ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

שבועות – חג של יין וגבינות

 44 ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים 
כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים 
יש לכם סיפור מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ?  לחצו כאן


שבועות – חג של יין וגבינות

בלה דיאמנט , 27/05/20

 

חג השבועות הוא הזדמנות נפלאה לחגוג את תבואת הארץ גם בתחום היינות עם יינות ישראלים, והפעם עם היינות הלבנים, הקרירים והמובילים של יקבי כרמל.

שילוב יין עם גבינות מקובל ביותר בעולם הקולינריה. כולם יודעים שגבינות הולכות מצוין עם יין, אבל מעטים יודעים איזה יין להתאים לגבינות השונות. על מנת להפוך את האירוע בחג למוצלח, מומלץ לשלב מספר מיני גבינות עם מספר יינות שונים.

 

1

 


 

בחירת הגבינות: בפלטת בגבינות מומלץ לכלול מספר סוגי גבינות צאן ובקר, גבינות רכות, מלוחות, קשות, מיושנות ומעושנות, ועל מנת שהן תהיינה במיטבן, חובה להגישן בטמפרטורת החדר.לשם כך מומלץ להוציא אותן מהמקרר כשעה שעתיים לפני הארוחה.

יש לציין שגם את היינות יש להגיש בטמפרטורה הנכונה: יין אדום ב- 18-200c, יין לבן ב- 10-120c, יין מבעבע ב- 0c6-8.

 

2

 


 

בחירת היינות והתאמתם לסוגי גבינות שונים:

בהתאמה בין היין לגבינות, עדיף לבחור טעמים משלימים או ניגודיים, אך מומלץ לא להגיע למצב שבו האחד משתלט על טעמו של השני.

יינות מבעבעים: הם יתאימו כמעט לכל סוגי הגבינות וירעננו את החך, בפרט עם גבינות בעלות חריפות מתונה.

יינות לבנים: מתאימים לגבינות רכות וגבינות בעלות טעמים דומיננטיים יותר. חמימות האלכוהול מעצימה חריפות של מאכלים מתובלים, ולכן עדיף לבחור יינות לא מדי מורכבים, ובעלי אלכוהול נמוך.

ככל שהגבינה חריפה יותר, מומלץ לשלבה עם יין מתוק ומלא יותר. בגבינות מסוג זה הפה מעקצץ וחסר יכולת לחוש באלמנטים שונים ביין. יינות פירותיים ויינות קינוח מתאימים למגוון גדול יותר של גבינות.

לגבינות רכות בשלות כמו ברי או קממבר, בעלות מרקם דומיננטי בפה ואחוזי שומן גבוהים, יתאימו יינות לבנים ארומאטיים עם חומציות גבוהה כמו PC שרדונה יין לבן יבש, שהופק מענבי שרדונה

לגבינות כחולות וחריפות מסגנון רוקפור, יתאימו יינות לבנים חצי יבשים עם נוכחות ארומטית ופרחונית, או יינות קינוח. כרמל גוורצטרמינר מסדרת Vineyards ילווה בצורה המושלמת ביותר את הגבינות האלה. יין לבן חצי יבש, שהופק מענבי גוורצטרמינר. היין בעל אחוז אלכוהול יחסית נמוך וחצי יבש, מתאפיין בארומות של ליצ’י וורדים.

גבינות צאן, שהן גבינות בעלות חמיצות ומליחות גבוהה משתדכות היטב ליינות לבנים יבשים כמו שרדונה.

לגבינות יותר עדינות כמו פטה ומוצרלה או אפילו אמנטל, יתאימו יינות לבנים יבשים כמו סלקטד סוביניון בלאן.

גבינות קשות ועתירות טעם כמו, אמנטל, פרמז’ן, גאודה וגרוייר ישתדכו היטב עם יינות לבנים בעלי גוף כמו שרדונה מיושן או לבנים מתוקים.

 

3

 


 

יינות כרמל לחג השבועות:

חג השבועות הוא הזדמנות נפלאה לחגוג את תבואת הארץ גם בתחום היינות עם יינות ישראלים, והפעם עם היינות הלבנים, הקרירים והמובילים של יקבי כרמל: SelecteD ריזלינג 2019, Private Collection שרדונה 2019 וכרמל Vineyards גוורצטרמינר 2018.

