ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

חדשות הזירה העסקית - 30/05/19

 

חדשות הזירה העסקית - 30/05/2019

 

6

 

השבוע ב"חדשות הזירה העסקית" - 30/05/19... על כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים ...

 

מאת: בלה דיאמנט, מערכת ביז-טק 

 

 יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם בערוץ המדיה לעסקים ? - לחצו כאן

 

 

1

 

350 נשים, צעירות ומבוגרות מכל רחבי הארץ, הנושאות את השם "יעל", נענו לקריאת התיאטרון הלאומי ״הבימה", ובאו לראות את המחזה "גבעת חלפון אינה עונה", בעקבות פוסט וסרטון ויראלי שהעלה התיאטרון. לסדרנים בפרימיירה החגיגית, שהיו אחראים על היציע, הייתה עבודה קלה: קריאה אחת "יעלי!!" וכל הצופות הסתובבו בבת אחת, והצטלמו עם רוני דלומי וניצה שאול, "יעלי" אז והיום. אודליה פרידמן מנכ"לית תיאטרון "הבימה: "בכל ערב אנחנו גאים ונרגשים להעלות על הבמה את המחזה "גבעת חלפון אינה עונה" בתיאטרון הכי ישראלי, והערב במיוחד עם השם הכי ישראלי: "יעלי".

 

2

 

דויד גרוסמן בחר להשיק את ספרו החדש "אתי החיים משחק הרבה", בבית עגנון בירושלים. אורית מיטל מנכ"לית בית עגנון: "שמחנו את האורחים שהגיעו מכל קצווי הארץ, והקשיבו מרותקים לדבריו של פרופ' גבי צורן, לשיחה בין דוד גרוסמן לבלהה בן אליהו ולשחקנית אסי לוי. דוד גרוסמן סיפר על מפגש עם א"ב יהושע שאמר לו: 'הסופרים מהדור שלי ספגו את כל הקרינה העזה של עגנון, אתם כבר משוחררים ממנה'. ליוו את הערב שהתקיים בגינתו הקסומה של עגנון: נגני אנסמבל בעז גלילי. בצילום: דויד גרוסמן בבית עגנון עם אורית מיטל מנכ"לית בית עגנון, ואסף אופק המנהל האמנותי.

 

3

 

מנכ"ל כתר ישראל רונן בר שלום, אירח במשרדי החברה בהרצליה פיתוח, את הנהלה מכללת מנטור מרמת גן, לטקס מרגש בכיכוב שתי סטודנטיות, שזכו בתחרות עיצוב שערכו שני הגופים סביב אחד האייקונים הישראליים ביותר: כיסא הפלסטיק הלבן הקיים בכל בית ישראלי, הנחשב גם לכיסא הנמכר בעולם. הדר דדא עיצבה כרזה שבה כתרים שונים מייצגים את מדינות העולם, ואילו את הכתר הישראלי מייצג הכיסא הלבן; וספיר קבודי איירה את מטוסי חיל האוויר הישראלי יוצאים מבעד לכיסא ומשווים לו שובל מטוסים. בצילום (מימין): דקלה ליברך מנהלת שיווק מנטור, אורן קציר סמנ"כל שיווק כתר, אורי פלג ראש מסלול לעיצוב גרפי ואינטרקטיב ומנהל ההדרכה, מנכ"ל מכללת מנטור ערן בורכוב, הסטודנטיות דדא וקבודי, רונן בר שלום מנכ"ל כתר ישראל, צביקה זק מנהל מרכז החדשנות, נופר רחימי מנהלת משאבי אנוש ועידף בץ איש יחסי הציבור של מנטור.

 

4

 

השחקנית חנה לסלאו מהשחקניות הבולטות בישראל, זוכת פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן, זכתה השבוע לכבוד גדול, כשקיבלה פרס מפעל חיים במסגרת תוכנית ברוקדייל לבימת אמן, בהנחיית ד"ר יניב גולדברג באוניברסיטת בר אילן, פרס על תרומתה רבת השנים לתרבות ואומנות בישראל.

