ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

החדשות העסקיות של השבוע - הטריבונה 11/02/21

 

ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים 
מגזין דיגיטלי לעסקים וצרכנות 

כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

44

 

החדשות העסקיות של השבוע 
טריבונה - 11 לפברואר  2021

מאת: בלה דיאמנט

  

 

עם חזרתו לשגרה ולעבודתו בארגון זק”א, התייצב יהודה משי זהב יו”ר זק”א וארגון אשת לפידות, במשרדה של יונה בר טלסמנכ”לית בית הנשיא לשעבר, מייסדת ומנהלת חוג הידידים של מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אשר הודיעה על הצטרפותה למועדון הנשים הפילנתרופיות של “אשת לפידות”. כשותפה לדרך ייזמו יונה בר טל ויהודה משי זהב, יחד עם נשים מובילות כמו הדסה פתאל, עו”ד אירית רוזנבלום, איריס שטרק, רותי ברודו, פנינה רוזנבלום, מהלכים פורצי דרך, מצילי ומשפרי חיים, בתהליכיים קהילתיים חברתיים לתועלת ולרווחת הציבור, ללא הבדל דת גזע ומין, ובקידום מטרות הומניטריות חברתיות בישראל וברחבי העולם.

 

1 MESHI

יום הפיצה הבינלאומי המצוין ברחבי העולם מידי שנה ב-9 לפברואר, מהווה הזדמנות להשיק פרויקט שמצדיע כולו למאכל האיטלקי האהוב. לרגל השקת “קמח שמרים פיצה”, אשר פותח בשיתוף פעולה עם השף-אופה המוביל ארז קומרובסקי לאפיית פיצה בניחוח איטלקי בקלות ובמהירות, סוגת אתגרה אמנים, מעצבים, סטייליסטים, שפים ואנשי קולינריה לעצב פיצה שהיא יצירת אמנות. בפרויקט #פיצה_זאת_אמנות, אשר יוצג ברשתות החברתיות, לקחו חלק הצלמת תמר קרוון, המעצבת שירנקה ובעלה השף עומר מילר, המאיירת שירה ברזילאי KOKETIT, גילת אורקין יוצרת עמוד האינסטגרם Year of the sandwich, הקרמיקאית עדי ניסני, הסטייליסט איתי בצלאל, אושיית האופנה ליאת לוי קופלמן ואושיות הקולינריה רחלי קרוט, אפרת אנזל ואפרת ליכטנשטט, שעמלו ויצרו פיצות מעוצבות כיצירות אמנות אכילה, המעוצבות כיד הדמיון ובסגנונם הייחודי. בתמונה: המעצבת שירנקה ובעלה השף עומר מילר.

 

2 PIZA

נשיא המדינה רובי ריבלין ערך השבוע ביקור מיוחד יחד עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ’ במרכז הפיתוח של חברת Allscripts. מנכ”לית מרכז הפיתוח של החברה גבי ג’ופי אירחה את הנשיא ואת ראש העיר, והציגה בפניהם את פעילות החברה, אשר מספקת מערכות ניהול מידע ובקרה למשרד הבריאות וארגוני בריאות בכל רחבי העולם. בכירי החברה הציגו את מוצר החברה שנקרא dbMotion, שהינה מערכת המספקת מערכות לאינטגרציה ושיתוף מידע רפואי לארגוני בריאות בארץ וברחבי העולם. עם פרוץ הקורונה, החברה פיתחה מגוון של לוחות בקרה ללקוחותיה, המספקות בזמן אמת מידע, מעקב ונתונים על חולי הקורונה בארגוני הבריאות. בתמונה מימין לשמאל: רועי צוובנר מנכ”ל גב ים נגב, רובי ריבלין נשיא המדינה, רוביק דנילוביץ’ ראש עיריית באר שבע וגבי ג’ופי המנכ”לית.

