ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

מהפכת השקיפות בצרכנות העולמית יוצאת לדרך

ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים 
מגזין דיגיטלי לעסקים וצרכנות 

כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

44

מהפכת השקיפות בצרכנות העולמית יוצאת לדרך

בלה דיאמנט , 16/11/20

כיצד תדעו שהחלב בקורנפלקס של הילדים שלכם לא ישב שעה בשמש לפני שהגיע למקרר בחנות? כיצד תדעו באמת באיזו מדינה ובאילו תנאים נקטפו פולי הקפה שלכם?

עידן הקורונה מהווה נקודת ציון עולמית במשבר אמון מתרחב, הן ביחסי מותגים וצרכנים, והן ביחסי חברות וספקים. אנחנו חיים בעידן של חוסר וודאות ותהיות הולכות וגוברות, לגבי מקורם של סחורות ומוצרים והטיפול בהם, במהלך שרשרת האספקה. יותר יצרנים, חברות ומותגים מבינים על בשרם, את חשיבותן של מערכות יחסים חדשות, שקופות ומבוססות אמון עם קהל הלקוחות שלהם.

Brandmark 2

מיזם צרכני-טכנולוגי ישראלי חדש בשם Brandmark מוביל מהפכה בשוק הצרכני בארץ ובעולם, ומתבסס על טכנולוגיית בלוקצ׳יין, ליצירת מערכת המאפשרת שקיפות מידע, בכל הקשור למקור המוצר ושרשרת האספקה שלו, מחומרי הגלם ועד למוצר המוגמר המגיע לבית הצרכן. 

המיזם החל דרכו בסוף 2019 כ- Joint venture בין אמורגו, תאגיד הבלוקצ'יין היפני מהגדולים בעולם, לבין קבוצת יזמים ישראלים בעלי נסיון של 20 שנה בתחומים מגוונים, בהתמקדות על חדשנות טכנולוגית בעולמות הצרכנות.

Brandmark  הינה פלטפורמה חדשנית מבוססת טכנולוגיית בלוקצ'יין, אשר תעניק לראשונה לצרכן, בהתאם לתקנות החדשות של ה-FDA, מידע מהימן אודות מהלך חייו של מוצר, וזאת משלב הגידול ועד הגעתו לבית הצרכן באמצעות סריקת ברקוד פשוטה. 

החברה שרק לאחרונה החלה את פעילותה, כבר מספקת את הפלטפורמה למספר יצרניות קפה אינדונזיות, ונמצאת במגעים עם חברות מזון מהגדולות בעולם, כמו נסטלה העולמית, בורגר-קינג העולמית, מאפיות אנג׳ל, וחברות גדולות בסקטורים נוספים כגון חלוצת הקנאביס הידרושופ ועוד. 

Brandmark 1

ה-FDA: בעידן הקורונה דרושה שקיפות בשרשרת האספקה בתחומי המזון והתרופות.

תחום המזון עובר שינויים דרסטיים בשנים האחרונות, ומסתמן שנראה יותר שינויים במערכות המזון בעשור הקרוב, המונעים מהציפיות ההולכות והגדלות של הצרכנים לקבל הוכחה שהמזון שהם מקבלים, אכן מתאים לצרכים השונים שלהם: אורגניות, נוכחות גלוטן/ בשר/חלב, הימצאות אנטיביוטיקה בגוף העוף או אלרגנים במזון, מספר הימים שנותרו לפרי להיות טוב למאכל, ועוד.

במילים אחרות, יש כאן מעבר מרצון הצרכן לדעת מה יש לו בתוך המזון, לרצון לדעת מה בדיוק עבר המזון עד שהגיע אליו לצלחת. 

וירוס ה Covid-19 ומשברי אמון עולמיים שנבעו מבעיות בשרשרת האספקה, הגבירו דרמטית את הדרישה הזו, ובסוף חודש ספטמבר 2020 פרסם ה-FDA תקנות רגולציה חדשה, המחייבות חברות מזון ותרופות לפתוח בתהליכים לשקיפות בשרשרת האספקה. 

התכנית החדשה ממליצה על טכנולוגיית בלוקצ'יין כפתרון אפשרי לבעיית מהימנות המידע, זאת לאחר פיילוט מוצלח מבוסס בלוקצ׳יין שערך ה FDA במטרה להגביר את השקיפות בשרשאות האספקה אותו ביצע בתחום התרופות. 

בפועל, התקנות אומרות את הדבר הבא: היצרנים צריכים לסגל לעצמם את היכולת הטכנולוגית, לא רק לעשות את הדבר האיכותי או הנכון, אלא גם להוכיח שעשו כך. 

שוק הקפה כחלוץ תחום השקיפות:

הפתרון של Brandmark כבר מיושם בהצלחה במספר יצרניות  קפה באינדונזיה, וכרגע פועלים להרחבת הפעילות עם יצרניות קפה עולמיות, זאת לאור העובדה שיצרני הקפה עושים מאמצים רבים על מנת להוכיח שמקורותיהם ותהליך יצור פולי הקפה שלהם, עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

דניאל רוזנפלד שותף וממייסדי ברנדמארק :"אנחנו שואפים לבנות מחדש את האמון שהתערער עוד יותר בתקופת הקורונה, בין קהילות, צרכנים ויצרנים במגזרים רבים, תוך שקיפות לאורך כל שרשרת האספקה. אנחנו מאמינים שעכשיו הזמן עבור יצרנים ומותגים, למנף את טכנולוגיית הבלוקצ׳יין על מנת לאפשר שקיפות ואמינות בלתי מתפשרות בין היצרן וצרכן, ולהיערך מבעוד מועד ליום בו יחולו הסטנדרטים של דרישות ה-FDA.״

אודות Brandmark

Brandmark הינה Joint venture בין אמורגו היפנית, חברת טכנולוגיה מחלוצות הבלוקצ'יין והקריפטו בעולם, לבין קבוצת היזמים הישראלים.

מאחורי המיזם עומדים גלעד וקסמן, מיכאל בר-זאב, שניהם עם נסיון של 20 שנה במסחר, טכנולוגיות מתקדמות לקמעונאות וטכנולוגיות בלוקצ׳יין, יחד עם דניאל רוזנפלד, משקיע ותיק במיזמים טכנולוגים וכן יזם נדל"ן, המשמש כאחד ממנהליה של SNE Trust, חברת נדל"ן משפחתית שהוקמה על ידי שאול אייזנברג ז״ל. 

Brandmark3

בתמונה מימין לשמאל : מיכאל בר-זאב, גלעד וקסמן ודניאל רוזנפלד

אודות אמורגו 

אמורגו הוקמה על ידי קן קודאמה היפני בשנת 2017 כקרן השקעות בתחום התוכנה והבלוקצ'יין, וכבית תוכנה של מיזמי בלוקצ'יין שונים תחתיה, ובעיקר פרויקט הדגל Cardano, אשר הינו אחד ממטבעות הקריפטו החשובים והמצליחים בעולם כיום, בשווי כולל של מעל 4$ מיליארד דולר.

אתר החברה: https://www.brandmarktrace.com/

 

 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 


שתף אותי בפייסבוק  facebook