 

 

5

 

לרגל השקת חוויית הלילה החדשה VIP במוזיאון מגדל דוד, מנכ"לית המוזיאון אילת ליבר ארחה עשרות נשות חברה ונשות עסקים. המפגש כלל ביקור בתצפית הפנורמית המרהיבה ביותר בירושלים ממגדל פצאל, ולאחריו קוקטייל וארוחה מפנקת, שבסיומה ביקרו בתערוכת 'ההר' המדוברת, המציגה את הר הבית מראשית הצילום ועד ימינו. לאחר הסיור נהנו האורחות מחוויית הלילה החדשה ב-VIP, הכוללת מקומות מועדפים שמורים וכוס יין, המשלבת עבר, הווה ועתיד באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות בעולם, עם מסע סוחף בתוך הדרמה ההיסטורית הגדולה של המלך דוד, המוקרנת על חומות מצודת מגדל דוד. באירוע השתתפו: בת שבע בובליל בעלת מלונות קלאב הוטל בישראל, קרן קורינאלדי יזמית, סמדר אילן מנהלת קשרי לקוחות בנק לאומי, גילי בר דירקטורית בחברת חשמל, אורנה חייט אשת הי-טק, תמי דרייפוס אשת חברה, שרית רסין בעלת אופטיקנה, האמנית רייצ’ל ויצמן, רפאלה שראל מניאופארם, שרי סקאל מחברת סקאל, ויוי רכיב ועוד. בתמונה מימין: אילת ליבר, אנסטסיה מיכאלי ובת שבע בובליל.

 

6

 

חברת "מיה תעשיות מזון" בחרה בג'קי אזולאי כפרזנטורית של קטגוריית מעדן הפרי החדשה שלה. עלות הקמפיין כ-300 אלף שקלים, וג'קי תשלשל לכיסה עשרות אלפי שקלים במסגרת קמפיין הרשת המציג את המוצר החדש: מעדן פרי 100 אחוז פרי ללא גלוטן וללא תוספת סוכר. מיה היא מיצרניות המזון הגדולות בישראל והיא מייצרת ומשווקת מגוון גדול של מוצרים כגון: אורז, קטניות, חטיפים, פיצוחים ומוצרי אפייה. טל שגיא, סמנכ״ל שיווק ומכירות בחברה: ״אנחנו שמחים שהזדמן לנו לחבור לשפית מצליחה ואותנטית כמו ג׳קי, לאחר קמפיינים קודמים שלנו עם בשלנים מקצועיים כדוגמת רות סירקיס, אסטלה, שפית נופר מור ועוד״.

 

7

 

לרגל חגיגות 40 שנה להסכם השלום בין ישראל ומצרים, מרכז מורשת מנחם בגין בשיתוף עם המשלחת הישראלית לאו"ם גאים להציג תערוכה חדשה, המורכבת מתצלומים המציגים את המפגשים בין מנחם בגין ואנואר סאדאת, בדרך להשגת השלום הנכסף. התצלומים המרגשים משקפים מזוויות שונות, ולא תמיד מוכרות, את התהליך האישי שהתרחש בין שני המנהיגים במקביל לתהליך הרשמי. בנוסף מוצגים ציטוטים נבחרים של שני המנהיגים בנוגע לשלום, וכן ציר זמן המסכם את מהלך האירועים. התערוכה נפתחה באירוע מיוחד בבנין האו"מ במעמד שגריר ישראל באו"ם דני דנון וראש מרכז מורשת בגין, הרצל מקוב. התערוכה תוצג עד סוף חודש מאי.

 

8

 

בר זומר, רגע לפני החתונה המתקרבת ובאה, הצטלמה השבוע לקולקציית הכלות של רשת FIX. סיפרה על הסט שמפיקה לחתונה יש, מעצב שמלות יש, תאריך יש, עכשיו יש לה גם אקססוריז של FIX למסיבת הרווקות וליל הכלולות.