 

3 Allscripts

מיטל כץ הינה זוכת פרס Travel & Hospitality Awards עבור המיזם שלה “בעקבות המקצועות שנעלמים מן העולם”, פרס אירופאי נחשב ביותר בתכנית פרסי הנסיעות האירופיים לשנת 2021, כשהיא זכתה בקטגוריה: “החוויה החדשנית של השנה”. מיטל כץ מעצבת אופנה בעברה, ראתה לפני מספר שנים שסביב הסטודיו שלה עסקים קורסים, ומוחלפים ביבוא זול מהמזרח, ועשרות בעלי מלאכה וותיקים שתחום פרנסתם נפגע ועתיד להיעלם, עקב חוסר רלוונטיות. הפחד שיום אחד זה יקרה גם לה, דחף אותה לחשב מסלול מחדש. ואז במשך שנה, חמושה בנעלי ספורט, היא דפקה על עשרות דלתות ברזל ישנות, ותיעדה בעלי מלאכה מבוגרים. מה שהביא אותה ב-2015 להקים את מיזם התיירות החברתי: “בעקבות המקצועות שנעלמים מן העולם”. תוך זמן קצר המיזם הפך לסיפור הצלחה, וכיום היא מקיימת בכל חודש עשרות סיורים לבתי המלאכה הזוכים שוב לעדנה. ועל מיזם מרגש מזה היא זכתה בפרס אירופאי חשוב זה.

 

4 Awards

הפסנתרן הוירטואוז גיל שוחט הגיע השבוע להופיע בפני דיירי בית דיור מוגן פאלאס עזריאלי בתל אביב. גיל סיפר כי לאחר הרבה זמן בו אין הופעות בפני קהל, הקונצרט הצליח לגרום לאושר רב, ושמח להופיע במקום בו הקהל נהנה ביותר מההופעה.

 

5 GIL SHOAAT

השחקנית ומנחת הטלוויזיה מירב פלדמן נבחרה כפרזנטורית לחברת MORAZ צמחי מרפא, המתמחה בפיתוח ובייצור מוצרים פרא-רפואיים וקוסמטיים, לטיפול וטיפוח העור והשיער. מורז גם פעילה בתחום תוספי התזונה באמצעות המותגים “גרמזה” ו”טננבלוט”. פלדמן בת ה-35 השתתפה בסדרות רבות, ביניהן בזוכת האמי הבינלאומי “נבסו”, “ניו יורק”, “אבודים באסיה”, “הבורר”, “מלחמת המינים”, וגם כיכבה על בימות התאטרון בארץ. בחודש האחרון מירב הפכה לראשונה לאמא לבנה דני. פלדמן מצטרפת לטניסאי העבר והיזם אנדי רם שנבחר גם הוא לאחרונה כפרזנטור של הקבוצה, והיא צפויה להצטלם בחודשים הקרובים לקמפיין החברה, בהשקעה המוערכת במאות אלפי שקלים.

 

6 MORAZ

מסיכות פנים בפיתוח משותף של חברת הפיתוח הישראלית- Geomatrix והמעצב האמריקאי ג’ו דוסה, כיכבו בהופעה המרכזית של דה ויקנד בסופרבול. בהופעת המחצית של הסופרבול, כאשר מאחורי המסכות העתידניות שעטו על פניהם רקדני הליווי של דה וייקנד, נמצאת לא אחרת מחברת פיתוח ישראלית מכפר סבא שמקימיה, יוצאי יחידת 8200 פיתחו את הפריט בשיתוף עם המעצב האמריקאי ג’ו דוסה, אחד מהשמות החמים בעולם העיצוב שעיצב פריטים לריבוק, מון בלאן וקוקה -קולה. הפיתוח החדש הינו מסכת פנים מלאה המצוידת במספר מקדמי בטיחות המשלבת גם הגנה מפני קרני UVA ו- UVB, עדשות הממזערות את מטרד האדים ומעניקות הגנה מפני אור כחול בעבודה מול המסכים השונים.

 

7 Geomatrix

עינת שרוף ביקרה השבוע בבית גיל הזהב תל אביב, במסגרת פרוייקט “עידוד בבידוד” בתכנית של פאולה וליאון בקשת 12. דיירי בית גיל הזהב תל אביב נהנו מההופעה של שרוף כשהם ישובים במרפסת גדולה, שמשית ופרחונית והצטרפו אליה בשירה. שרוף הגיעה כדי לעודד את הדיירים והתרגשה בעצמה. אלה מולרמנכ”לית בית גיל הזהב תל אביב, הודתה בשידור חי לעינת שרוף ולפאולה וליאון על המחווה המרגש.

