ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

מגזין עסקים וצרכנות - אוקטובר 2020

 

 מגזין דיגיטלי לעסקים וצרכנות 

 ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

44

   מגזין עסקים וצרכנות גיליון אוקטובר  2020     

סקירת חדשות עולם העסקים והצרכנות 
 אוקטובר  2020
 

לפרטים אודות כתבות במדור - מוזמנים ליצור קשר

 

 חללי המשרדים WORKIES מקימים מתחם משרדים נוסף גם בזמן הקורונה

חברת יעד אריה המפעילה את מתחמי המשרדים השיתופיים בבאר שבע החלה בעבודות להקמת מתחם משרדים שלישי. עם השלמת המתחם השלישי, חללי WORKIES יציעו כ- 70 משרדים בגדלים שונים, המשתרעים על פני 1100 מ"ר. לדברי החברה איכלוס ראשון צפוי כבר בתחילת נובמבר השנה. יוסי ממן, מנהל מתחם WORKIES בבאר שבע: "אין ספק שאנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת לכל הענפים ובמיוחד בתחום העסקי, יחד עם זאת אנו צופים צמיחה בשוק שכירות המשרדים בתקופה שלאחר הסגר ובמיוחד בערים מחוץ למרכז הארץ"
מתחם חללי העבודה הדרומי WORKIES ממשיך לצמוח ומפתיע עם תחילת עבודות פיתוח עבור המתחם השלישי. מתחם WORKIES הפועל בבאר שבע, מציע משרדים וחדרי ישיבות מעוצבים. המתחם השלישי צפוי להיפתח בנובמבר הקרוב ובנוסף למשרדים הוא יכלול גם הרחבה של מתחם OPEN SPACE הקיים, ובנוסף שירות FREE PASS המאפשר שימוש בחללים המשותפים ללא משרד. בנוסף מציע המתחם חדרי ישיבות מאובזרים בסגנונות שונים ועוד מספר חדרי מנוחה.
"הקורונה רק חיזקה את הצורך במשרדים בסגנון שלנו", מסביר יוסי ממן, מנהל המתחם, "הבנו שהביקושים רק הולכים וגדלים. אנשים פחות מעוניינים לנסוע ולעמוד בפקקים ומחפשים פתרונות קרובים לבית. זיהינו את המגמה כבר בסגר הראשון של הקורונה. לאחר הסגר הראשון, התחלנו בתהליך אכלוס עד לתפוסה מלאה. העובדה שבעלי עסקים יכולים להגיע ולשכור משרד ללא התחייבות בתקופה כזו של אי וודאות, מעמידה אותנו ביתרון עצום מול משרדים קלאסיים להשכרה, בטח כשלוקחים בחשבון את המחירים האטרקטיביים ואת השירותים הכלולים". עוד מוסיף ממן כי מאז הקורונה תמהיל השוכרים שלהם גדל: "אם בעבר הנתח המרכזי שלנו היו בעלי עסקים קטנים ובינוניים ופרילנסרים, מאז הקורונה יותר ויותר חברות גדולות שוכרות חללים עבור העובדים שלהם, שכן, מודלים של העסקה מרחוק הלכו ותפסו תאוצה בתקופה זו. בנוסף היכולת להעניק גמישות לפי צרכי העסק בכל זמן נתון מעניקה יתרון לבעלי עסקים בתקופה כזו דינאמית. עסק יכול להגדיל או להקטין את חלל העבודה שלו בהתאם לצורך בכל רגע נתון".
מתחמי WORKIES הפועלים בבאר שבע כבר למעלה משנה, ממוקמים בפריים לוקיישין, במתחם B7 סמוך למתחמי ה BIG ומקס אמות ובסמוך לצירי תנועה מרכזיים בעיר מהם ניתן להתחבר בקלות לכביש 6 וליציאה ליישובי הלוויין. את המתחם הקימה חברת "יעד אריה" הפועלת מזה 30 שנים בתחום הנדל"ן המסחרי בדרום. בשנה האחרונה נכנסה החברה לשוק חללי העבודה השיתופיים ופתחה את מתחם WORKIES שעד סוף שנה זו עתיד להציע למעלה מ 70 משרדים