 

9

 

FACTORY 54 ערכה השבוע אירוע להשקת סניקרס במהדורה מוגבלת של FILA Disruptor בגרסה נוצצת במיוחד, אשר הושקו רשמית בשת"פ עם מגזין VOGUE בטקס המט גאלה שהתקיים בניו יורק. אירוע ההשקה נערך ב- FACTORY 54 בקניון TLV בנוכחות הפרזנטורית של FILA בישראל: נטלי דדון, שתפקדה גם על תקן ה- DJ של האירוע. משפחת אירני הגיעו בהרכב מלא: יוסי אירני, יפעת ורוני אירני, והדור הצעיר תומר ודור אירני. עוד היו: אבי זמיר מנכ"ל גינדי, גלית גוטמן, אופירה אסייג, מלי לוי, משי קליינשטיין, שירן סנדל, עדי ביטי, רוסלנה רודינה, ג'ני צ'רוואני, שי לי שינדלר, אלינה לוי, תאלין אבו חנה, נלי תגר ועוד.

 

10

 

לרגל חגיגות ה-14 למסעדת השף שלו בהרצליה פיתוח, ולאחר 5 שנים מאז שהשיק במקום את שגבארט, השף שגב משה השיק השבוע לתקורת ולמוזמנים, את גרסת 2019 של המסעדה, עם שפה קולינארית-אמנותית חדשה, היוצאת מגבולות הצלחת, תפריט עדכני ועיצוב חדש של המקום. בתחילת דרכה של המסעדה היא נחשבה לפורצת דרך בכל הקשור לחוויית בילוי בישראל, עם בישול עילי, שימוש בכלים לא-שגרתיים ועיצוב שהזכיר סמטה אירופאית רומנטית. בהמשך היא הציעה לסועדיה אמנות על הצלחת עם תמונות תלת-ממדיות עליהן הונחו המנות, וכעת היא לוקחת את האמנות צעד אחד קדימה, הן במיצגי אוכל רבגוניים ומסקרנים על השולחן, והן בחלל המסעדה כולו העוטף את הסועדים. על עיצוב המסעדה החדש הופקד מעצב הפנים גיא סירוטה, שתכנן יחד עם השף את החלל החדש. התפריט החדש מחולק לארבע קטגוריות, כאשר מרבית המנות מוגשות גם בעסקיות הצהריים.

 

11

 

בשבוע שעבר התקיים במלון דויד קונטיננטל בתל-אביב, הכנס השנתי של האגודה הישראלית לרפואה אסתטית. בכנס השתתפ גם חברת סלע מדיקל לצד חברת כריסטינה, בביתן משותף שהציג את סדרת מוצרי קליניקל המופצת בלעדית בארץ על ידי סלע מדיקל. הביתן יצר עניין רב בקרב רופאים ואנשי מקצוע רבים, שהגיעו לשמוע על סדרת המוצרים הייחודית.

 

12

 

הדוגמנית הבינלאומית נועם פרוסט נבחרה להיות הפרזנטורית של קטגוריית שמלות הערב של מעצבת העל אפרת קליג. נועם פרוסט, 25, דוגמנית בינלאומית המככבת תדיר בשערים של מגזינים בינלאומיים, סיפרה שהיא קיבלה הצעה להתחתן עם בן זוגה בשנים האחרונות איש ההיי-טק פי.ג'יי מימון בן ה-30. אפרת קליג, מעצבת העל הידועה בתחום שמלות הכלה והערב, הבטיחה לעצב לנועם שמלת כלה ליום המיועד. עבור הובלת קמפיין שמלות הכלה תקבל פרוסט כמה עשרות אלפי שקלים.

 

13

 

משה מנו הבעלים ויו"ר הקבוצה מנו ספנות, ועופר ויתקון מנכ"ל IWG ישראל, ענקית חללי העבודה המשותפים הגדולה בעולם וגם בארץ, השיקו את מרכז העסקים ה-19 של Regus, מותג הבית של הקבוצה, בבניין משרדים מפואר ברחוב פל-ים 2, חיפה. עשרות מנהלים בכירים ואנשי עסקים הגיעו לברך את ויתקון ביניהם נראו עו"ד דוד עציוני סגן ראש העיר חיפה, אדם ירון המנכ"ל והמייסד של FAST APPS, אוקטאי אגרונוב מנכ"ל אוקטופוס, יונתן פייבלקורן מנהל אזור צפון ב-Regus, אורפז הרוש, מנהלת מתחם Regus פל-ים ואחרים רבים. Regus פל-ים הינו מתחם חללי העבודה ה-19 של קבוצת IWG הבינלאומית והוא מצטרף לנבחרת מרכזי העסקים שפועלים ברחבי ישראל. בשנה החולפת השיקה IWG 5 מתחמי עבודה משותפים ברחבי ישראל וכבר בחודשים הקרובים צפויים להיפתח מתחמים נוספים בכפר סבא ובקיסריה. בתמונה מימין לשמאל: דוד עציוני, משה מנו ועופר ויתקון.

