ל מועצת הלול: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם השף אבי ביטון, בשל הרצון לקדם את צריכת בשר הודו הביתית. מחירו של ההודו נמוך ממחיר הבשרים האדומים והערכים הבריאותיים שלו גבוהים: בשר הודו הוא בשר רזה יותר, אחוזי השומן בתרנגול הודו עומדים בממוצע על בין 3-5 אחוזים, ובבקר 5-30 אחוזים, הודו מכיל את כל חומצות האמינו להן גוף האדם זקוק לבניה ולתחזוקה והודו מספק גם צריכה גבוה של ויטמינים ומינרלים".

 

8

 

פסטיבל הקולינריה הבינלאומי Round Tables by American Express חוזר בפעם הרביעית, והשנה הפרויקט הושק ב"קונדיטוריית שמו" בקניון G בתל ברוך צפון, בה הוגשו קינוחים ייחודיים שיצר הקונדיטור מיקי שמו, בהשראת המדינות מהן מגיעות השפיות לישראל. הגיעו לטעום את הקינוחים ולהתרשם: עידו עלמני מנהל אמריקן אקספרס, רוני קרני מנהלת שיווק ופרסום אמריקן אקספרס, יאיר בקייר יזם פרויקט Round Tables, יוחאי שמו מנכ"ל קונדיטוריית שמו, עופר שמו סמנכ"ל הכספים קונדיטוריית שמו, ליאת מוליוב מבעלי אדידס ישראל, אשת העסקים אורית בן אדרת, צביקה רוזנטל מנכ"ל עזריאלי מודיעין, ירון אשל מנכ"ל גזית גלוב, מיכל קוגל סמנכ"לית משאבי אנוש נספרסו, איש העסקים דוד הלפרין, בן מוסקל מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, בן ינובר מנכ"ל מלון דן בוטיק ירושלים, היזם גיא גיאור, אייקון הקולינריה רות סירקיס ועוד. כמו כן השפים אביב משה, יוסי שטרית ואוהד סולומון הגיעו לפרגן לפרויקט שעתיד להתארח במסעדותיהם.

 

9

 

"יקבי כרמל" יצאו במבצע בין 14.10.18 ועד 30.11.18, במהלכו יועבר 1 ₪ על כל בקבוק סלקטד רוזה שיימכר, לעמותת "אחת מתשע" הפועלת להעלאת המודעות לגילוי מוקדם ומציל חיים של המחלה. נדב ארנס מנכ"ל יקבי כרמל נפגש השבוע עם סיגל רצין מנכ"ל העמותה "אחת מתשע" ושמע ממנה על פעילות העמותה וכמה חשוב לעורר מודעות בציבור.

 

10

 

לי ביילין (בת 13), דור שלישי במפלגת העבודה, (נכדתו של יוסי ביילין ובתו של גיל ביילין המועמד לכנסת מטעם המפלגה), אשר ייצגה את נוער העבודה בטקס הרשמי לזכר יצחק רבין בכנסת, מונתה השבוע לדוברת הפוליטית של הנוער.

 

11

 

ג'ונתן ביילי מנכ"ל קתאי פסיפיק ישראל, הודיע השבוע על הגדלת תדירות טיסות החברה בקו תל אביב – הונג קונג. החל מ-1 במרץ 2019, תפעיל קתאי פסיפיק טיסה יומית בקו תל אביב – הונג קונג. על רקע הביקוש הגובר לטיסות, קתאי פסיפיק הגדילה בהצלחה את מספר טיסותיה בשנת 2018, והחל מעונת האביב של שנת 2019, תספק ללקוחות הישראליים תדירות גבוהה במעבר לטיסה יומית קבועה. הטיסות היומיות תופעלנה על ידי מטוס Airbus A350-900 של קתאי פסיפיק, שיתוגבר עם מטוס A350-1000 - המטוס החדיש והמתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית - בתקופות שיא במהלך השנה. לשני מטוסים מחלקות עסקים, פרימיום אקונומי ותיירים, Wi-Fi ומערכת בידור חדשנית בכל המחלקות.

