ביז-טק Biz-Tec - שיווק עסקים, כנסים והדרכות
 מגזין דיגיטלי - פורטל ספקים B2B - מועדון עסקים VIP 

שוק הנדל"ן התל-אביבי בתקופת הקורונה

ביז-טק - ערוץ המדיה לעסקים 
מגזין דיגיטלי לעסקים וצרכנות 

כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם העסקים 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

44

 שוק הנדל"ן התל-אביבי בתקופת הקורונה

בלה דיאמנט , 27/12/2020

מאז מרץ האחרון הקורונה שינתה את מציאות חיינו. הפעם בחרנו לנתח את הקורה בשוק הנדל"ן התל אביבי.
רבים ממחפשי הדירות השהו את החיפושים, ככל הנראה בגין האמונה שמחירי הדירות יירדו. אך האם מחירי הדירות ירדו מאז פרצה בסערה הקורונה לחיינו?

N1

פנינו למתווכים שחר רבינוביץ' ומיכאל קלמנוביץ', בעלי משרד התיווך "יש נדל"ן", המתמחה בעסקאות מכירה וקנייה בת"א, לקבל הבהרות על מחירי הנדל"ן באזורי הביקוש בת"א.

שאלה: מה מצבו של שוק הנדל"ן בת"א בזמן הקורונה?

בתקופת הסגר שהחל במרץ, גם אנחנו כמו כלל המשק עברנו טלטלה, לאחר ששוק הנדל"ן התל אביבי הוקפא למשך כמעט חודשיים. עם תום הסגר, חזרנו לעבודה עם חששות רבים. אולם למרות התחזיות הקודרות, החזרה לשגרה לאחר הסגר הוכיחה ששוק הנדל"ן בתל אביב חזק יותר מהכל. בפועל אנחנו מבצעים לא מעט עסקאות, השוק ממשיך לעבוד במרץ, והמחירים ממשיכים להיות יציבים.

שאלה: מי קהל היעד העיקרי שרוכש היום דירות?

בשנים האחרונות קהל המשקיעים, שהיה בעבר שחקן מפתח בשוק הנדל"ן התל אביבי, הפך לחריג בנוף וכיום קהל הקונים העיקרי באזורים הללו הם משפרי דיור: משפחות צעירות, זוגות מבוגרים ויחידים, שרובם המוחלט מעוניין בדירה לצרכי מגורים.

מי שרוכש דירה באזורים הללו, הוא בד"כ מי שמעוניין לגור בלב הפועם של העיר ללא הפסקה, ויודע שהוא צריך לשלם על כך בהתאם. באופן טבעי מדובר ברוב המקרים בלקוחות בעלי אמצעים.

N2

שאלה: אילו פרמטרים משפיעים על הערכת שווי דירה בת"א?

הפרמטרים המשפיעים על הערכת שווי דירה בתל אביב הם גודל הדירה. למיקום הדירה גם חשיבות משמעותית: ככל שהדירה ממוקמת ברחוב שקט ופסטורלי, כך הדירה תתומחר גבוה יותר, שכן המיקום ייחשב לאיכותי יותר.

גם מיקום הקרוב למרכזי הבילוי ולחוף הים, יעלו את ערך הדירה. למבנה הדירה יש השפעה על מחיר הדירה. למשל מבנה ריבועי נחשב למבנה המושלם, ומתומחר באופן הגבוה ביותר. מספר כיווני האוויר, מספר חלונות, גובה התקרות והנוף הנשקף מהדירה, ישפיעו גם הם על מחיר הדירה. תוספת של מעלית ו/או חניה לדירה, יעלו את שוויה באופן משמעותי.

שאלה: מהו הטיפ שלך למי שמעוניין לרכוש דירה בת"א?

תבדקו היטב לפני שאתם בוחרים מתווך שאתם מעוניינים לעבוד איתו. גם אם האישיות של המתווך עצמו מצאה חן בעיניכם, חשוב לא פחות שתבדקו את הרזומה של הסוכנות: האם מדובר בסוכנות שמוכרת הרבה דירות, מצליחה, ובעלת ניסיון. חשוב לזכור: משרד שלא מבצע הרבה עסקאות, לא בטוח שיוכל ללוות אתכם בצורה מיטבית, ולייצג את האינטרסים שלכם באופן אופטימלי.

הבדיקה בנוגע לכמות הנכסים שמכרה הסוכנות היא פשוטה, וניתן לבצעה באופן עצמאי ברשת האינטרנט. מלבד זאת, תמיד כדאי לבקש המלצות מלקוחות שעבדו עם הסוכנות ויכולים להעיד על טיבה ממקור ראשון ומניסיון אישי.

N3

שאלה: האם אתה מאמין שמחירי הדירות בעיר ירדו?

צריך לזכור שבשוק הנדל"ן התל אביב אין מספיק היצע של דירות, ובמקביל כל הזמן הביקוש הולך וגובר, דבר שלא השתנה אפילו בתקופת הקורונה, ואנחנו רואים את זה בשטח.

בפועל ההיצע הדל יחסית, גורם למחירים בשוק הנדל"ן התל אביבי להיות מאוד יציבים, ואפילו לטפס מעט כל שנה. לכן, לדעתנו גם המשבר שאנו חווים בגין הקורונה, לא יגרום לירידת מחירים משמעותית.

N1- SHAHAR

שחר רבינוביץ'

N1- MCHAEL

מיכאל קלמנוביץ'

המתווכים שחר רבינוביץ' ומיכאל קלמנוביץ', בעלי סוכנות "יש נדל"ן" התל אביבית, ממליצים לקהל מחפשי הדירות: אל תשהו את חיפושי הדירה. אם אתם קונים רציניים, המעוניינים לרכוש דירה בת"א, כדאי להמשיך בחיפושים ולקדם את תהליך הרכישה. מי יודע מה ילד יום?

שחר רבינוביץ' 054-2126202. מיכאל קלמנוביץ' 054-4344601, דיזנגוף 298, ת"א

https://yeshnadlan.co.il/

- דצמבר 24, 2020 

לכתבות נוספות : בלה ממליצה בחום  

 

 

 

אם גם לכם יש סיפור עסקי מענייין ? רוצים שיכתבו עליכם ? לחצו כאן

בערוץ המדיה לעסקים של ביז-טק 


שתף אותי בפייסבוק  facebook