ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

7 טיפים מנצחים לשיווק יעיל

דאנקן דונאטס מציגים: 7 טיפים מנצחים לשיווק יעיל

התקשורת הכתובה, הטלוויזיה והמדיה הדיגיטאלית הם רק חלק מפלטפורמות השיווק המנצחות של רשת דאנקן דונאטס המפורסמת. משתלם להבין את העקרונות הבסיסיים העומדים מאחוריי ההצלחה השיווקית המסחררת שגורפת החברה כדי שגם אתם תוכלו לאמץ אותם (או לפחות את חלקם), על מנת להפוך את העסק/המוצר שלכם לדבר הבא.

תמונה שווה אלף מילים:

על פי מנכ"ל השיווק של דאנקן דונטס העולמית, ג'ון קוסטלו, המחשתו של המוצר הנמכר בעזרת תמונה או דמות המושכת את עינו של הקונה היא הדרך הטובה ביותר לעורר את תשומת ליבו של הלקוח: " שאנחנו מציבים תמונה של מוצר כלשהו בחזית החנות, אנחנו פשוט מוכרים יותר וכשאנחנו מורידים אותה אנחנו מוכרים פחות, הדבר נכון גם לגביי פרסום דיגיטאלי- ככל שתשקיע בעיצוב, בתמונות יפות ומושקעות של מוצרים תמכור יותר".

תהיו מציאותיים

"משווקים מנצחים תמיד מעריכים מה עובד ומה לא: "גם דומינוס פיצה שינתה את המוצר שלה בשל הירידה במכירות ודאגה לעדכן בכך את הלקוחות וגם מייסיס הפכה מטרגדיה לאומית לרשת מצליחה שהבינה שכל מה שקמעונאי הוא גם לוקאלי". יש לבחון איזה מדוע מוצרים מסויימים אינם נמכרים ולנסות לשפר אותם, במידה וגם זה לא עובד יש להוריד אותם מהמדף ולתת מקום לחידושים בעלי פוטנציאל מכירה גבוהה יותר.

ייחודיות או למות

כל משווק חייב לשאול את עצמו את השאלה הבאה: למה שייבחרו דווקא במוצר שלי מכל האחרים שבשוק? אם אנחנו לא יכולים להשיב לעצמנו על שאלה זו במשפט או שתיים אנחנו נטמע בהמון ואף אחד לא יבחין בנו". לדבריו של קוסטלו, יש להעמיד את הנבדלות והייחודיות של שרותך/מוצריך בראש מעיינך ולא- תעלם.

קבל בברכה כל אמצעי או הזדמנות לגעת בקהל הלקוחות שלך

"כל דבר שנוגע בלקוח מגדיר את חוויותיו. לכל 43 המוצרים של דאנקן דונאטס שהוצגו בשנה האחרונה יש טוויסט מצד אחד, אבל כולם מוכרים וידועים מצד שני. כל זה מכוון להמשכיות חיי המותג". קוסטלו אף סובר כי גם עובדי החברה, ביניהם מנהלי החנויות ועובדי הדלפק שלהם חייבים לשמש שגרירים של המותג.

עקביות

יש לזכור כי הלקוח חשוף למסיחי דעת רבים המחייבים חברות מסחריות לסלוגנים ברורים ועקביים המתואמים בין צינורות השיווק של החברה, אם באמצעי הפרסום הכתובים, הפרסומים בטלוויזיה או אמצעי הפרסום הדיגיטליים.

חישבו לטווח ארוך

חברת דאנקן דונאטס משקיעה בבניית אסטרטגיית הישרדות שלה. מנהלי השיווק בחברה עוקבים באופן מדויק לאחר השקתם של מוצרים חדשים לשוק, תוך קריאה מתמדת של דוחות מכירות יומיים וגיבוש אסטרטגיה שיווקית מתאימה. ווידוא עקבי של מדדי מכירה מספריים שנעשים בתוך סניפי הרשת מבטיחה מודעות מתמדת למצבם של המוצרים המוצעים ויכולת לזהות היכן יש להשקיע משאבים נוספים לייעול, להישרדות והמשכיות.

בנה צוות מנצח

לטענתו של קוסטלו: "הזמנים משתנים ומחייבים עבודת צוות מעיזה ופתוחה. הנשק הסודי שלנו הוא הזכיינות". היכולת לאתר יזמים בעלי תעוזה שמבינים את פעילות השוק, היא אחד המתכונים היעילים ביותר להצלחה. אנשים שמוכנים להעז הם נכס, לא רק בשל בפוטנציאל שלהם לשמש שגרירים נאמנים למותג אלא גם כיוון שזכיינות מאפשרת מצב של הפקת רווח הן לזכיין והן לרשת.

מקור: http://adage.com/article/special-report-ana-annual-meeting-2013/dunkin-donuts-john-costello-6-steps-simplify-marketing/244611/