 

14

 

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת גזית גלוב, אירח ביום ו' האחרון את הצמרת העסקית של ישראל, באירוע "בוקר ישראלי" אשר התקיים במתחם קולנוע רב חן המיתולוגי בתל אביב, שנרכש לאחרונה על ידי חברת הבת גזית גלוב ישראל. חיים כצמן מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, אמר: "קולנוע רב חן הוא במרחק של 10 דקות מהבית בו גדלתי. מדובר בסגירת מעגל מבחינתי לחזור למתחם המיתולוגי. אני זוכר את כל האירועים שקרו בו, הטובים והפחות טובים. זוהי בדיוק תל אביב הישנה והטובה שאני רוצה לשמר ולראות אותה גדלה. נתן אלתרמן כתב בשירו על העיר תל אביב: "ישנן יפות יותר ממנה, אך אין יפה כמוה". בין הנוכחים היו: דורי סגל, דירקטור הקבוצה, ירון אשל, מנכ"ל קבוצת גזית גלוב, עדי ימיני, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים של הקבוצה, השר לשעבר רוני בראון, עודד גרא, השר לשעבר חיים רמון, הזמר דני סנדרסון, חבר הכנסת לשעבר אופיר פינס פז ורעייתו אורלי, נאוה ברק, נשיאת עמותת עלם ובעלה שלום זינגר, רביב ברוקמאייר, מנכ״ל קבוצת גולף, אבי אדרי, מנכ"ל מתחמי הסינמה סיטי, רמי שביט, הבעלים של המשביר 365, עופר קוטלר, אבי יעקובוביץ מנכ״ל גב ים, ענת לוין ומאיר ברון, גבי רוטר, הבעלים של חברת קסטרו, אשת התקשורת פאר-לי שחר, מיקה בשן, אשתו של יגאל בשן ז״ל ועוד. בתמונה מימין: ירון אשל מנכל גזית גלוב, חיים כצמן מייסד ומנכ"ל הקבוצה וגבי רוטר הבעלים של קסטרו.

 

15

 

כנס "תשתיות או לא להיות", מפגש ההשקה של פורום C6 למנהלי תשתיות, חדשנות וטכנולוגיה של אנשים ומחשבים, התקיים בשבוע שעבר במתחם הכנסים LAGO בפארק האגם בראשל"צ, וזימן גם פגישת פסגה של שני בכירים לשעבר מאגף התקשוב בצה"ל: מנכ"ל משרד התקשורת תת אלוף במיל' נתנאל (נתי) כהן, ששימש כקצין קשר ותקשוב ראשי, ואל"מ במיל' רונן זרצקי מנכ"ל חברת הייעוץ BSD-IT אשר שימש כבכיר באגף התקשוב (מפקד ממכ"א). באירוע, בהנחיית יזם וראש הקבוצה פלי הנמר, פתח כהן בהרצאה ומצגת על הנושא החם של השעה: מכרז הדור החמישי G5 בסלולר, וחבילת התמריצים שמכין משרד התקשורת לחברות שיפרסו את התשתית. רונן זרצקי מנהל התוכן של פורום C6, בירך את המצטרפים לקבוצה האיכותית של מנהלי התשתיות, העניק להם חולצה ספורטיבית וממותגת מבד נדיף, וניצל את המומנטום ל"תמונת השקה" קבוצתית.

