ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

הניסוי שמוכיח איזה מרצה יצליח לשכנע יותר את הקהל

 

V.I.BIZ - מועדון חדשני לקידום עסקים להצלחה 
מעגלי ידע , פלטפורמות דיגיטליות  וחיבורים עסקיים !
מספק לכם בעלי עסקים טיפים לניהול העסק שלכם להצלחה 
ILAN1

אז למה אתם מחכים? הצטרפו אלינו לטעימה 
מלאו פרטים כאן

 

סדרת הטיפים למרצים - VIBIZ

 

הניסוי שמוכיח איזה מרצה יצליח לשכנע יותר את הקהל

3/11/19

 

ד"ר פוקס היה השם המומצא שהוענק לשחקן שהוזמן על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה כדי לעזור להם לערוך ניסוי שחשף הטיה יחסית פשוטה – אך גם מאוד חזקה ומסוכנת. מטרת הניסוי הייתה לבדוק אלו גורמים משפיעים על קליטת מידע חדש שמועבר במהלך שיעור. במהלכו, התבקשו השחקן ומדען מטעם האוניברסיטה לדבר מול שתי כיתות שונות של סטודנטים על נושא שלא קשור לתחום לימודיהם, זאת על מנת להבטיח שהנבדקים לא הגיעו אל ההרצאות עם ידע מוקדם. המדען העביר מידע אמין ומוכח, בעוד השחקן שילב בדבריו אמירות סותרות ולא מוכחות. בחלק הראשון של ההרצאה הם נדרשו לדבר בטון מונוטוני, בעוד שבחלקו השני – בהתלהבות רבה.

מתוצאות המחקר התברר כי הקהל קיבל ציונים גבוהים יותר במבחן שנערך לאחר החלק שהועבר בטון כריזמטי ונלהב, מאשר בבחינה שהתקיימה בתום החלק המונוטוני. הניסוי הזה הראה שיכולת דיבור מול קהל, קסם אישי ויצירת קשר עם המאזינים יכולים לגרום אפילו למסרים מופרכים להתקבל כדברי חכמה רבי משמעות.

ניתן לראות אנשים שמנסים לנצל את אפקט ד"ר פוקס כמעט בכל סמינר שיווקי או של פיתוח אישי שמובל על ידי אדם חסר ידע בתחום. המרצה במקרים שכאלה לרוב ישים דגש על תיאטרליות בהרצאה שלו וינסה לסחוף את הקהל, כדי שאף אחד לא ישים לב לכך שאין הרבה היגיון או תוכן בדבריו, ובמקום זאת יהלל אותו ואת היכולת שלו.

 

רוצים לשמוע עוד ? רוצים לפרסם טיפים משלכם ? הצטרפו אלינו לטעימה ...

מלאו פרטים כאן