WORKIES

 

 

♦ הרי את מקודשת לי במיזם זה: המיזם שיעזור לכם להתחתן בקורונה

חתונות זה עסק מסובך ובעידן הקורונה אפילו יותר. על רקע התעוקות והקשיים שמובילים את תהליך החתונה בעת הזו, מגיע המיזם החדש של mit4mit (מתחתנים למען מתחתנים) האתר החברתי המוביל בישראל בתחום החתונות מבית VAYO reviews . מטרת המיזם היא להנגיש ולסייע לזוגות ולספקים לצלוח ולקיים בצורה הטובה ביותר את תהליך החתונה בדגש בתקופה הזו.
המיזם מציע אפליקציה ואתר עבור הזוגות המתחתנים, וכן עבור הספקים (העסקים הקטנים בתחום החתונות). המערכת מנגישה עבורם תוכן אשר מותאם לתקופה הקורונה בהתאמה אישית לתחומי העניין ולפי השלב בו הזוג נמצא בתהליך ארגון החתונה. במסגרת המיזם ניתן לקבל מנעד רחב של שירותים ואפשרויות: חיבור בין זוגות לספקים בהתאמה אישית באמצעות כלים טכנולוגיים. סיקור טרנדים, טיפים לחתונות קטנות ובטוחות, תכנים מותאמים (מדריכים, הטבות והנחות, חוות דעת רלוונטיות) לפי שלב ארגון החתונה. מאות הטבות ומבצעים של נותני השירות הכוללים דירוג ורמת שירות של כל הספקים. כמו"כ, ניתן להנות מאפליקציה חינמית לניהול תהליך החתונה - החל מרשימת משימות מובנית ומותאמת לתהליך.
בניית רשימת מוזמנים, שליחת הצהרת בריאות, ניהול תקציב החתונה, עיצוב ושליחת הזמנה דיגיטלית, אישורי הגעה, סידורי שולחנות ועד לברכות ותיעוד המתנות שהזוג קיבל ועוד.

 

   

 

 חברת Infinidat מגדילה את רשת השותפים הגלובלית
Infinidat-Logo-Solid

התרחבות לקרוב ל- 400 שותפים סביב העולם מאפשרת לחברה לספק פתרונות אחסון נתונים חדשניים וגמישים לעסקים בתקופות מאתגרות ולהגדיל את היקף המכירות
חברת Infinidat, הספקית המובילה של פתרונות אחסון נתונים לארגוני אנטרפרייז, מגדילה את מספר השותפים שלה שנה אחר שנה, ומדווחת על רשת שותפים אסטרטגיים גלובלית המונה קרוב ל-400 שותפים בשנת 2020. התרחבות זאת מאפשרת לחברה לספק פתרונות אחסון נתונים חדשניים וגמישים, הנדרשים על ידי עסקים ברחבי העולם בתקופות מאתגרות, ולהגדיל את היקף המכירות.
באמצעות שותפיה החדשים והקיימים, Infinidat מציעה מודלים מסחריים חדשים לצד מודלים גמישים של צריכה של הטכנולוגיה המובילה שלה, המצמצמת סיכון, עלות ומורכבות של הנכס החשוב ביותר של העסק - המידע שלו. האופן שבו עסקים מתקשרים ביניהם השתנה באופן משמעותי בשנת 2020. כדי להבטיח תמיכה יעילה של קהילת השותפים במהלך מגיפת הקורונה, Infinidat ערכה למעלה מ-60 אירועים וירטואליים במהלך ששת החודשים האחרונים. למרות המעבר לתמיכה "100% וירטואלית", החברה שמרה על סטטוס של 'עסקים כרגיל' עם כל שותף.
חנן אלטיף, דירקטור השותפים ב- EMEA ו- APJ ב- Infinidat אמר: "אנו מטפחים קשרים הדוקים ויחסי אמון עם כל השותפים שלנו ברחבי EMEA ו- APJ. בנוסף לחדשנות העסקית הנוכחית שלנו, כמו מודל התמחור האלסטי, בו הלקוח מקבל את נפח האחסון המלא באופן מיידי אך משלם רק עבור הקיבולת בה הוא משתמש בפועל, פיתחנו תמריצים נוספים. הדבר מאפשר לנו לתת למשפחת השותפים שלנו את הכלים הטובים ביותר, באמצעותם הם יכולים להציע ללקוחותיהם פתרונות יצירתיים טכנולוגית וכדאיים כלכלית - מפתח להצלחה במצב הנוכחי של חוסר ודאות כלכלית". מר שיניצ'י קוטני, סמנכ"ל חטיבת מכירות בחברת Marubeni Information Systems Co. בע"מ, יפן אמר כי: "התרשמנו מהערך של תוכנית השותפים של Infinidat ושמחנו לראות את הצריכה המהירה של פתרונותיה בשוק, במיוחד בסקטור הפיננסי ובתעשיית הרכב. ההכשרה המקוונת, לצד התדרוכים הוירטואליים ש- Infinidat מציעה, מספקים בהירות ומיקוד לצוותים וליועצים שלנו".
פורטל השותפים החדש
חברת Infinidat מציעה לשותפים את אותה גישה לתכנים ואת אותן הכשרות שניתנות לצוותים הפנימיים שלה, עם שיתוף שקוף של מודיעין ופתרונות מובילים בשוק. פורטל השותפים הפך לנגיש יותר מתמיד כאשר Infinidat מציידת את השותפים בנתונים ששומרים אותם בחזית, עם טכנולוגיות עדכניות וכאמור, מודלים פיננסיים מתקדמים.