 

12

 

DECATHLON חתמה על פתיחת החנות הרביעית בישראל, המתוכננת להיפתח ב-2019 בלב הסיטי של תל אביב במגדל מאייר רוטשילד. מיקום החנות יאפשר לסניף להתחבר לאורח החיים הישראלי התוסס, ולהגיע אל ישראלים ותיירים רבים העוברים במטרופולין ומחפשים חוויה ייחודית, כזו שמציעה DECATHLON בחנויותיה ברחבי ערים מובילות אחרות ברחבי העולם. לחנות החדשה גישה מצוינת לתחבורה ציבורית וחניון ציבורי תת קרקעי עם למעלה מ - 150 מקומות חניה. מדובר בחנות בעלת קונספט חדש וייחודי אשר תשתרע על שטח של כ – 1,400 מ"ר, ותציע שירותי חנות קלאסית משולבת עם חוויה חדשנית, שתתאים לחובבי הספורט המקומיים בסביבה. החנות החדשה בעלת הקונספט האורבני, תתמקד בצרכנים התל אביבים, ותנגיש את סוגי הספורט הפופולריים ביותר בעיר. בחירת הציוד והמוצרים תשקף ותייצג את הצרכים הספורטיביים של תל אביב ותציע מגוון רחב של סוגי ומוצרי ספורט שונים לכל הגילאים, החל מרמת ספורטאים מתחילים ועד מומחים.

 

13

 

השבוע ערך רונן יחזקאל מנכ"ל ערד טקסטיל (מגבות ערד לשעבר), השקת קולקצייה יוקרתית לחדר השינה ברמת איכות גבוהה במיוחד במלון "לינק" בתל אביב. בקולקצייה ניתן למצוא קטלוג שלם של מוצרים, במגוון צבעים וגדלים וביניהם: סטים של מצעים, סדינים, ציפית לכרית, ציפה לשמיכת פוך, שמיכת מינק, שמיכת וופל, שמיכת פיקה ושמיכת פוך. בתמונה: רונן יחזקאל מנכ"ל ערד טקסטיל עם גלית דוהן מנהלת מלון LINK.

 

14

 

השבוע השיקו בשילב בנמל תל אביב את קולקציית בגדי התינוקות והילדים לחורף 2019 לצד השקת הספר החשוב "ששש... בלילה ישנים" מאת דורית קרייזר, מפתחת השיטה הייחודית עליה מבוסס הספר, המרחיבה את המענה האיכותי והמקצועי של שילב, לתמוך בהורים באופן מלא כדי לסייע להם בהתמודדות בלילות ללא שינה. דורית היא פסיכוטרפיסטית, מדריכת הורים ומאמנת שינה לילדים ולתינוקות. השיטה הייחודית 'בלילה... ישנים!' פותחה על ידי דורית על סמך שנים של לימוד, ניסיון ומחקר. הבסיס לשיטה הוא שזירה עדינה בין תיאוריות למידה והתנהגות בשילוב הנחישות והעקביות של ההורים, מה לעשות ובעיקר מה להימנע מלעשות.

 

15

 

הכנס העולמי והיוקרתי WEM המציע חידושים טכנולוגיים בתחום האסתטיקה הרפואית, התקיים השנה בברצלונה, ספרד.  הכנס העלה על במה אחת מומחים בינלאומיים כמו חוויאר דה בוניטו, בנג’מן אשר ועוד מיטב מומחים בעלי שם עולמי. בכנס הוצגו שימושים בטכניקות מתקדמות והרופאים נחשפו לחידושים ושיטות הטיפול של רופאים מובילים מכל קצוות העולם. חברת סלע מדיקל הישראלית הנציגה הרשמית של חברת “סינקלר” העולמית בארץ, נכחה בכנס יחד עם בכירי הרופאים בתחומי הכירורגיה הפלסטית והאסתטיקה הרפואית בארץ. יחד עם קרן סלע מנהלת חטיבת האסתטיקה “בסלע מדיקל” השתתפו בכנס רופאים בעלי שם מהארץ כמו ד”ר אלה אגוזי, ד”ר איתן ברמן , הפלסטיקאי ד”ר אברהם לוי, ד”ר מקסים סקסונוב, ד”ר זאב רוזנשטיין ועוד.