 

8 ENAT

משרד האסטרטגיה ויחצ a2b בניהולן של שרון בכר ואיטל בציר אלשיך, נבחר לנהל בימים אלו את קמפיין המחאה של עמותת “מחזירים את הטבע לציבור”. מטרת הקמפיין לקרוא לרשות הטבע והגנים ולמשרד להגנת הסביבה, לפתוח חלק מתוך 96% משמורות הטבע, הסגורות לציבור ולמנות נציגי ציבור ברשות הטבע והגנים בדירקטוריון על פי חוק. ברשימת הארגונים והמאבקים הסביבתיים וחברתיים שבכר ואלשיך הובילו נמנים: קבוצת העסקים החברתית “שכולו טוב”, מאבק תיירני הנגב לפתיחת האיזור לתיירות בתקופת הקורונה, “הירוקים של ראשון”, ניהול מחאה לשמירה על אגמון ראשון לציון, “פסטיבל חופים” בראשון לציון, מחאת “עיר אחת, רב אחד”, מועצה מקומית מצפה רמון ורמת הנגב ועוד. בעלות המשרד זכו 3 פעמים בפרס הנחשק בתעשיית יחסי צבור: “האריה השואג”, על ניהול קמפיינים מובילים.

 

9 A2B ITAL

השנה לא נחגוג את פורים בחגיגות המוניות, והנה במלאות שנה לפרוץ הקורונה, ניתן לומר שהיא נותנת ללא ספק את אותותיה גם על התמהיל של התחפושות. לאחר שנה ללא השקות סרטים חדשים בקולנוע, רואים ב eBay כי ילדי ישראל בוחרים בכוכבי דיסני המוכרים והאהובים, כאשר בראש רשימת התחפושות המובילות נמצאת הנסיכה אלזה. מגמה מעניינת שעולה מקניות באתר, מגיעה מצד המבוגרים שרכשו אלפי חליפות וואנזי, עלייה של כ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ואילו לראשונה לרשימת חמשת התחפושות המובילות בהזמנות מבוגרים, נכנסה דמות האחות שתעניק בפורים הזה ייצוג לצוותים הרפואיים שהיו בראש הכותרות השנה.

 

10 DSNY

לשכת התיירות של איטליה(ENIT) מעניקה חסות לאליפות העולם בסקי 2021. באליפות העולם בסקי, המתקיימת בקורטינה ד’אמפזו באיטליה בין התאריכים 7-21 בפברואר 2021, ישתתפו יותר מ-600 ספורטאים מ-70 מדינות שיתחרו על 13 התארים העולמיים שיחולקו בתחרות. באליפות העולם בסקי ייקחו חלק מעל 6,000 איש כולל אנשי מקצוע, מתנדבים, טכנאים, מאמנים אתלטיים, גולשים ומנהלים. לשכת התיירות של איטליה(ENIT) מיתגה כל חלל התצוגה של האירוע: מרכז התקשורת רומרלו, אולם אלכסנדר ובכל אזורי הישיבות. במהלך התחרות ייחשף פרויקט שביל המולטימדיה, במסגרתו העיירה תיהפך למוזיאון באוויר הפתוח, שבו יעניקו חיים לשישה מופעים שונים, שיספרו את ההיסטוריה של אליפות העולם בסקי בגרפיקה, אפקטים ותכנים בלעדיים. במהלך האליפות המשתתפים ייהנו מהופעות של האופרה של ורונה, הקרנבל מוונציה ועוד. בתמונה: כלליה די קונסיליו, מנכ”לית לשכת התיירות של איטליה בישראל.

 

11 ITALY

חברת “נטורזה” נכנסת לראשונה לקטגוריית ירקות טריים ארוזים וחתוכים, עם המותג “נטורזה – טבעי שתאהב” ומשיקה סדרת ירקות טריים ארוזים, הכוללת: לקטי חסות, לקטי ירקות לבישול, לקטי ירקות לסלט ולקטי ירקות חתוכים. החברה מתמחה בתחום הגידול והשיווק של תוצרת חקלאית ישראלית, ומוצריה נמכרים ברשתות המזון בשוק הפרטי והקמעונאי, וכן באתר האונליין של החברה המביא את הירקות מהחקלאים ישירות למטבח הביתי. המשק הינו בבעלות 3 משפחות הגרות במושב עידן ובעין תמר, והירקות הארוזים והחתוכים מגיעים מנבחרת חקלאים, אשר נבחרו בקפידה מכל חלקי הארץ. בבעלות המשק מפעל “נטורזה” הנמצא במושב עידן בערבה, והוא מספק בין היתר ירקות טריים ושטופים גם לשוק המוסדי, למפעל ההזנה של משרד החינוך ולרשתות קמעונאיות ופרטיות. בתמונה מימין לשמאל 3 השותפים: אוהד פיינר, אסף סיגאווי ודודו אוחנה.