 

 

♦ אחרי התקיפה על מקורות המים: מומחים לסייבר מזהירים שהתקיפה הבאה תהיה על רשת החשמל

אחרי התקיפה על מקורות המים: מומחים לסייבר מזהירים שהתקיפה הבאה תהיה על רשת החשמל והיא עלולה לגרום ליותר נזקים מהקורונה.לפני מספר חודשים ניסתה איראן לתקוף את מערכות המחשב של תשתית המים בישראל. התקיפה האיראנית לא הצליחה להשיג את מטרתה אך מומחים לסייבר ולתשתיות חשמל מזהירים כי בפעם הבאה התקיפה עלולה להיות על תשתית החשמל של ישראל, שם הנזק עלול להוות אסון לאומי. ד"ר הראל מנשרי, ראש מערך הסייבר במכון טכנולוגי HIT וממקימי מערך הסייבר של השב"כ, מסביר את החשיבות ביצירת הגנת סייבר על התשתיות: "כולם מודעים לחשיבות השמירה על ה-IT, האינפורמציה במערכות מחשב. במשך שנים יצרנים ומדינות התעלמו מהסכנות בעולם הOT, התהליכים התפעוליים של מערכות ממוחשבות שבקצה שלהן ישנה פעילות פיזית. הסכנות בפגיעה במערכות אלו היא קריטית למדינה ועלולה לייצר משברים לאומיים גדולים פי כמה מהקורונה". ד"ר מנשרי מתייחס בדבריו בין היתר, למערכות SCADA המורכבות ממערך של חיישנים, בקרים ומערכות מחשב המקשרת בין כל הרכיבים ומורכבת על התשתית. אופיר גורן, מנכ"ל חברת Eaton בישראל, החברה השלישית בגודלה בעולם לניהול אנרגיה ותשתיות חשמל, התייחס לנושא וסיפר על הנזקים האפשריים מפגיעה במערכות החשמל: "התשתית החשובה מכולן היא תשתית החשמל. בלעדיה שום דבר לא יעבוד – מערכות פיננסיות, בתי חולים, מתקנים ביטחוניים ועוד. כיום גם התעשייה בארץ נמצאת על הכוונת של ההאקרים. "התעשייה הפכה בשנים האחרונות לדיגיטלית ומתוקשרת יותר מתמיד. בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים בתעשייה, רובוטים ובקרה תעשייתית.חברות צריכות לוודא כי התשתית שלהן מוגנת באמצעות מערכות הגנת הסייבר העדכניות ביותר, אלה היכולות להתמודד גם עם איומים חדשים המתרחשים כל הזמן.

