ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 
ניר שפיר - יועץ תפעול - מאמרים

 

d2e3d54514385659ad966a8aaacd498e XL

ניר שפיר 
 ייעוץ עסקי תפעולי 
ניר שפיר מהנדס תעשייה וניהול , מתמחה שדרוג וייעול תהליכי התפעול ושרשרת האספקה , תוך שימת דגש על חיסכון בעלויות. הטמעת שיטות עבודה מתקדמות. הובלת תהליכים חוצי ארגון.עבודה מול הרשויות לקבלת אישורים .
לכרטיס העסק

 
 

במשך שנים נשאלתי לא פעם למה להשקיע בתפעול? התשובה לכך הינה למטרית אך הקפה רב ביותר ולא מפעם אנו נמצאים במצב שבו "מרוב עצים לא רואים את היער". ותוצאה מכך תהליכים נעצרים באמצע או לא מותחלים בכלל.
לאחר הרצאה שהעברתי בנושא חשיבות השימוש במדדים, פנה אלי בעל מפעל וטען טענות רבות כנגד הנושא. בשיחה עימו התברר שכל דבר אצלו במפעל נמדד אך מעבר לכך דבר לא קורה, ויתרה מזאת ההוצאות הניהוליות שלו רק גדלו. בתהליך הבחינה שבוצע התבררה התופעה : "מרוב עצים לא רואים את היער"! כלומר , כמות המידע שהארגון ...
כל שנה, אנו עדים למספר רב של עסקים שנסגרים. בשנת 2013 נסגרו למעלה מ 41,000 עסקים. לכישלון העסקים אבות רבים ,מתחומים שונים: שיווק, ניהול תזרים מזומנים, עלויות ייצור וכ'. יחד עם זאת קיים מכנה משותף והוא חוסר תכנון מעמיק . תכנון מעמיק חייב לכלול התייחסות: לשיווק, לייצור, להוצאות מימון, לתזרים ...
האם צריך לבצע תהליכי ייעול גם כאשר העסק מרוויח ? שאלה זו נשאלת לא אחת ע"י בעלי עסקים. הרצון להימנע מתהליכי הייעול, שאינם קלים, מונע מבעלי העסקים להתחיל בתהליך. האומנם נכון הדבר?