 

16

 

שירי גרין-אלגביש מנכ"לית רשת מתחמי היזמות OpenValley , הקדישה את מרצה בשבוע האחרון להידוק הנתונים והמסרים שתציג בכנס הבינלאומי Innov8 Work בהפקת PC שיערך בשני הקרוב (29/10) בראשל"צ. הכנס יעסוק בעתיד עולם התעסוקה ויפגיש את מיטב מומחי ה-HR, מנהלי קהילות ומתחמי עבודה משותפים, מובילי חדשנות וטכנולוגיה, משקיעים, יזמים, פרילנסרים ומנהלי פרויקטים, לבחינה של המגמות הטכנולוגיות והטרנדים החברתיים שמהווים את הכוחות המשנים את פני עולם התעסוקה של המחר. גרין-אלגביש תיקח חלק בפאנל מקצועי, ותספר למשתתפים על המודל של "אופן וואלי" המפעילה מתחמי עבודה משותפים בקיסריה, יוקנעם ורמת ישי, ומציעה אקו-סיסטם ייחודי וקהילה עסקית תומכת ליזמים, מחוץ למרכז הארץ. אורח מיוחד בכנס יהיה יוסי אקרמן, שותף בעלים של OpenValley, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות לשעבר, מנטור עסקי ומשקיע בחברות הזנק, שישתף בכנס מניסיונו על דרכי ההתמודדות עם האתגרים העסקיים, העומדים בפני חברות בעידן משתנה, ועל שיטתו הייחודית למנהיגות יצירתית.

 

17

 

צמד היזמיות יעל קוכמן (מנכ"לית) ואלה פוכט (שותפה וסמנכ"לית פיתוח עסקי) המנהלות את מתחם Re:Tech - מרכז חדשנות תל אביבי לסטארט אפים ישראליים בתחום ה- E- commerce והריטייל טק, בילו את השבוע האחרון בהכנות קדחתניות לכנס 2018 Retail Disrupt בהובלתן, שייערך בשבוע הבא (29/10) במתחם האירועים לאגו בראשון לציון. מרכז Re:Tech עובד עם חברות הריטייל הגדולות בעולם, ביניהן ASOS ו-EBAY עם למעלה מ-250 חברות הזנק ישראליות ויותר מ-2,000 יזמים ומשקיעים. הכנס, בהפקת "אנשים ומחשבים", יפגיש בכירים ומקבלי החלטות בענף. בין המשתתפים הקמעונאים הגדולים בעולם, חברות סטארט אפ ישראליות חדשניות וחברות טכנולוגיה גדולות המפתחות פתרונות לחברות הקמעונאיות המובילות. במטרה לקדם חדשנות ישראלית, תיפגש הנהלת מותג האופנה "RENUAR" בכנס עם עשרה סטרטאפים צעירים מבטיחים, לבחינת שיתופי פעול עסקיים.

 

18

 

לכבוד חודש המודעות לסרטן השד, אירחה חברת מדיקל נובה למעלה מ-40 נשים חולות סרטן ליום שכולו פינוק וכייף . הגיעו חוה זיגנבויים, ד"ר אייל קרמר, גליה תורן-חן ועוד. בתמונה:ד"ר אייל קרמר, קורין בן שבת סמנכ"ל השיווק של מדיקל נובה, חוה זיגנבויים ועופר ג׳רסי מנכ"ל מדיקל נובה.

 

19

 

מנכ"ל קבוצת קרסו איציק וייץ, מנהל פעילות הרכב אליחי אל-יגון, סמנכ"ל הסחר אבי קנת ושרית רדין סמנכ"לית השיווק השיקו, ביום שישי האחרון את אולם התצוגה החדש והיוקרתי של המותג בחיפה. באולם התצוגה ניתן יהיה להתרשם מהרכבים המפוארים והעוצמתיים של מותג היוקרה אינפיניטי, וביניהם הדגם החדש QX30, שהושק בימים האחרונים. המוזמנים נהנו מארוחת בוקר מרהיבה של השף אביב משה ממסעדת מסה, שאף הגיע להתרשם מאולם התצוגה באופן אישי, ולברך את שמעון זיקרי, מנהל חטיבת אינפיניטי בישראל.

 

20

 

במהלך השבוע הגיעה ארצה משלחת יוקרתית מאוניברסיטת שטוקהולם, במטרה לבחון שיתופי פעולה אפשריים עם עמותת אקואיישן וארגוני סביבה נוספים בישראל. כיבד בהשתתפותו את המשלחת ואת יו"ר העמותה אריק רוזנבלום, שגריר שוודיה בישראל מגנוס הלגרן שהתעניין בפעילות העמותה. הביקור נערך בחסות קרן פרובנטוס השייכת למשפחת וייל.

 

   שתף אותי בפייסבוק  facebook