 

16

 

האגודה לסוכרת נעורים בישראל בראשה עומדת יו"ר האגודה קרן קופילוב-הייניש, קיימה השבוע את אירוע ההתרמה השנתי שלה, שמטרתו גיוס כספים למחקר למציאת מרפא לסוכרת נעורים. אל האירוע שהתקיים באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, הגיעו מעל ל- 1,000 איש ביניהם אנשי עסקים מובילים: יונל כהן מנכ"ל מגדל לשעבר, ליאור רייטבלט מנכ"ל סופר פארם לשעבר, גלית קופאץ' מנכ"לית נובו ישראל, איתן גל בעלים ומנכ"ל קבוצת כמיפל, אורית בנבנישתי מנכ"לית ובעלים קבוצת תגבור, יהודית זינגר סמנכ"לית כספים אמות השקעות, חנן ידידיה לשעבר משנה למנכ"ל בנק יהב, יפית קרת בעלים ומנכ"לית חברת פרוקסימו וחברת וועד המנהל של האגודה, טל מקובר בעלים של חברת "טינקינג מרקטינג" וחברת ועד המנהל של האגודה, פרופסור רם וייס מנהל מחלקת הילדים ברמב"ם ומנהל הרפואי של האגודה, השף אודי ברקן, אל"מ במיל' עמי אבן ועוד שנהנו מהופעה של הזמר ברי סחרוף. את הערב הנחתה גל רגב, ילדה בת 18 המתמודדת בעצמה עם סוכרת, ואף שיתפה את הקהל בסיפורה האישי הנוגע ללב, שלא השאיר איש בקהל אדיש לסיפורה. בתמונה פרופסור רם וייס מנהל רפואי של האגודה, קרן קופילוב הייניש יו"ר האגודה ולארי אידלסון מנכ"ל האגודה.

 

17

 

1400 תורמים הגיעו ביום א' האחרון לערב הגאלה שערך כפר הנופש נהר הירדן, כפר נופש יחודי לילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות, גנטיות ומסכנות חיים, שנערך בזאפה שוני. הכפר שהוא חלק מרשת כפרים עולמית, מאפשר לילדים ולבני משפחותיהם ליהנות מחופשה ללא עלות. יובל חלמיש מנכ"ל הכפר הודה לתורמים הרבים שבזכותם המפעל החשוב הזה מסייע כבר שנים לילדי ישראל החולים, לצאת לחופשה קצרה לשכוח מהמחלה וליהנות.

 

18

 

השבוע באירוע חגיגי בתל אביב אירחה וולה פרפשיונלס ספרים מרחבי הארץ, להשקת סדרת צבעים חדשה לשיער, עם המנחה היפה רוסלנה רודינה. הגיעו לפרגן סוניה מצ'נר, גבי דנהירש ואשר מקו טבעי מרמת גן-גבעתיים. בתמונה: מיכל אקווה סוכנת וולה פרופשיונלס, סוניה מינצר ורוסלנה.

 

19

 

בטרמינל 3, בקומה השנייה במסלול הנכנסים לארץ, הציבה גולדסטאר באמצעות משרד הפרסום מנצ', שילוט ייחודי באורך של 18 מטרים, המורכב ממאות אלפי פקקים של בירות גולדסטאר בנתב"ג, המשתלבים יחדיו ויוצרים שני ויזואלים: יד מוזגת בירה לכוס, ולידה כיתוב המותג "גולסטאר". השלט הייחודי הוצב לתקופה של כשנה, וההשקעה הכספית בפרויקט נאמדת בכמיליון ₪. ניר גל, מנהל חטיבת הבירה והאלכוהול בחברת טמפו: "זהו שלט ייחודי שטרם נראה כמותו בישראל. גולדסטאר היא אייקון ישראלי ומתגעגעים אליו כאשר נמצאים בחו"ל. רצינו להכין לנוסעים הפתעה שתזכיר להם כמה טוב לחזור לישראל ,ולשתות בירה גולדסטאר קרה."

