ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

מגזין עסקים וצרכנות - גיליון נובמבר 2020

 

 מגזין דיגיטלי לעסקים וצרכנות 

 ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

44

מגזין עסקים וצרכנות 
גיליון נובמבר  2020
 

לפרטים אודות כתבות במדור - מוזמנים ליצור קשר

 

 

♦ ממתיקים עם סטיביה? חשבו שוב

חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מצאו שממתיק הסטיביה הפופולארי עשוי לשבש את המאזן בין החיידקים במעי.
המחקר, שפורסם בכתב העת Molecules, מצא שקיימת השפעה של חומרי הסטיביה על התקשורת בין חיידקים במעי. חיידקים בסביבה נתונה מעבירים מסרים כימיים ביניהם על מנת לסנכרן את הפעילות שלהם ולבטא יחדיו גנים הקשורים להישרדות ולעמידות, תוך יצירת יתרון תחרותי על פני זני חיידקים אחרים. מסרים אלו מקודדים באמצעות מולקולות כימיות קטנות המייצגות אותות המועברים בין תאי החיידקים ומאפשרים להם למנות את בני מינם, מעיין מפקד אוכלוסין המתבצע לשאר החיידקים בסביבתם. מכאן עולה כי פגיעה בתקשורת בין חיידקים אלו עלולה לשנות את מאזן הכוחות בין החיידקים.
החוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב בדקו את ההשפעה של תמציות סטיביה, סטיוויול וסטיבוזיד, על התקשורת הבין חיידקית. המחקר הציג מנגנון פעילות משבש של הסטיביה ומרכיביו על קולטן המטרה ע״י סימולציות ממוחשבות. במסגרת המחקר נבדקו גם מספר מערכות תקשורת חיידקיות ונראה כי צריכה ניכרת של סטיביה עשויה לשבש את האיזון בין חיידקים במעיים.
"מערכת התקשורת בין החיידקים במעיים היא חיונית והיא שמאפשרת התנהגות חיידקית מוסדרת ומיטבית", מסבירה ד"ר קרינה גולברג. "זו מערכת המאפשרת לחיידקים להתאים את הגנים שלהם בהתאם לצפיפות החיידקים ואם מופר האיזון העדין הזה, עלולות להופיע השפעות בריאותיות".
בשנים האחרונות אנו עדים למדיניות הפחתת צריכת סוכר בקרב מדינות רבות. במסגרת זו נקבעו תקנים להפחתת סוכר במוצרים רבים כך שיצרניות מזון שילבו והגדילו את השימוש בממתיקים מלאכותיים במוצריהן. לאור עדויות על תופעות מזיקות המיוחסות לחומרים המלאכותיים, הלך וגדל השימוש בסטיביה שהינו ממקור צמחי, הנחשב עד היום לממתיק טבעי ובטוח.
קבוצת החוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מונה את פרופ' אריאל קושמרו, ד״ר קרינה גולברג ואור שר מהמעבדה לביוטכנולוגיה סביבתית ואת פרופ׳ רוברט מרקס, ראש המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה. ד"ר כארם טראלי וויקטור מרקוס מאוניברסיטת המזרח הקרוב בקפריסין וד"ר נזמי עוזר מאוניברסיטת האקטפה, טורקיה, שחברו למחקר המשותף.

2020 11 19 -STIVIA

 בתמונה :  ד"ר קרינה גולברג בקישור (צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)

 

♦ דירקטוריון חברת אורד אישר את מינויו של יוסי גופר כמנכ"ל קבוצת אורד החל מ ה1.1.21.

גופר בן 52 נשוי ואב ל3 בנות. בעל תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר שני במינהל עסקים. עובד באורד כבר 24 שנה ושימש בה במיגוון תפקידים. בין הייתר כיהן כמנכ"ל חברת הבת אורד מערכות בקרה במשך כ6 שנים, כסמנכ"ל שווק ופיתוח עסקי של הקבוצה  ב 3 שנים האחרונות, ומאז ספטמבר האחרון מכהן כמ.מ מנכ"ל. גופר משרת כסא"ל (מיל') מג"ד במערך ההגנה אוירית של חיל האויר.