 

 

 אזרחי ישראל מודאגים בעיקר ממצבם הכלכלי ולא מהמצב הפולטי או הבריאותי

סקר חדש שנערך בימים אלו, בדק את השלכות המצב של הסגר השני על המצב הכלכלי והלך הרוח של הציבור הישראלי. מהסקר עולה ש-76% מהציבור מוטרד מאפשרות ההישרדות הכלכלית שלו במידה והמצב הנוכחי יימשך או חלילה יחמיר. אחוז דומה מהעונים (76%)היה מעוניין במקור הכנסה נוסף. 34% מהציבור נותרו ללא חסכונות או כסף פנוי.
26.2% מהנשאלים בסקר ניצלו את כל מסגרות האשראי בתקופת הקורונה ולא נותרו להם יתרות כספיות,. 38.1% העריכו כי הכסף הקיים ברשותם יספיק לתקופה שבין חודש לשלושה חודשים,21.4% השיבו שהסכום שנותר להם יספיק לתקופה שבין שלושה לתשעה חודשים בלבד.כמו כן ציינו המשיבים לסקר את הנושאים בהם הם טרודים בימים אלו. 92% הצורך בביטחון פיננסי 95% במצבם המשפחתי , 84% טרודים במצב הזוגיות שלהם, 77% מוטרדים מנושא הבריאות, 65% טרודים ממצב הקריירה שלהם ורק 47% מוטרדים מהמצב הפוליטי.
מנתוני הסקר עולה כי מידת האמון של האזרח במדינה מתערערת והוא לא מאמין שהמדינה תפתור את הבעיות הכלכליות. עיקר הדאגה מופנה לדאגה הכלכלית, מצב הבריאות ומצב התא המשפחתי. לדברי גיל אורלי, מנכ"ל חברת יבולים, מנטור ליצירת משאבים ומומחה לפתרון משברים כלכליים הסקר מצביע על מגמה ברורה של לחץ ודאגה גוברת של האוכלוסיה בישראל מהעתיד הכלכלי הצפוי להם. עוד הוסיף אורלי, כי אנשים רבים הבינו כי המצב הכלכלי החמור מחייב אותם למצוא פתרונות יצירתיים לטווח ארוך בתחום הפיננסים והתעסוקה. העובדה כי המצב הפוליטי אינו מטריד את הציבור בישראל מצביע על הבעת אי אמון במערכת ונטייה למצוא פתרונות עצמיים תוך תהליכי שינוי עצמיים והתאמה למציאות.

 

 

 חילופי מנכ"לים בעמותת "עמך" המטפלת בניצולי שואה ובני משפחותיהם

לאחר 18 שנים בהן דן ולדמן עמד בראש עמותת "עמך" אותה ניהל בהצלחה יוצאת דופן, דאג לרווחתם ולפעילויות מיוחדות המיועדות לניצולי השואה, הוא מסיים את תפקידו ולתפקיד המנכ"ל נכנס בימים אלה יעקב ברודר, שעד לאחרונה היה מנכ"ל התאגיד העירוני "קהילת הדר חיפה". 18 שנה השקיע דן ולדמן את זמנו ואת מרצו לקידום ופיתוח עמותת "עמך".
לדברי אריה ברנע יו"ר העמותה: יעקב ברודר המנכ"ל הנכנס שימש עד לאחרונה כמנכ"ל התאגיד העירוני "קהילת הדר חיפה". בין תפקידיו בעבר היה ראש מינהלת "חצרות יסף" לקליטת עליה ממוצא אתיופי, מפקח במשרד החינוך מחוז הצפון ושליח הסוכנות היהודית בארה"ב. ברודר הוא מנהל ותיק ומנוסה בתחום החברתי, הרקורד שלו מלמד על רגישות אישית ומקצועית לצרכיהם של אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית.