כרמל SelecteD אמרלד ריזלינג קולומברד בציר 2019

אמרלד ריזלינג קולומברד של סדרת סלקטד הינו יין לבן חצי יבש, מרענן, ארומתי ופירותי. יין קל ונגיש שנותן תמורה מצוינת למחיר. ילווה היטב גבינות, דגים וארוחות קלות.

מחיר מומלץ ל SelecteD- אמרלד ריזלינג הינו 30 ₪. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות ובאתרי האונליין שלהן.

כרמל Private Collection שרדונה בציר 2019

שרדונה 2019 מסדרת Private Collection מעניק ביטוי נפלא לזן השרדונה ומציג ארומות פירותיות של אננס ומלון, לצד מעט וניליות. יין קל, עם גוף בינוני, עשיר בטעמים אשר ילווה היטב מנות עוף קלות, דגים וגבינות קשות.

מחיר מומלץ ל- Private Collection שרדונה 2019 – 40 ₪. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המתמחות ובאתרי אונליין

 


 

כרמל Vineyardss גוורצטרמינר מבציר 2018

Vineyards גוורצטרמינר 2018 הינו יין לבן חצי יבש מאזור גידול של הרי יהודה וגליל עליון. הינו בעל גוון זהוב ירקרק, ומתאפיין בניחוחות של ליצ’י וורדים. כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 8 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן של היין כרמל Vineyards גוורצטרמינר 2018 הינו 80 ₪ . ניתן להשיג בחנויות היין ובאתרי אונליין של החנויות המובחרות.

הלמברוסקו הלבן של Giacobazzi

יין לבן נוסף שאהוב עלי במיוחד, ומתאים גם לחג השבועות, הוא הלמברוסקו הלבן של Giacobazzi בבקבוק לבן ויוקרתי, שהינו חצי יבש, עם כ-9% אלכוהול, בעל ניחוחות עשירים של פרחים ופירות, ומתיקות קלה, המתאים לשתייה בפני עצמו כאפריטיף אך יכול ללוות גם ארוחות שלמות, במיוחד מנות דגים, גבינות רכות ועוגות רכות.

רן אסא, מנהל השיווק של יקבי כרמל: “הצרכן הישראלי חובב יינות למברוסקו, עם אחוז אלכוהול של כ- 9%. היינות מיוצרים באיטליה בשיטת שארמט (Charmat) מענבי למברוסקו ומונטה-ריקו. משפחת Giacobazzi הקדישה דורות שלמים לטיפול בכרמים והפקת יינות. בחלוף הזמן, הפך השם Giacobazzi לשם נרדף ללמברוסקו. היקב ממוקם במודנה שבחבל אמיליה באיטליה, אזור הנחשב ללב הלמברוסקו האיטלקי המקורי.

מחירו של היין הוא 25 ₪. ניתן לרכוש בחנויות וברשתות השיווק, ולהזמין באתרי האונליין של רשות השיווק המובילות וחנויות היין הנבחרות.

 

4

 


 

אודות יקבי כרמל

יקבי כרמל קיים כבר 138 שנים מבלי לפספס אף בציר אחד כל השנים. יהיקב מטפח כרמים במיטב אזורי היין בישראל, עם 108 משפחות כורמים, ועיקר פעילותם היא מתוך היקב המרכזי וההיסטורי בזיכרון יעקב. כמו כן, יקבי כרמל הנם הבעלים של יקב יתיר בתל ערד. יינות היקב זוכים להצלחות מקומיות ובינלאומיות רבות, ולפרסים ותעודות הוקרה בתחרויות בארץ ובעולם כולו.

 

5


 



 

 

יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ?

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 


שתף אותי בפייסבוק  facebook   

המלצות השבוע בזירת העסקים - פורטל הספקים B2B

   שם החברה: רמפהכתובת / עיר: רחובותאתר...
 קבוצת ב.ה להב מספקים שרותי ניקיון למשרדים, ניקיון לבניינים, ניקיון לעסקים,...
אלי יעקבי רואה חשבון (ארה"ב וישראל) – מוסמך במנהל עסקים Eli Jacoby CPA (USA& Israel)...

המלצות השבוע בזירת המרצים

אודי הוד - לשכת סוכני הביטוח
נורית בר - מנטורית כניסה לארגונים# בונוס מועדון: הדרכה מעשית איך נכנסים לארגונים...
שם מלא: רווית אזוט תפקיד : יושבת ראש ארגון הקוסמטיקאיות תחומי התמחות: תחום היופי...