אורד בע"מ הינה חברה ציבורית, שראלית גלובאלית , ותיקה ומנוסה (בעלת ותק של 45 שנה), בעלת מומחיות בהנדסת ערך ומתן פתרונות כוללים לפרויקטים בעלי מורכבות טכנולוגית בתחומי הביטחון והגנה היקפית, בטיחות וגילוי אש, תשתיות, מערכות אלקטרומכניות, אוטומציה, תקשורת ובקרה, ומערכות אנרגיה סולארית (PV) בארץ ובעולם. אורד מפתחת, משווקת ומתקינה מערכות טכנולוגיות חדשניות המבוססות על פתרון הוליסטי מושלם המותאם לצרכיו הייחודיים של כל לקוח. אורד מציעה עשורים של ניסיון טכנולוגי ויכולות אינטגרטיביות המהווים נדבך משמעותי בהצלחתה לעמוד באתגרים הרבים והמגוונים העומדים בפני אינטגרטורים לאורך מחזור חיי הפרויקט.

GOFER-11

 

 

לכו להתחסן !

קריאה להתחסן כנגד נגיף השפעת !
ד"ר טריף בדר, ראש המנהלת להיערכות מערכת הבריאות לחורף וד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון הרופאים עובדי המדינה, התחסנו כנגד נגיף השפעת. לתא"ל במיל' ד"ר בדר שהיה עד לאחרונה קצין רפואה ראשי בצה"ל זו הפעם הראשונה בה התחסן 'באזרחות'. הוא נפגש עם יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר פלדמן והשניים התחסנו ביחד נגד השפעת וקראו לכל צוותי הרפואה להתחסן בהקדם.ד״ר טריף בדר: ״כמו בכל שנה וביתר שאת בשנה זו בה אנחנו בשיאה של מערכה נגד נגיף הקורונה, ישנה חשיבות רבה להתחסן נגד השפעת. אנו מחזקים את ידיהם של הצוותים הרפואיים שעושים לילות כימים בשמירה על בריאותם של אזרחי המדינה וקוראים להם להתחסן״.

 

 SHAPAT

 

 

 

 

 

 

 


 

♦ התאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל: המדינה מאבטחת את ההשקעות שלה על חשבון בעלי העסקים הקטנים

בזמן שהיא מונעת מבעלי העסקים הקטנים בענף האטרקציות התיירותיות להתפרנס, המדינה מאפשרת רק לעסקים דומים מהסקטור הציבורי לפעול
התאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל מפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה, שמנהלת בימים אלו מונופול לא חוקי על חשבון העסקים הקטנים והעצמאים. בזמן שהיא מונעת את פעילות ענף האטרקציות התיירותיות, המהווה חלק בלתי נפרד מענף התיירות, היא מאפשרת את פעילותם הבלעדית של עסקים מקבילים מהסקטור הציבורי. כך למשל ניתן להמשיך לבקר באתרי רשות הטבע והגנים, להזמין סיורים במערות הנטיפים שמתחת לאדמה במערות גוברין, לטייל בחללים הסגורים של הנקרות שבראש הנקרה ולגלוש ברכבל שבמצדה, ללא מפריע.
בהתאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל נמנים אתרי נופש וספורט כמו אטרקציות אייסמול באילת, קייקי כפר בלום, קייקי הגושרים, המצפה התת ימי, גן גורו, חוות הגמלים באילת, מרכזי I-jump, חמי געש, מרכז קנדה במטולה, כדור פורח בת"א, פארק החבלים בגני יהושע, פארק המים שפיים, מיני ישראל, פארק באלגן ביגור, קפצובה, שביל התפוזים ועוד. הנזק המוערך לכלל הענף נאמד בכ-200 מיליון ₪ לחודש ועסקים אלו מעסיקים עשרות אלפי עובדים, שהוצאו כעת לחל"ת ועתידם התעסוקתי אינו ידוע בשלב זה.

