ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

יעילותה של התנצלות

 

יעילותה של התנצלות

 

גורדון ניקסון, מנהל בכיר בבנק הלאומי של קנדה, מתנצל בפניי עובדיו על כך שמשרותיהם הועברו לחברה קבלנית ומציע להם תפקידים חלופיים במקום. גורדון נחשב למנהל מצפוני ונדיר לעומת אחרים, שחוששים להתנצל בפניי עובדיהם על טעויות ומחדלים כאלה ואחרים, מחשש שהעניין יתפרש כהפגנת חולשה, או חוסר יציבות. רובם, לא מודעים לעובדה שהתנצלות היא כלי פסיכולוגי יעיל מאוד ביחסים בין אישיים. התנצלות על עוול כזה או אחר עשויה להגביר את האמון ולייצר קרבה ותחושת נוחות בין בני אדם. מחקר בריטי חדש מצביע על תחושה של חוסר אמון גדול בין מעסיקים ומועסקים, כאשר הסיבה העקרית לכך נובעת מתוך תחושה שהבוס "לעולם לא לוקח אחריות על הטעויות שלו". מסתבר שרק 19% מהעובדים ספרו שחוו התנצלות ממנהל זה או אחר. לעומת זאת, 87% המנהלים דיווחו שהם אכן מתנצלים על טעויותיהם.

לקריאה נוספת: http://www.bbc.com/capital/story/20131219-magic-words-in-the-workplace

 

 

20.12.2013

מאת: רונלד אלסופ