 

12 NATURZA

פלטפורמת Classi מבית קבוצת דראקו הינה מערכת חדשנית ללמידה מרחוק, אשר נוצרה מתוך צורך לשיטה חדשה ונוחה לכל מסגרות החינוך, ומאפשרת למידה משמעותית מרחוק במהלך שהייה ממושכת בבית. בשל מצב החינוך בעת הקורונה, קבוצת דראקו יוזמת מקצועי עם אנשי החינוך מהבכירים בארץ שייערך בזום ב-15.2.21 בשעה 11:00. בין המרצים שר החינוך יואב גלנט, יו”ר השלטון המקומי חיים ביבס, ואסף רות יו”ר קבוצת דראקו. קלאסי היא פלטפורמה המאפשרת לתלמידים לשבת כמו שצריך על כיסא, ללמוד באמצעות מסך גדול עם סאונד איכותי, שהם הפרמטרים המשפרים את רמת הריכוז של התלמידים. בנוסף, התלמידים אינם צריכים לחפש את הלינקים לשיעורים בנייד או בכל ממשק אחר. קלאסי מייצר עבור התלמידים מערכת שעות מסודרת עם כל הלינקים במקום אחד לפי השעות שנקבעו ע”י מחנכת הכיתה. רק מורידים את אפליקציית קלאסי מהחנות, מחברים מצלמה, מקלדת ועכבר לממיר ומתחילים ללמוד.

 

13 Classi

הגסטרונומית ומנחת הטלוויזיה מיכל אנסקי והשחקנית יעל אלקנה הן פרזנטוריות החדשות לצידו של השחקן והזמר צחי הלוי, הצטלמו לקולקציית אביב קיץ של רשת גולף במושב בניה. יעל אלקנה הפכה בשנה האחרונה להבטחה הגדולה של תעשיית הבידור עם תפקיד ראשי בסדרה המצליחה ״הטבח״. היא למדה את רזי המטבח כחלק מהתפקיד בסדרה, והרשימה את שופטת מאסטר שף מיכל אנסקי ביכולותיה לבשל. על הסט קיבל צחי הלוי מחמאות, על הסדרה החדשה “השוטרים” בכיכובו.

 

14 GOLF

בישראל חיים כ- 800,000 בני אדם הסובלים מלקות שמיעה, ביניהם גם מושתלי שתל שבלול. חברת MED-EL מציגה תכנון חדשני של המגנטים המשולבים בשתלי השמיעה שלה, ההופך את השתלים האלה לבטוחים לחלוטין בשימוש תחת בדיקות הדמיה מגנטית (MRI). החברה מדגישה את הבטיחות הזאת, באמצעות אחריות לכל החיים לבטיחות בבדיקות MRI. בעקבות מתן האחריות הזאת, הופכת MED-EL לחברה היחידה המציעה אחריות מלאה לכל נזק הנגרם בבדיקות כאלה.

 

15 MED-EL

סניף חדש של “רמי לוי שיווק השקמה” נפתח השבוע במרכז ביג צ’ק פוסט בחיפה. הסניף משתרע על שטח של 3000 מ”ר, ויציע לתושבי האיזור את חווית הקניות של סניפי רמי לוי. הטקס התקיים בכניסה לסניף בנוכחות רמי לוי, טל יבין מנהל אזור הצפון בביג, דורי פריאור מנהל ביג צ’ק פוסט, ערן אמציה סמנכ”ל ניהול ותפעול בביג ודויד שילן מנהל ביג קריות. בתמונה מימין לשמאל: טל יבין, דורי פריאור, רמי לוי, ערן אמציה ודויד שילן.

 

16 RAAMI LEVI

איילון חברה לביטוח ממשיכה להשקיע בעידוד יוזמות למען הגברת המודעות למאבק באלימות נגד נשים. על רקע ריבוי מקרי האלימות האחרונים, יזמה החברה קמפיין הסברה להעלאת המודעות לנושא, במסגרתו העלו מאות מעובדי החברה פוסט הזדהות תחת הכותרת: “אומרים די לאלימות נגד נשים”. בתמונה: עובדי איילון מפגינים בקמפיין המאבק באלימות נגד נשים.