 

20

 

ביום שני האחרון נפתח במלון West Lagoon בנתניה, כנס המדריכות הבינלאומי של מעבדות GIGI המתקיים מזה שלוש שנים. את הכנס אותו אירח רון לנדאו, מנכ"ל ובעלים של "מעבדות GIGI" שהזמין אליו למעלה מ- 100 מדריכות מקצועיות של החברה מכל העולם, יחד עם מפיצי המוצרים של החברה במדינות יפן, קוריאה, הונג קונג, רוסיה, אוקראינה, הונגריה, אסטוניה, בולגריה, קזחסטן ואוזבקיסטן, שנהנו מארוחות מפנקות והרצאות בתחום הקוסמטיקה. את הכנס שנערך במשך יומיים פתח המנכ"ל רון לנדאו, אשר הציג את סדרת האקנה החדשה ופורצת הדרך של המותג, הנקראת "סדרת אקנון". במהלך הכנס שמעו המדריכות הרצאות בתחום האקנה והטיפוח וביניהם הרצאה של מרינה אומנסקי, מומחית לאנטומיה וכימיה של העור שהציגה את הגישה המדעית לחקר האקנה. בתמונה מימין: שון לנדאו,Akari kaneko ובתה ורון לנדאו.

 

21

 

עמותת "רוח נשית" המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית, בראשותה של המנכ"לית תמר שוורץ, פתחה שלוחה חדשה בבאר שבע לטובת נשות הדרום, בשיתוף פעולה עם עמותת "באר שובע" הפועלת ליצירת שינוי חברתי רב השפעה ושבירת מעגל העוני בעיר. פעילות השלוחה נפתחה השבוע בערב הסברה חגיגי ומרגש למתנדבות, אשר הגיעו מכל רחבי העיר, בכדי לשמוע כיצד יוכלו לתרום לשינוי משמעותי בחיי נשים אחרות.

 

22

 

זו השנה השנייה שקבוצת חמת, בראשה עומד רועי רגרמן מנכ"ל הקבוצה, משתתפת בתערוכת ICFF תערוכת העיצוב והריהוט הבינלאומית לצד מותגים מובילים בתחום. במהלך התערוכה הציגו הקבוצה את חידושי החברה בביתן ייחודי אליו הגיעו מאות מבקרים וחברות מקומיות. במהלך שהותם של בכירי הקבוצה בניו יורק, ארה״ב התקיימה במקביל לתערוכה תחרות העיצוב היוקרתית של קהילת העיצוב האמריקאית NYCxDESIGN בה לקחו חלק בפעם הראשונה קבוצת חמת, ואף זכתה במקום הראשון בתחרות בקטגוריית הטוב במטבח, אל מול המתחרים המובילים ביותר בתחום ביניהם: DORN BRACHT,KOHLER,BARIZO BY DELTA. החברה זכתה במקום הראשון בקטגוריית הטוב במטבח, עם ברז המטבח המעוצב והחדשני LAZY אותו עיצב המעצב האיטלקי רונן ג'וזף. בתמונה: בן אליקר מנהל מכירות האוזר, פיטור ריילי מנהל האוזר, רועי רגרמן מנכ"ל קבוצת חמת ופיטר קורץ מנהל שיווק בינלאומי קבוצת חמת.

 

23

 

האדריכל חנן פרי מ"פרי דוידוביץ" אדריכלים, קפץ לביקור עם אחד מלקוחותיו ל"בית תותחני" בראשל"צ של יאיר תותחני, המתמחה בשיווק מוצרי יוקרה למטבח ולאמבט, כדי לרכוש מוצרים לבית שבנה. האדריכל התרשם מקרוב בחידושי פורצי הדרך באולם התצוגה ביניהם: כיורים שקועים ושטוחים של המותג BARAZZA, ברזים ידידותיים לסביבה של המותג, קולטי אדים תיקרתיים הניראים כגוף תאורה מעוצב ועוד.

 

24

 

מועצת העיר ת"א-יפו אישרה לאחרונה את מינויו של אל"מ במיל' רמזי גבאי, ליו"ר דירקטוריון היכלי הספורט. גבאי, נשוי+ 3, בוגר בהצטיינות של הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת בר- אילן, בחוג המשולב למדעי החברה, מסלול כלכלה. היה ממובילי ענף הטקסטיל בישראל, מכהן כיו"ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים והיה יו"ר מכון היצוא. בעבר כיהן בהתנדבות כסגן ראש העיר ר"ג וכחבר מועצה, והחזיק בתיק הספורט בעיר כ-15 שנים. בנוסף, מכהן כיו"ר איל"ן ר"ג. 

 

   שתף אותי בפייסבוק  facebook