 

 

 ניצני שלום בקרב משרדי רואי החשבון

קבוצת אליוט ישראל, רואי חשבון קיימה פגישת עבודה עם עמיתיהם באיחוד האמירויות לטובת שיתופי פעולה עתידיים.
קבוצת אליוט בישראל, המורכבת מ- 25 משרדי רואי חשבון עצמאיים בפריסה ארצית, וחברה ב- Alliott Global Alliance הבינלאומית, הודיעה היום כי היא בדרך להסכם לשיתוף פעולה עם נציגות Alliott באיחוד האמירויות.
בימים האחרונים התקיים מפגש עבודה דיגיטלי בין צוותים מישראל ואיחוד האמירויות על מנת לקדם שיתופי פעולה ונהלי עבודה משותפים לעתיד.
אורי בארי, יו"ר קבוצת אליוט בישראל אמר כי "שיתוף הפעולה האמור הוא חלק משיתופי פעולה נרחבים בין משרדי אליוט בישראל למשרדי הקבוצה בכ- 80 מדינות ברחבי העולם לטובת לקוחות משרדי אליוט בישראל ולטובת קידומה של הכלכלה הישראלית."
שיתוף הפעולה בין המשרדים החברים באליוט ישראל לבין נציגות אליוט באבו-דאבי ובדובאי יתמקד בעיקר בעסקים קטנים ובינוניים (SME), אך לא רק. עוד הוסיף בארי, כי באליוט ישראל כבר מונה אחראי לטיפול בפניות הרבות של לקוחות המשרדים החברים בקבוצה בנושא זה.

URI.BEERI

 

 ♦ ערב ראש השנה - 52.7% פסימיים בכל הקשור למציאת עבודה

עם המשכו של משבר התעסוקה בעקבות וירוס הקורונה נראה כי ציבור מחפשי העבודה, למרות דמי האבטלה הניתנים להם מאבדים את האופטימיות ומעריכים כי בשנה הקרובה לא יצליחו למצוא עבודה חדשה.
52.7% מהנשאלים בסקר שערכה חברת קריירה בקרב דורשי ומחפשי עבודה השיבו כי הם לא מעריכים שיימצאו עבודה במהלך השנה הקרובה. רק 16.9% העריכו כי יימצאו עבודה תוך שנה.
69% מהנשאלים השיבו כי ישקלו הסבה מקצועית בקורסים ובהכשרות שונות. 36% מהם הביעו נכונות לעבור הכשרות קצרות ואילו 28.7% הביעו נכונות לקבל הכשרה מקצועית חדשה.
לדברי יצחק טיקוצקי, מנכ"ל חברת קריירה המתמחה בנושא בליווי מחפשי עבודה והשמת עובדים, מדובר בנתונים משמעותיים הממחישים את עוצמת המשבר כולו במשק. ההשלכות המשולבות של מצב הרוח של מחפשי העבודה מול המציאות בשטח ממחישה את עוצמת המשבר וההשלכות הכלכליות רחבות הטווח שלו.
הבחירה של מספר רב מאד של אנשים בשינוי קריירה אם באמצעות הכשרה מקצועית או באמצעות לימודים תאלץ את המשק לעבור שינוי נוסף והתאמה, שבסופו לא בטוח כי יימצאו לציבור זה משרות ההולמות את כישוריהם. אנשים עשויים למצוא עצמם ביתר מבחינת הכישורים ועדיין לא להתאים לשוק העבודה העתידי.
אני קורא למשרדי הכלכלה והרווחה לבצע סקר תעסוקה מקיף הכולל חשיבה לטווח ארוך על מקצועות העתיד ויישומם בשטח.
עוד הוסיף טיקוצקי כי משבר תעסוקה מסוג זה עשוי לייצר כלכלת תעסוקה נלווית במסגרתה לאור תהליך הייאוש בציבור יעלה מספר העובדים בלא תנאים וללא דיווח (עבודה בשחור) ויגרום לנזק משמעותי בשוק התעסוקה.

  

 

יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 

חפשו אותנו בפייסבוק  facebook