 

17 AYAALON

לאחר שיעל שלביה נבחרה כ״אישה היפה ביותר בעולם״, היא נבחרה גםלפרזנטורית של “זר פור יו”, והשבוע הצטלמה לקמפיין ולנטיין עם זרי פרחים, כיאה לחג האהבה. יעל שלביה תהיה הפרזנטורית של “זר פור יו” לצד ירדן הראל, שתמשיך ללוות את המותג, בעיקר בדיגיטל ובמדיה החברתית.

 

18 ZER

השבוע נערך אירוע סיום מחזור הראשון של “העסק של כולנו”, בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מנכ”לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני ויו”ר נשיאות המגזר העסקי והפורום הכלכלי-חברתי דובי אמיתי. “העסק של כולנו” הינו פרויקט לאומי לצמצום הפער הדיגיטלי בקרב העסקים הקטנים, הפועל בהובלת פייסבוק ישראל והפורום הכלכלי-חברתי. במחזור הראשון השתתפו כ-100 עסקים משני אשכולות בפריפריה, בגליל העליון ובנגב המזרחי, וכן מהערים באר שבע ובת ים. במהלך האירוע סיפרו בעלי עסקים וסטודנטים על התהליך שעברו, וכל המשתתפים זכו לתעודות הוקרה על ההשתתפות במיזם. השותפים שלקחו חלק בתכנית היו חברות סטארט-אפ, התאחדות הסטודנטים, מרכז השלטון המקומי ויושב הראש חיים ביבס, לוקחים חלק בשלב הבא של הפרויקט, עתיד לצאת לדרך בחודשים הקרובים ובמסגרתו יפעל בכ-20 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בתמונה: עדי סופר תאני מנכ”לית פייסבוק ישראל

 

19 ADI FACE

חברת אוטו-קור Auto Cool הבינלאומית, חושפת את פרי פיתוחה הטכנולוגי המתקדם לחיטוי אקטיבי אפקטיבי, זול ומהיר למניעת התפשטות נגיף הקורונה בתחבורה הציבורית. פיתוח כחול לבן זה, הנשלט באמצעות שלט רחוק, של מערכות אינטגרציה לניהול ציי רכב, צפוי להיטמע באוטובוסים, רכבות, חברות היסעים, מוניות שירות, ציי רכב והשכרת רכבים, שאטלים להסעות עובדים ואמבולנסים בישראל ובעולם. הטמעתו תפחית חשיפה ותמזער את מקדם ההדבקה של מגפות ומחלות שונות בתחבורה הציבורית, הודות לפתרון ייחודי משולב הכולל גם חיטוי של תעלות מיזוג האוויר. בתמונה: זיו פרבר מנכ”ל אוטו-קור.

 

20 Auto Cool

הדוגמנית, כוכבת הרשת ובעלת המותג emush מורן אייזנשטיין, יוצאת בקמפיין למען “עמותת מתגייסים למען חולי לוקמיה”. במסגרת הקמפיין פונה מורן אל הקהל, בבקשה לרכוש ממבחר הפריטים של החנויות השייכות לעמותה, כשכל ההכנסות הן קודש לחולי לוקמיה. החנויות המציעות מגוון פריטי וינטאג’ לבית מתקופות שונות, ממוקמות בחיפה, בנוסף קיימת גם חנות אונליין בבידספיריט, בה מתקיימות מכירות פומביות מידי שבועיים. מייסדות העמותה רינה דהן ומרינה לויש מייבאות את הפריטים מתרומות של גלריות, אומנים, מפעלים ואספנים פרטיים.

 

21 MORAN

יואב מאיר ממובילי תחום היצירה ו-DIY לילדים בישראל, כוכב תוכניות היצירה הקופסא ו- DIY TRENDS בערוץ ZOOM, משיק בימים אלו ערוץ youtube ייחודי שבו הוא מלמד את הילדים לצייר. בסדרת הסרטונים הראשונה באתר יואב ילמד את הילדים כיצד לצייר דמויות טרנדיות כגון פלמינגו, דונטאס, גלידה ועוד. הסדרה השנייה תכלול סרטונים בהם יואב ילמד לצייר אופנה בהשראת כוכבות מהארץ ומהעולם.

 

 22 DIY

 

 לכתבה המלאה : TLV TIMES

 

יש לכם סיפור מעניין ? רוצים שיכתבו עליכם ?
בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 
לחצו כאן

חפשו אותנו בפייסבוק  facebook