ATRAKZIOT

♦ לא רק דובאי ובחריין: בצל משבר הקורונה, שדה חדש של הזדמנויות עסקיות נפתח השבוע בפני חברות טכנולוגיה ישראליות במזרח-אירופה

שליח האו"ם למזרח התיכון, נשיא בולגריה לשעבר, רוזן פלבנייב, שרים ונציגים בכירים מאירופה השתתפו בחמישי האחרון
(29.10) בכנס שיזמה חברת IMPROVATE ונועד לחבר בין טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות תוצרת ישראל למדינות במזרח אירופה. יו"ר ומייסדת החברה, אירינה נבזלין: "בעידן זה של מהפכת מידע וטכנולוגיה, ממשלות וחברות טכנולוגיה וחדשנות מייצגות את המנהיגות העולמית העכשווית. IMPROVATE היא פלטפורמה המחברת בין שתי קבוצות אלו, ומאפשרת להן לבנות שפה משותפת ולעבוד בשיתוף פעולה למציאת פתרונות, אשר ישפרו את איכות חייהם של רבים"
בכנס נכחו נציגי ממשל בכירים משבע מדינות שונות - ביניהן יוון, קרואטיה, בולגריה, רומניה, פולין, מקדוניה וישראל, ביניהם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב שהתייחס להסכמי השלום האחרונים; שרי החקלאות והכלכלה של קרואטיה, יוון, בולגריה, פולין ומקדוניה שגריר יוון בישראל ועוד נוספים.
האיחוד האירופי תומך ומתקצב זה מכבר את החקלאות במדינות דרום-מזרח אירופה במיליוני אירו, במטרה שיעברו טרנספורמציה חקלאית – מחקלאות מסורתית קטנת-היקף לחקלאות מודרנית המניבה תבואות שדה גדולות.
שר החקלאות, מר אלון שוסטר: "אנחנו אוהבים לעשות עסקים עם העולם ולחלוק את הידע שלנו עם אחרים. אצלנו ביהדות קוראים לזה 'תיקון עולם'. הייתי ראש מועצה בעוטף עזה, ומה שלמדתי זה שבזמן משבר - עלינו להתמקד בדברים החשובים. זהו לא הזמן להטיל אחריות באחרים, אלא זמן לשתף פעולה. לטעות זה אמנם אנושי, לשתף פעולה - זה אלוהי".
מנכ"ל IMPROVATE, רונית חסין-הוכמן: "הכנס 'שם על השולחן' הזדמנויות ואינספור אפשרויות לשיתופי-פעולה עסקיים בין חברות ישראליות למדינות דרום-מזרח אירופה. בצורה הכי גלויה וישירה זכינו לשמוע את שרי המדינות אומרים לישראלים – 'רק תבואו' ואני משוכנעת שבקרוב נשמע כולנו כיצד הדיבורים הפכו למעשים ולעסקים".
בתמונות מטה: יו"ר ומייסדת החברה, אירינה נבזלין; מנכ"ל IMPROVATE, רונית חסין הוכמן; ושר החקלאות, אלון שוסטר.

IT-EROPA

 

♦ יולי גת נברה לראשות א.ב.א (אגוד בתי אבות ודיור מוגן)

גת תחליף את רוני עוזרי, שכיהן בתפקיד 12 שנה. גת: "ההתמודדות עם נגיף קורונה חשפה עד כמה השירות שאנחנו מעניקים לאוכלוסיית האזרחים הותיקים חשוב ומקיף, לעומת החולשה הממשלתית האדירה בנושא זה". יולי גת נבחרה ליושבת ראש א.ב.א (אגוד בתי אבות ודיור מוגן) ותחליף את היו"ר, היוצא רוני עוזרי. גת זכתה בבחירות הפנימיות שנערכו באיגוד, המונה מעל 150 ארגונים, המעניקים שירות וטיפול לכ- 23 אלף אזרחים ותיקים.גת, מהנדסת תעשיה וניהול בוגרת הטכניון ומשפטנית בהשכלתה עוסקת בתחום הניהול המוסדי לאזרחים ותיקים מזה 30 שנה. גת שימשה בתפקידי ניהול בכירים בתחום, כמנכ"לית רשת "בית בכפר," ומנכ"לית רשת "בית בלב". כיום היא בעלת חברה המפעילה מחלקה סיעודית, בית אבות, יו"ר דיור מוגן באזור השרון, יועצת ליזמים בתחום הקמת בתי דיור מוגן, מנהלת אקדמית ומרצה בקורס ניהול מוסדות לאזרחים ותיקים של אוניברסיטת תל אביב וחברת הנהלה באגודה הישראלית לגרונטולוגיה. 

YULI.GAT

  

 

יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 

חפשו אותנו בפייסבוק  facebook